auto loopt niet goed olie filter?

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » zo 8 jun, 2014 20:31

de carb los gehaald de vlotters zitten 18 mm
dat is dus goed
in de ruimte onder de vlotter zat veel rotzooi, is nu weg
de rest daar schoon gemaakt
het onderste deel niet los gehaald of was dat wel verstandig
er zijn twee inlaten, de onderste was vrij zwart geblakerd, was wel schoon te maken

de acceleratie pomp beweegd wel en spoot ook its benzine als je er buiten iets tegen duwd.

de lucht filterkast losgehaald en deels schoon gemaakt, hier lag een klein laagje olie en veel zware drek. nu niet meer dus

alles weer in elkaar
het ging best makkelijk
probleem lbijft gelijk
hij start wel blijt pruttelen, nu wel minder dan eerst. maar als je gas geeft zakt hij in en slaat af

heeft iemand nog een idee

dank hans

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » zo 8 jun, 2014 21:03

Je kunt er dus niet mee rijden? Zo erg is het dus?

Dan van vooraf aan beginnen. Is er opeens iets stuk lijkt het.
Vulpijp is het zeker niet. Olie in luchtfilter etc maakt allemaal niet uit.

Hij loopt wel dus? Loopt ie op een cilinder? Dat doet ie ook bijna niets.
En reageert ie heel traag op het gaspendaal. En flink schudden.

Krijgt ie wel benzine?
ALs je flink pompt met gas pendaal loopt ie ook niet?
Trek de slag van de carburateur ff. Benzine moet om je oren spuiten.

Check vervolgens of de bougiekabels nog helemaal goed zitten.

Volgende stap is inderdaad:
-Contactnatenpunten nog goed??
-Klepspelling.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » ma 9 jun, 2014 06:28

de benzien toevoer moet goed zijn die spoot uit de slang.

de bougie heb ik nagekeken tijden stationair draaien er 1 los gehaald toen sloeg hij gelijk af als ik vlug was mt opzetten liep hij weer verder dat bij alle twee. ik zal dit nog een keer helemaal na lopen
bougie schoon gepoetst

hij prutteld stationair maar als ik gas geef zak hij in hou ik dat zo dan valt de moter uit, als ik pomp dan maakt dat geen verschil bij intrappen loopt hij terug en valt uit lat ik de gaspendaal los dan prutteld hij gewoon door.

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 9 jun, 2014 08:59

Ik weet niet of dit hier al is aangehaald : valse lucht .
Heb ik met mijn oude carb. ook gehad, er zat veel te veel speling op de asjes. Uiteindelijk een nieuwe erin gezet en het probleem was verholpen.
Dat verklaar echter niet dat jouw 2Cv eerst wel goed liep en opeens niet meer .........

Gebruikersavatar
Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1216
Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
Locatie: West Fryslan

Bericht door Bertje Beige » ma 9 jun, 2014 10:01

Als je de choke een stukje uittrekt, gaat ie dan beter of minder lopen?

Spuit eens met remreiniger rond de voet van de carburateur en het inlaatspruitstuk.
Als de motor anders gaat lopen zuigt ie daar valse lucht.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 9 jun, 2014 11:05

Ik lees twee zaken, er zat rommel in de vlotterbak en die heb je schoongemaakt, dan heb je toch ook wel alle sproeiers er uit gehaald en schoongemaakt?

Verder, de acceleratiepomp moet niet iets benzine geven maar een krachtige straal. Beste testen door aan de gaskabel te trekken, want dan moet de pomp ook zijn werk gaan doen. Aanzuigbuis voor deze pomp zit ook in de vlotterkamer, die kan door die rommel ook verstopt zitten.

backfire
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5836
Lid geworden op: vr 21 jan, 2005 11:23
Locatie: Den Bosch
Contacteer:

Bericht door backfire » ma 9 jun, 2014 11:06

Ik lees twee zaken, er zat rommel in de vlotterbak en die heb je schoongemaakt, dan heb je toch ook wel alle sproeiers er uit gehaald en schoongemaakt?

Verder, de acceleratiepomp moet niet iets benzine geven maar een krachtige straal. Beste testen door aan de gaskabel te trekken, want dan moet de pomp ook zijn werk gaan doen. Aanzuigbuis voor deze pomp zit ook in de vlotterkamer, die kan door die rommel ook verstopt zitten.

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » ma 9 jun, 2014 18:20

hoe kan ik valse lucht waarnemen

met de shoke uittrekken dan gaat hij soms uit maar doet niets beter

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1638
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » ma 9 jun, 2014 18:51

Bertje Beige schreef:
Spuit eens met remreiniger rond de voet van de carburateur en het inlaatspruitstuk.
Als de motor anders gaat lopen zuigt ie daar valse lucht.
ZO!

hansje59
Beginner
Beginner
Berichten: 30
Lid geworden op: do 4 apr, 2013 09:46
Locatie: Braamt

Bericht door hansje59 » ma 9 jun, 2014 20:27

oke dat ga ik morgen eens proberen

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » ma 9 jun, 2014 23:23

probeer de mengselschroef eens te stellen, steeds een kwartslag draaien tmet lopende motor en dan weer proberen met het gasgeven. Wel de gedraaide slagen tellen zodat je hem zonodig wwer terug kunt stellen in de oude positie
diverse Citroens, wat anders.

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 214
Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50

Bericht door wusten-fuchs » di 10 jun, 2014 17:25

heeft de auto nog puntje,s ?? dan condensator stuk !! loopt dan wel stationair maar bij gas geven knallen of afslaan

als je een electr ontsteking hebt gaat dit niet op alhoewel OOK dat kan kapot verder schiet me zo niks te binnen klepspeling ???
wat niet kan doen we lekker toch

Plaats reactie