2 traps carb op AK2 motor...

Gesloten
CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

2 traps carb op AK2 motor...

Bericht door CitRoel » do 26 mei, 2005 14:04

Er zit nu een enkele op, scheelt veel om er een 2 traps + spruitstuk er op te zetten?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » za 28 mei, 2005 07:39

Als je een registercarburateur van een AMI 8 monteerd , met de bijbehorende drukvulling , zal je iets aan effect merken wat snelheid betreft.
Het grootste effect heeft de montage op je brandstofgebruik.
Hoewel mijn AK 400 is voorzien van een 2 traps ( register-) carburateur, raad ik het meestal af om er een te monteren.
Het profijt wat je er van hebt is niet zo groot als je zou verwachten.
( ik vind het teveel werk om de originele terug te zetten op mijn AK)
Wil je echt meer trekkracht en snelheid , dan kan je het beste een 2cv4 bak monteren in een AK.
Nadeel hiervan is , dat je het toerental goed in de gaten moet houden , omdat je makkelijk de motor over de kop draait , en je motorlagers eruit lopen.
Maar effect heeft het wel !!

Daffy

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » za 28 mei, 2005 09:34

Deze AK2 motor zit in een Méhari, maar in ieder geval bedankt voor de reacties. Ik ga dus niet een carburateur wissel doen.
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Gebruikersavatar
Daffy
Super eendkenner
Super eendkenner
Berichten: 333
Lid geworden op: zo 16 mar, 2003 07:40
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Bericht door Daffy » di 31 mei, 2005 12:24

die toeren zijn toch gewoon het zelfde van een aka2 blok en van een normaal 635

De toeren zijn ongeveer gelijk , maar de gearing ( tandwielverhoudingen) in de bak zijn heel anders.
Je kan het voorstellen als een fiets met 10 versnellingen , waarmee je in de 2e versnelling een steile helling afgaat , en je probeert toch zo te blijven trappen , dat je de wielen aadrijft.
Het gevolg is , dat je beentje erg veel toeren maken.
In het geval van een (2cv) motor draait hij , zoals dat heet over de kop.

Daffy

Gesloten