stilgevallen en start niet opnieuw.
stilgevallen en start niet opnieuw.
Hallo, ik heb een 2CV van 1957 met een 375 motor in.
Ik reed er vaak mee rond, en laatste dagen maakte de ralenti meer lawaai dan anders en ik ben gisteren stilgevallen en die gaat niet meer aan.
Ik heb nieuwe bougies gestoken,
check gedaan of benzine pomp nog werkt, maar die pompt benzine nr de carburator.
carbu opengedaan.
carbu zit benzine in onder vlotter maar er gaat geen benzine nr de klep.
Heb alle sproeiers en naalden gekuist in de carbu en doorgeblazen maar de 2PK start nog steeds niet.
Ik ben absoluut geen mechanieker en zou wel hulp kunnen gebruiken.
Woon in Nevele Belgie... moest iemand willen...
groeten Laurent
[/img]
Ik reed er vaak mee rond, en laatste dagen maakte de ralenti meer lawaai dan anders en ik ben gisteren stilgevallen en die gaat niet meer aan.
Ik heb nieuwe bougies gestoken,
check gedaan of benzine pomp nog werkt, maar die pompt benzine nr de carburator.
carbu opengedaan.
carbu zit benzine in onder vlotter maar er gaat geen benzine nr de klep.
Heb alle sproeiers en naalden gekuist in de carbu en doorgeblazen maar de 2PK start nog steeds niet.
Ik ben absoluut geen mechanieker en zou wel hulp kunnen gebruiken.
Woon in Nevele Belgie... moest iemand willen...
groeten Laurent
[/img]
2 CV AZ 1957
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 386
- Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
- Locatie: meetjesland
je hebt 3 dingen nodig om een motor te doen lopen.
Lucht, benzine en een vonk.
1 De benzine: als na het starten maar niet aanslaan de bougies nat zijn dan is dat in orde. Je kan eventueel eens starten en startpilot (remmenreiniger,....) in de carb spuiten. Als hij dan wel aanslaat toch eens de benzinetoevoer controleren.
2 de lucht is normaal ook aanwezig (eventueel eens compressie testen)
3 de vonk, controleren als de bougies vonken. Als die vonken dan eens kijken als het onstekeingstijdstip nog in orde is.
Als ze niet vonken oorzaak zoeken (bobijn, condensator, puntjes,...)
Veel succes
Lucht, benzine en een vonk.
1 De benzine: als na het starten maar niet aanslaan de bougies nat zijn dan is dat in orde. Je kan eventueel eens starten en startpilot (remmenreiniger,....) in de carb spuiten. Als hij dan wel aanslaat toch eens de benzinetoevoer controleren.
2 de lucht is normaal ook aanwezig (eventueel eens compressie testen)
3 de vonk, controleren als de bougies vonken. Als die vonken dan eens kijken als het onstekeingstijdstip nog in orde is.
Als ze niet vonken oorzaak zoeken (bobijn, condensator, puntjes,...)
Veel succes
Compressie testen kan op meerdere manieren.Pienziato schreef:hallo Voeteir, en AZL57,
thanks voor de antwoorden.
benzine heb ik tot aan de carbu, maar de bougies zijn NIET nat...
compressie testen, zou ik nie weten hoe ik dit moet doen.
bougies vonken ga ik direct gaan testen.
Deze is een beetje basic maar je kan wel zien of het per cilinder gelijk is:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=9252
Je kan ook voor ongeveer twee tientjes zo'n meter kopen:
Die doe je dan in het bougiegat.