Motor houdt zich in
Motor houdt zich in
Toen ik deze morgen vertrok was er geen vuiltje aan de lucht, de geit trok goed op en ik deed gezwind 80-90km per uur, doch plots na ongeveer 30 km rijden begon de motor zich in te houden. Daar mijn snelheid verminderde moest ik telkens ook in een kleinere versnelling rijden. De motor houdt zich in en rijdt met schokken doch dit alleen in de derde en vierde versnelling, dus in de eerste en tweede versnelling komt de motor wel op hoge toeren en kan die toeren ook aanhouden, alleen in derde en vierde versnelling vertraagt hij en schokt soms. Wat zou de oorzaak innen zijn? Persoonlijk denk ik dat ik niet genoeg benzine krijg doch wel in de eerste en tweede versnelling.
Wie kan mij helpen?
Wie kan mij helpen?
-
- Gebruiker
- Berichten: 101
- Lid geworden op: ma 14 nov, 2005 16:42
- Locatie: adegem
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
even een snelle quick&dirty manier (misschien handig voor de terugweg, als je niet gelijk de tijd hebt om de hele carb uit elkaar te halen):
haal de slang naar het luchtfilter los, start motor en laat de motor flink wat toeren maken. hou dan je hand plat op de carburateur, de motor gat nu inhouden (logisch) en dan voor ie weinig toeren gaat maken je hand er af trekken. dit misschien een paar keer.
hiermee heb je kans dat je de vuiltjes eruit trekt.
haal de slang naar het luchtfilter los, start motor en laat de motor flink wat toeren maken. hou dan je hand plat op de carburateur, de motor gat nu inhouden (logisch) en dan voor ie weinig toeren gaat maken je hand er af trekken. dit misschien een paar keer.
hiermee heb je kans dat je de vuiltjes eruit trekt.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
even een oud topic oprakelen:
want heb net hetzelfde aan de hand na jaren probleemloos te hebben rondgebold.
kleppen gesteld, helaas
andere bobine bracht geen oplossing (tenzij terug beter starten)
dacht aan vapourlock en bijgevolg benzinefilter tussen pomp en carb verwijderd, geen resultaat.
terugslagklep boven pomp gemonteerd, evenmin beterschap
loopt op electronische ontsteking dus hier ook geen oorzaak
denk nu van een andere benz pomp te proberen, alhoewel deze (op zicht) nog goed debiet geeft maar mss net te weinig bij hoge toerentallen-snelheid ?
wie o wie weet hier raad mee
want heb net hetzelfde aan de hand na jaren probleemloos te hebben rondgebold.
kleppen gesteld, helaas
andere bobine bracht geen oplossing (tenzij terug beter starten)
dacht aan vapourlock en bijgevolg benzinefilter tussen pomp en carb verwijderd, geen resultaat.
terugslagklep boven pomp gemonteerd, evenmin beterschap
loopt op electronische ontsteking dus hier ook geen oorzaak
denk nu van een andere benz pomp te proberen, alhoewel deze (op zicht) nog goed debiet geeft maar mss net te weinig bij hoge toerentallen-snelheid ?
wie o wie weet hier raad mee
Mehari '78
ook dat al geprobeerdachtpeter schreef:En nog een heel lullige mogelijkheid: Wordt je benzinetank belucht? Probeer eens een stukje te rijden zonder dop of met zo'n plastic nooddop.
aan de carburator heb ik nog niet gesleuteld, om reden dat het fenomeen zich pas stelt na enkele km's (volgas) Dus voor hij begint in te houden loopt hij echt goed, dus dan krijgt hij genoeg benzine.
maar komt alleszins aan bod want wil van het probleem af.
lijkt me een probleem dat zich stelt wanneer de motor warm is
Mehari '78
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Als er nog de originele sproeiers in zitten heb je een grote kans dat ie net te weinig brandstof krijgt! het kan ook zijn dat je vlotterniveau niet goed is. ik heb nog nooit een carburateur gehad die ik voor t eerst open maakte waar de vlotter goed stond! ook zit er vaak rommel onder in de vlotterkamers, het hoeft maar een klein haartje te zijn om je sproeiers iets te verstoppen!
ff hier op t forum een beschrijving zoeken hoe je de sproeiers schoon moet maken en meteen de vlotterhoogte controleren! (zorg dat je een nieuwe pakking hebt, 50% kans dat die kapot gaat)
greetzzzzzz
Rusty
ff hier op t forum een beschrijving zoeken hoe je de sproeiers schoon moet maken en meteen de vlotterhoogte controleren! (zorg dat je een nieuwe pakking hebt, 50% kans dat die kapot gaat)
greetzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400