voorkomen van olie lekkage
-
- Regelmatige poster
voorkomen van olie lekkage
Hallo ik heb een blokje uit elkaar liggen en mijn vraag is of jullie tips hebben om het blokje lekvrij te krijgen zodat ik daar rekening mee kan houden met in elkaar zetten. Uiteraard nieuwe pakkingen en keerringen, maar of er behalve tussen de blokhelften vloeibare pakking ook op andere plaatsen vloeibare pakking moet of kan. gr denny
De papieren pakking voor de oliepomp even natmaken met water en dan monteren, en ik gebruik voor de brilrubbers altijd een heel klein beetje zuurvrije vaseline.
Voor de rest is er geen vloeibare pakking nodig behalve voor de carterhelften dan.
Let er wel op dat je goede hittebestendige vloeibare pakking gebruikt.
Onlangs nog eens gezien hoe het echt niet moet: een volledig blok (12 pk) "gereviseerd" met blauwe vloeibare pakking. Het zat werkelijk overal, tussen carter en cilinders, tussen koppen en cilinders, klepdekselpakkingen en tussen de aansluitingen op het spruitstuk!
Voor de rest is er geen vloeibare pakking nodig behalve voor de carterhelften dan.
Let er wel op dat je goede hittebestendige vloeibare pakking gebruikt.
Onlangs nog eens gezien hoe het echt niet moet: een volledig blok (12 pk) "gereviseerd" met blauwe vloeibare pakking. Het zat werkelijk overal, tussen carter en cilinders, tussen koppen en cilinders, klepdekselpakkingen en tussen de aansluitingen op het spruitstuk!
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster