2 traps carb op AK2 motor...
2 traps carb op AK2 motor...
Er zit nu een enkele op, scheelt veel om er een 2 traps + spruitstuk er op te zetten?
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
Als je een registercarburateur van een AMI 8 monteerd , met de bijbehorende drukvulling , zal je iets aan effect merken wat snelheid betreft.
Het grootste effect heeft de montage op je brandstofgebruik.
Hoewel mijn AK 400 is voorzien van een 2 traps ( register-) carburateur, raad ik het meestal af om er een te monteren.
Het profijt wat je er van hebt is niet zo groot als je zou verwachten.
( ik vind het teveel werk om de originele terug te zetten op mijn AK)
Wil je echt meer trekkracht en snelheid , dan kan je het beste een 2cv4 bak monteren in een AK.
Nadeel hiervan is , dat je het toerental goed in de gaten moet houden , omdat je makkelijk de motor over de kop draait , en je motorlagers eruit lopen.
Maar effect heeft het wel !!
Daffy
Het grootste effect heeft de montage op je brandstofgebruik.
Hoewel mijn AK 400 is voorzien van een 2 traps ( register-) carburateur, raad ik het meestal af om er een te monteren.
Het profijt wat je er van hebt is niet zo groot als je zou verwachten.
( ik vind het teveel werk om de originele terug te zetten op mijn AK)
Wil je echt meer trekkracht en snelheid , dan kan je het beste een 2cv4 bak monteren in een AK.
Nadeel hiervan is , dat je het toerental goed in de gaten moet houden , omdat je makkelijk de motor over de kop draait , en je motorlagers eruit lopen.
Maar effect heeft het wel !!
Daffy
- Daffy
- Super eendkenner
- Contacteer:
die toeren zijn toch gewoon het zelfde van een aka2 blok en van een normaal 635
De toeren zijn ongeveer gelijk , maar de gearing ( tandwielverhoudingen) in de bak zijn heel anders.
Je kan het voorstellen als een fiets met 10 versnellingen , waarmee je in de 2e versnelling een steile helling afgaat , en je probeert toch zo te blijven trappen , dat je de wielen aadrijft.
Het gevolg is , dat je beentje erg veel toeren maken.
In het geval van een (2cv) motor draait hij , zoals dat heet over de kop.
Daffy