Eerste motorstart
-
- Gebruiker
Eerste motorstart
Mijn motor zit nu sinds een tijdje weer in elkaar en ligt weer in de auto en ik zou graag een keer een eerste motorstart maken. Nou ben ik wel een beetje een leek als het daarop aankomt, dus zou ik graag willen weten hoe zoiets in z'n werk gaat. Volgens mij heb ik in elk geval alles in huis (bedrading, accu, bobine, 1,2,3-ontsteking etc.) om te starten. Ik zal vandaag of morgen nog even de olie verversen, kleppen zijn al gesteld. Kan iemand mij op weg helpen ?
Begonnen, en al een eind op weg, van het bouwen van een Burton.
-
- Regelmatige poster
-
- Gebruiker
-
- Gebruiker
Ik heb dit allemaal gedaan (de elektronische ontsteking stellen was een fluitje van een cent). Inmiddels heb ik een hele accu leeg gestart, één keer sloeg hij bijna aan maar toch net niet. Enig idee wat het probleem kan zijn? De bougies heb ik schoongemaakt en de afstand tussen de contactpuntjes gecontroleerd.Maus0611 schreef:Kleppen en ontsteking stellen, en even rond draaien zonder bougies erin. dan kan de olie even rondpompen zonder dat er veel kracht op de lagers komt.
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
blokje heeft lang stil gestaan?
misschien is het membraam van de benzinepomp uitgedroogd. Dan zuigt ie geen benzine aan.
controleren: even de benzineslang van de carburateur en dan 1 seconde starten. Als er benzine uit de slang komt is het goed. Zo niet: even met een spuitje benzine in de slang spuiten (richting benzinepomp) en een poosje wachten. Wordt het membraam weer soepel.
De benzine pomp van mijn eend staat op de 'to do' lijst van komende winter.
om te kijken of de vonk het doet even een losse bougie in de bougiekabel, bougie op het blok leggen en 1 seconde starten. Zie je vonken??
Beide tests niet in deze volgorde doen, anders spuit je eerst benzine over je blok en gaat er dan een vonk naast maken.
Gr Rob
misschien is het membraam van de benzinepomp uitgedroogd. Dan zuigt ie geen benzine aan.
controleren: even de benzineslang van de carburateur en dan 1 seconde starten. Als er benzine uit de slang komt is het goed. Zo niet: even met een spuitje benzine in de slang spuiten (richting benzinepomp) en een poosje wachten. Wordt het membraam weer soepel.
De benzine pomp van mijn eend staat op de 'to do' lijst van komende winter.
om te kijken of de vonk het doet even een losse bougie in de bougiekabel, bougie op het blok leggen en 1 seconde starten. Zie je vonken??
Beide tests niet in deze volgorde doen, anders spuit je eerst benzine over je blok en gaat er dan een vonk naast maken.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
bij het testen van de benzine pomp de slang gewoon even in een leeg potje houden. dan stroomt ook niet alles over je blok en je kan beter zien of ie het doet. de benzine moet in redelijke gutsen uit de slang komen stromen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Gebruiker
Maar dan zou de startmotor het toch niet moeten doen? Die deed het namelijk gewoon.achtpeter schreef:Niet per ongeluk kabelschoentjes verwisseld aan het contactslot? Dat kan bij een Burton
Bedankt voor alle reacties, ik zal controleren of ik een vonk krijg en of de benzinetoevoer werkt met behulp van alle tips. Er zit overigens een revisie carburateur op, dus daar zal niet zoveel mis mee zijn. Ik weet alleen niet of ik deze nog af moet stellen.
Inderdaad, benzine controleren.
Nee, als het contact slot/bedrading niet goed aansluit kan het gebeuren dat de startmotor wel draait. Maar niet aanslaat.
Maar aangezien je de 123 igintion wel hebt aangesloten lijkt me dat geen probleem.
Hij gaf geen enkel plofje?
Nee, als het contact slot/bedrading niet goed aansluit kan het gebeuren dat de startmotor wel draait. Maar niet aanslaat.
Maar aangezien je de 123 igintion wel hebt aangesloten lijkt me dat geen probleem.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
-
- Gebruiker
Zo nu en dan gaf hij wel een plofje en hij heeft één keer een paar seconden gelopen, maar sloeg toen direct weer af. Dus ik verdenk de benzinetoevoer.verkuilm schreef:Inderdaad, benzine controleren.