ruitenwisser aan => motor uit
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
ruitenwisser aan => motor uit
Al het stroom in mijn auto gaat via 1 schakelaar. dit was te veel waardoor het soldeer elke keer weer smolt en de boel losliet. ik heb dit nu inmiddels via een relais geregeld wat goed lijkt te gaan nu. het enige is dat ik bij gebruik van de ruitenwisser geen stroom meer op mijn systeem heb (ook geen ruitenwissers dus). zet ik de schakelaar uit van de ruitenwissers doet alles het gewoon weer.ruitenwisser heeft dan niet bewogen.
waar (in welke richting) zou ik zo'n storing in moeten zoekne?
waar (in welke richting) zou ik zo'n storing in moeten zoekne?
J B
just drive like you stole it
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
en dit doet zich voor sinds je het relais er tussen geknutseld hebt? Zoja, dan denk ik dat daar iets fout is gegaan.
Zoniet, dan zou ik eens gaan kijken waar je de plus vandaan hebt afgetakt. normaal gezien hoort een ruitenwisser motor niet zoveel stroom te trekken dat de soldering smelt, heb je de inwendige weerstand van het motortje ook al eens gemeten??
Zoniet, dan zou ik eens gaan kijken waar je de plus vandaan hebt afgetakt. normaal gezien hoort een ruitenwisser motor niet zoveel stroom te trekken dat de soldering smelt, heb je de inwendige weerstand van het motortje ook al eens gemeten??
Citroen 2cv6 special 1986
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
het is sinds het relais ertussen zit ja. alles doet het perfect sinds deze er tussenzit alleen de ruitenwisser niet. ik vermoed dat het relais het probleem daarom niet is maar dat het bij de ruitenwisser zit (de rest doet het nl wel goed en dat gaat ook allemaal over het relais) maar dat dit voorheen niet naar voren is gekomen.
de ruitenwisser motor heb ik niet doorgemeten heb nog neit zo'n meet apparaatje :S
Ik zat zelf te denken om een een nieuwe plus en een nieuwe min naar de ruitenwisser te sturen om te kijken of dat het probleem oplost
ik bedenk me net dat ik gister de nul stand van de ruiten wisser onder stroom heb geszet (heb deze losgetrokken zodat ik de ruitenwisser stil kan zetten waar ik dit wil). kan me eigenlijk niet voorstlelen dat het heiraan ligt. al heb ik massa voor het relais gepakt van een kabel die niet aangesloten was. het zou misschien wel eens het andere deel van de ruitenwisser nulstand kunnen zijn die ik dan onderbreek zodra ik de schakelaar voor de ruitenwisser aanzet ?!?!
Toch maar eens ergens anders een massa vandaan trekken en deze op het relais zetten (in dat geval heb ik het dus toch verkeerd aangesloten )
de ruitenwisser motor heb ik niet doorgemeten heb nog neit zo'n meet apparaatje :S
Ik zat zelf te denken om een een nieuwe plus en een nieuwe min naar de ruitenwisser te sturen om te kijken of dat het probleem oplost
ik bedenk me net dat ik gister de nul stand van de ruiten wisser onder stroom heb geszet (heb deze losgetrokken zodat ik de ruitenwisser stil kan zetten waar ik dit wil). kan me eigenlijk niet voorstlelen dat het heiraan ligt. al heb ik massa voor het relais gepakt van een kabel die niet aangesloten was. het zou misschien wel eens het andere deel van de ruitenwisser nulstand kunnen zijn die ik dan onderbreek zodra ik de schakelaar voor de ruitenwisser aanzet ?!?!
Toch maar eens ergens anders een massa vandaan trekken en deze op het relais zetten (in dat geval heb ik het dus toch verkeerd aangesloten )
J B
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster
- 2cvmaarten
- Veelvuldig poster