Visa motor start niet
Visa motor start niet
Ik ben nog thuisgeraakt met onderbrekingen ,, lijkt op stroomuitval
Nu start hij niet meer ,, heb een bougie uitgedraait ,, tijdens het starten is er ontsteking ,, als ik echter de sleutel loslaat ,, dus wel het contact op laat ,,, dan blijft de bougie constant vonken geven ,,, weet iemand daar de oorzaak van ?
Computer ? Sensors ? Bobijn ?
Nu start hij niet meer ,, heb een bougie uitgedraait ,, tijdens het starten is er ontsteking ,, als ik echter de sleutel loslaat ,, dus wel het contact op laat ,,, dan blijft de bougie constant vonken geven ,,, weet iemand daar de oorzaak van ?
Computer ? Sensors ? Bobijn ?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
ik denk sensor(en) of anders de computer, de bougie zou alleen moeten vonken als de nok op het vliegwiel aan de sensoren voorbij komt en dan een puls geven, niet continue vonken, ook niet als de nok voor de sensor blijft staan.
dus eerst sensoren 1 voor 1 vervangen en dan de computer mocht dat nodig zijn. is het dan nog niet opgelost, horen we het wel.
greetzzzzzzz, Rusty
dus eerst sensoren 1 voor 1 vervangen en dan de computer mocht dat nodig zijn. is het dan nog niet opgelost, horen we het wel.
greetzzzzzzz, Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
Ik heb nog een ander computerke ,, maar is een VA4 ipv VA1rusty schreef:ik denk sensor(en) of anders de computer, de bougie zou alleen moeten vonken als de nok op het vliegwiel aan de sensoren voorbij komt en dan een puls geven, niet continue vonken, ook niet als de nok voor de sensor blijft staan.
dus eerst sensoren 1 voor 1 vervangen en dan de computer mocht dat nodig zijn. is het dan nog niet opgelost, horen we het wel.
greetzzzzzzz, Rusty
Heb deze al gewisseld maar verandert niets ,,, waar vind ik sensoren ? Kan ik die sensoren uitmeten ? In de buurt van Antwerpen is iedereen weg met de Touareg trail
Loop alle bedading na, het lijkt alsof er ergens iets contact maakt. Evt kunnj inderdaad andere sensiren proberen. Maar als je die niet hebt word dat lastig, ze zijn namelijk best prijzig. De allerbeste oplossing: alle oude ontstekingtroep eruit gooien en iets moderners erin. Bijvoorbeeld een 123 met de aanpassing op de nokkenas, of (iets goedkoper) de ontsteking van le patron, of (als je een klein beetje wil knutselen) de 1-2 spark. Het zijn allemaal veel betere en betrouwbaardere ontstekingen dan de orginele visa ontsteking. Meer vermogen, soepeler lopen van de motor en vaak zelfs zuiniger.
Van deze 3 vind ik persoonlijk de 1-2 spark de leukste, maar het is maar net wat je zoekt.
Van deze 3 vind ik persoonlijk de 1-2 spark de leukste, maar het is maar net wat je zoekt.
Laatst gewijzigd door schermer op di 30 sep, 2014 19:59, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
kleuren zeggen niks helaas, er zitten ook heel wat draden met dezelfde kleur. wel staan op de stekker (die doorzichtige kunstoffen) bij de computer nummers aan de hand van die nummers kan je achterhalen wat waar naartoe moet.
ik heb in het verleden regelmatig computers uitgewisseld, alle types door elkaar, die bedrading is altijd het zelfde.
ik heb ff gezocht en dit gevonden:
1: vacuum sensor en 7
2: vacuum sensor
3: leeg
4: sensor draad bovenste sensor
5: sensor draad onderste sensor
6: + van contactslot
7: aarde en 1
8: - op bobine
en hier een link naar HET schema!
http://www.cats-citroen.com/citroen_aty ... v06_el.jpg
verder heeft staat er op de site veel informatie over tuning, hier de link naar het specifieke visa deel:
http://www.cats-citroen.com/citroen_aty ... rsion.html
een 123 erop bouwen is niet heel makkelijk, er moet een keerring voorin het blok geplaatst worden en een asje aan de nokkenas gemaakt worden om de magneetjes voor het signaal op zitten. eigenlijk kan je dit niet zelf, tenzij je heel erg handig bent.
suc6!
ik heb in het verleden regelmatig computers uitgewisseld, alle types door elkaar, die bedrading is altijd het zelfde.
ik heb ff gezocht en dit gevonden:
1: vacuum sensor en 7
2: vacuum sensor
3: leeg
4: sensor draad bovenste sensor
5: sensor draad onderste sensor
6: + van contactslot
7: aarde en 1
8: - op bobine
en hier een link naar HET schema!
http://www.cats-citroen.com/citroen_aty ... v06_el.jpg
verder heeft staat er op de site veel informatie over tuning, hier de link naar het specifieke visa deel:
http://www.cats-citroen.com/citroen_aty ... rsion.html
een 123 erop bouwen is niet heel makkelijk, er moet een keerring voorin het blok geplaatst worden en een asje aan de nokkenas gemaakt worden om de magneetjes voor het signaal op zitten. eigenlijk kan je dit niet zelf, tenzij je heel erg handig bent.
suc6!
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400