voorkomen van olie lekkage

Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
Plaats reactie
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster

voorkomen van olie lekkage

Bericht door Denny » zo 18 mei, 2014 22:29

Hallo ik heb een blokje uit elkaar liggen en mijn vraag is of jullie tips hebben om het blokje lekvrij te krijgen zodat ik daar rekening mee kan houden met in elkaar zetten. Uiteraard nieuwe pakkingen en keerringen, maar of er behalve tussen de blokhelften vloeibare pakking ook op andere plaatsen vloeibare pakking moet of kan. gr denny

Hans B
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Hans B » zo 18 mei, 2014 23:07

De papieren pakking voor de oliepomp even natmaken met water en dan monteren, en ik gebruik voor de brilrubbers altijd een heel klein beetje zuurvrije vaseline.
Voor de rest is er geen vloeibare pakking nodig behalve voor de carterhelften dan.
Let er wel op dat je goede hittebestendige vloeibare pakking gebruikt.

Onlangs nog eens gezien hoe het echt niet moet: een volledig blok (12 pk) "gereviseerd" met blauwe vloeibare pakking. Het zat werkelijk overal, tussen carter en cilinders, tussen koppen en cilinders, klepdekselpakkingen en tussen de aansluitingen op het spruitstuk! :shock:

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door achtpeter » ma 19 mei, 2014 19:18

Een verse pakking onder de olievulpijp, en zodra de motor loopt de onderdruk controleren. Als die niet goed is: olievulpijp vervangen of reviseren. Anders heb je zo weer een vet blok

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Denny » wo 21 mei, 2014 21:59

De olievulpijp ga ik zeker vernieuwen maar weet nog niet waardoor ( reviseren of een nieuwe )

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » vr 23 mei, 2014 09:36

revisie zou ik doen is makkelijk zelf te doen, goedkoper en heeft zich bewezen werkt perfect.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Plaats reactie