Ontstekingshuisje
-
- Regelmatige poster
- Contacteer:
Ontstekingshuisje
Hallo allemaal,
Ik heb een probleem met mijn Dyane 425. Ging in een keer niet meer harder dan 70. Ik heb de auto nu een jaartje en al heel wat achterstallig onderhoud weggewerkt. Ik heb nu de carburateur gereviseerd omdat deze lekte uit een pakking, maar het probleem bleef.
Ik ben toen naar de ontsteking gaan kijken en de puntjes waren wel ingebrand. Bij het stellen van de nieuwe bleek dat het schroefje om ze vast te zetten was gerepareerd met een helicoil, en deze zit los. Hierdoor klopt de afstand dus niet meer, en Wss ook het inhouden verklaard.
Is het ontstekingshuisje huis van een 425 6v motor gelijk aan bv een 2cv6 of is deze toch iets anders. Zo ja heeft iemand dit nog liggen. Ik kan het online niet vinden.
Groeten Jimmy
Ik heb een probleem met mijn Dyane 425. Ging in een keer niet meer harder dan 70. Ik heb de auto nu een jaartje en al heel wat achterstallig onderhoud weggewerkt. Ik heb nu de carburateur gereviseerd omdat deze lekte uit een pakking, maar het probleem bleef.
Ik ben toen naar de ontsteking gaan kijken en de puntjes waren wel ingebrand. Bij het stellen van de nieuwe bleek dat het schroefje om ze vast te zetten was gerepareerd met een helicoil, en deze zit los. Hierdoor klopt de afstand dus niet meer, en Wss ook het inhouden verklaard.
Is het ontstekingshuisje huis van een 425 6v motor gelijk aan bv een 2cv6 of is deze toch iets anders. Zo ja heeft iemand dit nog liggen. Ik kan het online niet vinden.
Groeten Jimmy
Even geen 2cv
- André Post
- Heavy user
- André Post
- Heavy user
Je zou kunnen verwachten dat bij een 6 volt systeem, wat grotere stromen voert, een grotere capaciteit nodig is.Boudewijn schreef:Een condensator heeft een bepaalde capaciteit en een maximale spanning. Bij een te hoge spanning slaat de condensator door. Blijf je onder deze spanning dan werkt hij gewoon. Dus een 12 Volt condensator op 6 Volt laten werken is geen probleem.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.