Motor houdt zich in

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Motor houdt zich in

Bericht door Nirvana01 » ma 11 aug, 2014 16:16

Toen ik deze morgen vertrok was er geen vuiltje aan de lucht, de geit trok goed op en ik deed gezwind 80-90km per uur, doch plots na ongeveer 30 km rijden begon de motor zich in te houden. Daar mijn snelheid verminderde moest ik telkens ook in een kleinere versnelling rijden. De motor houdt zich in en rijdt met schokken doch dit alleen in de derde en vierde versnelling, dus in de eerste en tweede versnelling komt de motor wel op hoge toeren en kan die toeren ook aanhouden, alleen in derde en vierde versnelling vertraagt hij en schokt soms. Wat zou de oorzaak innen zijn? Persoonlijk denk ik dat ik niet genoeg benzine krijg doch wel in de eerste en tweede versnelling.
Wie kan mij helpen?

my 2cv is 2 fast 4 you
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 101
Lid geworden op: ma 14 nov, 2005 16:42
Locatie: adegem

Bericht door my 2cv is 2 fast 4 you » ma 11 aug, 2014 16:20

ik zou er soms een beetje benzine indoen. dat scheelt al snel . af filtertje vuil?

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » ma 11 aug, 2014 16:26

Wat bedoel je met : ik zou er een beetje benzine in doen.
Er is voldoende bezien in de tank dus versta ik niet zo goed uw reactie.

frenkie
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 373
Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
Locatie: enschede
Contacteer:

Bericht door frenkie » ma 11 aug, 2014 22:50

misschien vuil in de brandstofleiding? Misschien een keer vol gas gaan rijden?

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1892
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » di 12 aug, 2014 07:36

Ik zou de carburateur eens open maken en alle sproeiers reinigen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » di 12 aug, 2014 10:35

even een snelle quick&dirty manier (misschien handig voor de terugweg, als je niet gelijk de tijd hebt om de hele carb uit elkaar te halen):

haal de slang naar het luchtfilter los, start motor en laat de motor flink wat toeren maken. hou dan je hand plat op de carburateur, de motor gat nu inhouden (logisch) en dan voor ie weinig toeren gaat maken je hand er af trekken. dit misschien een paar keer.

hiermee heb je kans dat je de vuiltjes eruit trekt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » wo 13 aug, 2014 13:38

Probleem is opgelost, heb verschillende malen op hoge toeren gereden en het probleemwas bijna opgelost. Ik heb toen ook eens de twee kabeltjes aan de bobijn verwisseld en na een paar km rijden was alles opgelost. Dus ik hoop dat het problaam nu volledig opgelost is.

deusjefoo
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 166
Lid geworden op: zo 24 apr, 2005 23:51
Locatie: Dronrijp

Bericht door deusjefoo » wo 13 aug, 2014 21:28

En anders wellicht een andere bobine? :wink:
Officiele eigenaar van een deusjefoo

Nirvana01
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 112
Lid geworden op: za 9 mar, 2013 13:08
Locatie: wetteren

Bericht door Nirvana01 » do 14 aug, 2014 15:10

De bobijn is zo goed als nieuw, ik vraag mij af of een bobijn zo vlug kapot kan gaan?

dyane_maniac
Heavy user
Heavy user
Berichten: 2930
Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
Locatie: amsterdam

Bericht door dyane_maniac » do 14 aug, 2014 15:58

nieuwe bobines zijn soms al bij levering "stuk"
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » di 17 feb, 2015 10:56

even een oud topic oprakelen:
want heb net hetzelfde aan de hand na jaren probleemloos te hebben rondgebold.

kleppen gesteld, helaas
andere bobine bracht geen oplossing (tenzij terug beter starten)
dacht aan vapourlock en bijgevolg benzinefilter tussen pomp en carb verwijderd, geen resultaat.
terugslagklep boven pomp gemonteerd, evenmin beterschap
loopt op electronische ontsteking dus hier ook geen oorzaak

denk nu van een andere benz pomp te proberen, alhoewel deze (op zicht) nog goed debiet geeft maar mss net te weinig bij hoge toerentallen-snelheid ?

wie o wie weet hier raad mee
Mehari '78

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 17 feb, 2015 19:40

Heb je een tweetraps carburateur? En heb je de hoofsproeier van de tweede trap al eens schoongemaakt?

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » di 17 feb, 2015 19:42

En nog een heel lullige mogelijkheid: Wordt je benzinetank belucht? Probeer eens een stukje te rijden zonder dop of met zo'n plastic nooddop.

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » di 17 feb, 2015 21:41

achtpeter schreef:En nog een heel lullige mogelijkheid: Wordt je benzinetank belucht? Probeer eens een stukje te rijden zonder dop of met zo'n plastic nooddop.
ook dat al geprobeerd

aan de carburator heb ik nog niet gesleuteld, om reden dat het fenomeen zich pas stelt na enkele km's (volgas) Dus voor hij begint in te houden loopt hij echt goed, dus dan krijgt hij genoeg benzine.
maar komt alleszins aan bod want wil van het probleem af.

lijkt me een probleem dat zich stelt wanneer de motor warm is
Mehari '78

rusty
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1391
Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
Locatie: koudekerk ad rijn

Bericht door rusty » wo 18 feb, 2015 07:55

Als er nog de originele sproeiers in zitten heb je een grote kans dat ie net te weinig brandstof krijgt! het kan ook zijn dat je vlotterniveau niet goed is. ik heb nog nooit een carburateur gehad die ik voor t eerst open maakte waar de vlotter goed stond! ook zit er vaak rommel onder in de vlotterkamers, het hoeft maar een klein haartje te zijn om je sproeiers iets te verstoppen!

ff hier op t forum een beschrijving zoeken hoe je de sproeiers schoon moet maken en meteen de vlotterhoogte controleren! (zorg dat je een nieuwe pakking hebt, 50% kans dat die kapot gaat)

greetzzzzzz

Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400

Plaats reactie