jb's 2cv 1956
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
inmiddels ben ik rustig aan verder gegaan. ik heb uiteindelijk 2 nieuwe oud type velgen gevonden en ze allen kaal gemaakt. daarna heb ik ze in 2 lagen RX5 gespoten en nu in 2 lagen aangelengde RX10 op kleur (eerste keer moest ik er wat foutjes nog uitschuren)
de laatste laag RX10 moet nog gebeuren.

mijn spuitstraat
nu heb ik echter iets nieuws in mijn hoofd gehaald.
ik zag afgelopen week een programma op discovery (car Hoarders) waarbij ze een dodge charger blank staal lieten met alleen maar een blanke laklaag.
http://www.yourdiscovery.com/nl/video/e ... en-doddge/
Is dit al eens met een eend gedaan en wat zouden de problemen kunnen zijn die ik tegenkom?
ik vind het een super gaaf effect en ben van plan de gebruikssporen te laten zitten [/url]
de laatste laag RX10 moet nog gebeuren.

mijn spuitstraat

nu heb ik echter iets nieuws in mijn hoofd gehaald.
ik zag afgelopen week een programma op discovery (car Hoarders) waarbij ze een dodge charger blank staal lieten met alleen maar een blanke laklaag.
http://www.yourdiscovery.com/nl/video/e ... en-doddge/
Is dit al eens met een eend gedaan en wat zouden de problemen kunnen zijn die ik tegenkom?
ik vind het een super gaaf effect en ben van plan de gebruikssporen te laten zitten [/url]
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
Oh ja, die Charger heb ik deze week ook gezien, echt geweldige auto op zich al, maar die bare metal look is echt mooi.
Ik zat precies aan hetzelfde te denken als jou, om dit met mijn (één van de 6) eenden te gaan doen. Ik denk dat ik mijn AZU uit 1974 zo ga doen, maar dan niet zo netjes als bij die Charger, wel mooi als je de sporen van de slijpschijf echt ziet, met de imperfecties...
Ik zat precies aan hetzelfde te denken als jou, om dit met mijn (één van de 6) eenden te gaan doen. Ik denk dat ik mijn AZU uit 1974 zo ga doen, maar dan niet zo netjes als bij die Charger, wel mooi als je de sporen van de slijpschijf echt ziet, met de imperfecties...
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
... bare metal car ... dat idee heb ik inderdaad ook al lang in mijn hoofd ! en blijkbaar ben ik niet de enige ...
los van de mogelijkheid van Owatrol of een ander op lijnolie gebaseerd smeersel zat ik meer te denken aan een 2-componenten blanke lak (bijv. van De IJssel) als alternatief voor het dure poedercoaten
los van de mogelijkheid van Owatrol of een ander op lijnolie gebaseerd smeersel zat ik meer te denken aan een 2-componenten blanke lak (bijv. van De IJssel) als alternatief voor het dure poedercoaten
BARE METAL CAR
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
dit ben ik op dit moment aan het doen met de tapijteend, die nu dus tapijtloos is. enorm tijdrovend omdat ik niet met chemicaliën of zuren wil werken om de lak er af te krijgen dus gebruik ik een kunststof slijpschijfje die het metaal niet al te zeer krast. en inderdaad, in de owatrol. wordt niet echt bruin, komt een soort matglans op. ik zal zo een foto maken van het resultaat tot nu toe.
(dacht dat ik origineel was, blijkbaar niet...)
edit: photobucket krijg ik niet meer werkend, maar hier een foto via facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
(dacht dat ik origineel was, blijkbaar niet...)
edit: photobucket krijg ik niet meer werkend, maar hier een foto via facebook: https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... =1&theater
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
1 voordeur kost 3 uur tijd, ook omdat ik eerst de lijmresten er af moet halen met een koperborstel op de boormachine. dan met het kunststof schijfje door meerdere laklagen.
op de achterklep zat op een groot gedeelte een flinke laag plamuur, kost ook extra tijd om daar door te komen.
dinsdag ga ik aan de motorkap beginnen...
op de achterklep zat op een groot gedeelte een flinke laag plamuur, kost ook extra tijd om daar door te komen.
dinsdag ga ik aan de motorkap beginnen...
2cv6 1985, BX 1.9 TRI break
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 654
- Lid geworden op: do 17 nov, 2005 12:02
- Locatie: etten leur
- Contacteer:
Hoe of waar kom je aan lijmresten op een deur?
Ik zit erover te denken om het geheel te laten stralen. dit geeft een mooi metaal mat effect van wat ik bij mijn velgen gezien heb
.
maar om nu alles zelf te stralen zonder cabine thuis is een iets te grote en vieze klus
Ik zit erover te denken om het geheel te laten stralen. dit geeft een mooi metaal mat effect van wat ik bij mijn velgen gezien heb

maar om nu alles zelf te stralen zonder cabine thuis is een iets te grote en vieze klus
J B
just drive like you stole it
just drive like you stole it
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1770
- Lid geworden op: ma 6 jun, 2005 20:40
- Locatie: stompwijk (zh)
deze 2cv had ik drie jaar geleden geheel bekleed, aan de buitenkant, met tapijt. dat werd uiteindelijk kaal en lelijk, dus met veel moeite er af getrokken en dan hou je lijmresten over. ben vandaag bezig met de motorkap, daar blijken 6 lagen verf en twee lagen plamuur op te zitten
, je kan dus nogal wat tegenkomen onder de strakke lak...

2cv6 1985, BX 1.9 TRI break