Alle vragen over reviseren van je motor kun je hier stellen.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 8 jun, 2014 22:07
Geldt dat voor alle motoren? Aangezien ik daar op de site eigenlijk alleen maar 6-jes zie.
-
2896BH33
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 17:52
- Locatie: Holthees
Bericht
door 2896BH33 » ma 9 jun, 2014 09:17
Het nokkenasprofiel van de 2CV-motor lijkt te vallen in de categorie "Top Secret"; veel informatie erover is niet te vinden. Toch heb ik zo'n donker bruin vermoeden dat het antwoord op jouw laatste vraag "Ja" moet zijn.
2CV AZ 1964
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » ma 9 jun, 2014 15:48
2896BH33 schreef:Het nokkenasprofiel van de 2CV-motor lijkt te vallen in de categorie "Top Secret"; veel informatie erover is niet te vinden. Toch heb ik zo'n donker bruin vermoeden dat het antwoord op jouw laatste vraag "Ja" moet zijn.
Er is wel meer schaars, probeer maar eens een pakkingset te vinden
Maar stel dat het wel zo is, dan zijn twee nokken niet zo goed meer.
-
2896BH33
- Beginner
- Berichten: 14
- Lid geworden op: ma 21 apr, 2014 17:52
- Locatie: Holthees
Bericht
door 2896BH33 » ma 9 jun, 2014 22:48
Ja, het lijkt erop dat 1 cilinder het minder goed zal goed dan de andere. Maar wat Citroën zelf aan totelerantie hanteerde is mij niet bekend. Je zou meerdere nokkenassen moeten meten om daarover iets zinnigs te kunnen zeggen.
Pakkingset?
Neo Retro heeft zo iets.
2CV AZ 1964
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 15 jun, 2014 14:38
Helaas heb ik maar één 435cc nokkenas liggen hier. De historie van de motor is niet bekend dus ik durf hem eigenlijk ook niet terug te bouwen zonder confirmatie nu, vooral omdat ie buiten de toleranties van een 6-as is.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » di 22 jul, 2014 21:25
Ondertussen niet stilgezeten:
Eerste carterhelft schoon op wat pakkingrandjes na. Niet mijn favoriete werk, dat poetsen maar met een muziekje en een pintje erbij is het uit te houden.
-
Hilke
- Veelvuldig poster
- Berichten: 735
- Lid geworden op: di 10 apr, 2012 08:46
- Locatie: Beverwijk
Bericht
door Hilke » wo 23 jul, 2014 09:45
Ohh, dat vind ik JUIST heerlijk om te doen, tenminste eer van je werk hehe.
Goed bezig.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » wo 23 jul, 2014 10:06
Het is wel bevredigend werk maar er gaat zo veel tijd in zitten...
-
marcopr
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1929
- Lid geworden op: za 6 okt, 2007 21:41
Bericht
door marcopr » wo 23 jul, 2014 12:47
Schoonmaken kost altijd waanzinnig veel tijd.
Qua tijd staat schoonmaken met stip bovenaan als je wat dan ook van je eend gaat restaureren/herstellen.
Maar een onderdeel dat schoon is ziet er geweldig uit en het werkt wel zo prettig.
tweeceevees zijn leuk!
-
Boudewijn
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1892
- Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
- Locatie: Wijchen
-
Contacteer:
Bericht
door Boudewijn » wo 23 jul, 2014 18:23
Het is misschien vervelend werk, maar je mag trots zijn op het resultaat.
Ik ben met een versnellingsbak bezig geweest, maar kreeg niet het resultaat wat jij bereikt. Wat voor een schoonmaak middel gebruik je ? of doe je het alleen met een tandenborstel?
Schultenbräu das ist mein Bier !
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 27 jul, 2014 12:23
Een combinatie van Dasty, lampolie, een tandenborstel en te veel vrije tijd.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 27 jul, 2014 16:04
Die tijd was er niet vandaag dus ik ben maar even met een fles dasty naar de wasstraat gefietst. Het voordeel is dat je dan in een paar seconden een groot oppervlak kan behandelen, na een tiental seconden intrekken kun die dikke lagen aangekoekte olie er in een wip van afspuiten. Zaligmakend is het niet maar ruim 80% is al weg nu.
Ik doe het trouwens in de wasstraat en niet thuis met de hogedrukreiniger omdat het door de vorm van het blok alle kanten opspuit en bij wasstraten wordt de olie uit het spoelwater afgevangen.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 27 jul, 2014 19:17
Ter informatie, kwam toevallig dit filmpje tegen van onze Zutphense vrienden:
https://www.youtube.com/watch?v=o0sInPNT9Pw
Ze laten erg duidelijk zien hoe je het carter weer terug in elkaar bouwt.
-
AZL57
- Addicted user
- Berichten: 5119
- Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
- Locatie: kerkrade
Bericht
door AZL57 » zo 27 jul, 2014 19:53
Als je blok schoon is kun je nu je tanden weer poetsen
diverse Citroens, wat anders.
-
Erasmo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 757
- Lid geworden op: zo 16 nov, 2008 22:24
- Locatie: Achterhoek
Bericht
door Erasmo » zo 27 jul, 2014 23:07
Mag onderhand ook wel weer
Wellicht is met een elektrische tandenborstel je blok ook sneller schoon