stilgevallen en start niet opnieuw.

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
Pienziato
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do 3 jul, 2014 16:42
Locatie: Gent Belgie

stilgevallen en start niet opnieuw.

Bericht door Pienziato » zo 27 jul, 2014 00:03

Hallo, ik heb een 2CV van 1957 met een 375 motor in.
Ik reed er vaak mee rond, en laatste dagen maakte de ralenti meer lawaai dan anders en ik ben gisteren stilgevallen en die gaat niet meer aan.
Ik heb nieuwe bougies gestoken,
check gedaan of benzine pomp nog werkt, maar die pompt benzine nr de carburator.
carbu opengedaan.
carbu zit benzine in onder vlotter maar er gaat geen benzine nr de klep.
Heb alle sproeiers en naalden gekuist in de carbu en doorgeblazen maar de 2PK start nog steeds niet.
Ik ben absoluut geen mechanieker en zou wel hulp kunnen gebruiken.
Woon in Nevele Belgie... moest iemand willen... :D
groeten Laurent
[/img]
2 CV AZ 1957

Pienziato
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do 3 jul, 2014 16:42
Locatie: Gent Belgie

Bericht door Pienziato » zo 27 jul, 2014 00:36

en heb blijkbaar contact ergens doorgedraaid want die blijft constant "aan" dus ben ik verplicht de batterij af te koppelen.
motor gaat wel over maar slaat niet aan.
Bobijn?
carburator ?
iets anders?
2 CV AZ 1957

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » zo 27 jul, 2014 07:16

je hebt 3 dingen nodig om een motor te doen lopen.
Lucht, benzine en een vonk.

1 De benzine: als na het starten maar niet aanslaan de bougies nat zijn dan is dat in orde. Je kan eventueel eens starten en startpilot (remmenreiniger,....) in de carb spuiten. Als hij dan wel aanslaat toch eens de benzinetoevoer controleren.
2 de lucht is normaal ook aanwezig (eventueel eens compressie testen)
3 de vonk, controleren als de bougies vonken. Als die vonken dan eens kijken als het onstekeingstijdstip nog in orde is.
Als ze niet vonken oorzaak zoeken (bobijn, condensator, puntjes,...)

Veel succes

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 27 jul, 2014 09:06

bougiekabels, kabelboom.
diverse Citroens, wat anders.

Pienziato
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do 3 jul, 2014 16:42
Locatie: Gent Belgie

Bericht door Pienziato » zo 27 jul, 2014 10:49

hallo Voeteir, en AZL57,
thanks voor de antwoorden.
benzine heb ik tot aan de carbu, maar de bougies zijn NIET nat...
compressie testen, zou ik nie weten hoe ik dit moet doen.
bougies vonken ga ik direct gaan testen.
2 CV AZ 1957

Erasmo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 757
Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
Locatie: Achterhoek

Bericht door Erasmo » zo 27 jul, 2014 12:32

Pienziato schreef:hallo Voeteir, en AZL57,
thanks voor de antwoorden.
benzine heb ik tot aan de carbu, maar de bougies zijn NIET nat...
compressie testen, zou ik nie weten hoe ik dit moet doen.
bougies vonken ga ik direct gaan testen.
Compressie testen kan op meerdere manieren.

Deze is een beetje basic maar je kan wel zien of het per cilinder gelijk is:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9252

Je kan ook voor ongeveer twee tientjes zo'n meter kopen:

Afbeelding

Die doe je dan in het bougiegat.

Pienziato
Beginner
Beginner
Berichten: 4
Lid geworden op: do 3 jul, 2014 16:42
Locatie: Gent Belgie

Bericht door Pienziato » zo 27 jul, 2014 16:24

heb de complete carbu gedemonteerd, en schoon gemaakt en uitgeblazen. en nu rijdt alles terug joepieeee
2 CV AZ 1957

Gebruikersavatar
reiziger
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 53
Lid geworden op: wo 7 nov, 2007 22:45
Locatie: Zoetermeer

Bericht door reiziger » zo 27 jul, 2014 18:48

gebeurt het met name bij een warme start: anders de 12 v draden van de bobine eens omwisselen.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 27 jul, 2014 19:49

Hij is 6 volt :wink:
Maar inderdaad een reserve bobine is ook niet slecht zeker voor zo'n oud exemplaar.
Trouwens als het echt een 375 is dan is het een A en geen AZ. Ik heb een AZL van 57.
diverse Citroens, wat anders.

TimVS
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 526
Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
Locatie: Overpelt, België

Bericht door TimVS » di 29 jul, 2014 11:07

Als de auto van 57 is het een grote kans dat het inderdaad een 425 is.
De 375 werd nog wel geleverd, maar zeer beperkt.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 29 jul, 2014 19:00

foto's please :D :lol:
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie