1-2-SPARK Mijn eigen ontwikkelde electronische ontsteking.
Trots.....
Na enkele weekjes op vakantie te zijn geweest, gaan we er nu weer vol tegenaan...
Toen ik van vakantie terugkwam lagen er al 20 stuks printplaatjes op me te wachten, professioneel vervaardigde printplaatjes, door en door vertind.
Ik ben helemaal in mijn nopjes, hieraan valt niets meer te verbeteren...
Dit is minstens net zo goed als de "concurentie"
Gisteravond en vandaag heb ik er 1 gereed gesoldeerd en alles werkt op mijn testbank.
Morgen ga ik ermee rijden in mijn eendje.....
Alles erop en eraan.
Temperatuurmeting, luchtdrukmeting, shiftlight en als optie kan een electrische benzinepomp aangesloten worden........ en natuurlijk te programmeren op je pc, dit kan dus nu ook draadloos via bluetooth met een externe module....
Enkele plaatjes.....
(Deze zijn dus met de hand gesoldeerd, straks professioneel gesoldeerd zijn ze nog veel mooier).....
Op dit moment heb ik nog onderdeeltjes om 3 kits compleet te maken. (Deze zijn al gereserveerd). Donderdag ga ik een bestelling van componenten doen om 10 boards professioneel te laten bestukken en als dit goed gaat, dan gaan de volgende 10 stuks meteen erachteraan. Daarna hoop ik gewoon kits op voorraad te hebben............
Houd jullie op de hoogte
Toen ik van vakantie terugkwam lagen er al 20 stuks printplaatjes op me te wachten, professioneel vervaardigde printplaatjes, door en door vertind.
Ik ben helemaal in mijn nopjes, hieraan valt niets meer te verbeteren...
Dit is minstens net zo goed als de "concurentie"
Gisteravond en vandaag heb ik er 1 gereed gesoldeerd en alles werkt op mijn testbank.
Morgen ga ik ermee rijden in mijn eendje.....
Alles erop en eraan.
Temperatuurmeting, luchtdrukmeting, shiftlight en als optie kan een electrische benzinepomp aangesloten worden........ en natuurlijk te programmeren op je pc, dit kan dus nu ook draadloos via bluetooth met een externe module....
Enkele plaatjes.....
(Deze zijn dus met de hand gesoldeerd, straks professioneel gesoldeerd zijn ze nog veel mooier).....
Op dit moment heb ik nog onderdeeltjes om 3 kits compleet te maken. (Deze zijn al gereserveerd). Donderdag ga ik een bestelling van componenten doen om 10 boards professioneel te laten bestukken en als dit goed gaat, dan gaan de volgende 10 stuks meteen erachteraan. Daarna hoop ik gewoon kits op voorraad te hebben............
Houd jullie op de hoogte
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 373
- Lid geworden op: za 5 mei, 2007 19:53
- Locatie: enschede
- Contacteer:
1-2-spark
Hoi,
Al enige tijd niets meer gehoord van de ontwikkelingen rond de spark. Hoe gaat het er mee? Inmiddels groeien er wat onzekerheden rond mijn nog niet gebruikte velleman kit. En ben ik aan het twijfelen wat ik met mijn ontsteking ga doen. Dus ben ik wel geïntresseeerd in de spark, maar het is verdacht stil hier.
Al enige tijd niets meer gehoord van de ontwikkelingen rond de spark. Hoe gaat het er mee? Inmiddels groeien er wat onzekerheden rond mijn nog niet gebruikte velleman kit. En ben ik aan het twijfelen wat ik met mijn ontsteking ga doen. Dus ben ik wel geïntresseeerd in de spark, maar het is verdacht stil hier.
1-2-Spark leeft meer dan ooit... Helaas ben ik echter niet meer (actief) bezig op/met dit forum... omdat zodra ik iets schrijf dit meteen als reclame wordt gezien door de moderatoren en daar pas ik voor..David schreef:Zelfde geldt voor ondergetekende......
Ben erg nieuwsgierig hoe en wat....
Of ben je al uitverkocht
Op dit moment ben ik bezig om een 1200cc BMW motor in mijn eend te lepelen uiteraard ook op 1-2-Spark met 2 (Visa) bobines... daar gaat mijn aandacht op dit moment heen..
Tevens ben ik ook nog bezig om een "plug en play" versie te maken voor de Visa zodat je of een originele Visa sensor kunt gebruiken of een vervangingssensor die met een adaptor in het Visa sensoroog gebruikt kan worden...
Voor het overige krijg ik alleen maar positieve reacties, waarbij ik door 1 gebruiker de opmerking krijg dat het tunen via de pc niet gemakkelijk is... Je moet natuurlijk een bepaalde affiniteit hebben met het afstellen van de ontsteking in het algemeen...
Ik zit ook nog steeds te denken om met schakelaartjes bepaalde vervroegingen te kunnen bepalen (net zoals collega's dat doen) maar dat strijkt tegen mijn gedachten gang in... (vrij programmeerbaar)...
groet Geo..
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
Vond het al zo stil rond dit topic. Jammer dat het zo gelopen is; ook ik heb met volle aandacht en bewondering dit topic gelezen en bijna zover met het opknappen van onze eend dat ik aan de ontsteking van de motor toe ben. Kun je jouw ontsteking ook "gewoon" inbouwen zonder in alle curve's etc te moeten rommelen (afstellen) ? Daar heb ik nl minder verstand van. Stuur me anders een pb over de bestelwijze (indien ze te koop zijn).
Gr. en veel succes met al het moois.
Bart
Gr. en veel succes met al het moois.
Bart
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)
Op 22-3-2014 fan geworden, daarna ingelezen in het project (op diverse fora), gewikt en gewogen etc.
Op 15-2-2015 is e.e.a. geinstalleerd, (pick-up op de juiste plek op het vliegwiel gelast, sensor bracket op het spruitstuk gelast, vacuum aansluiting op de carburateur gemaakt, temperatuur sensor op de warmtewisselaar gemonteerd en uiteraard 'het kastje' aangesloten) , en loopt de eend op 12-spark. Nu nog fine tunen.
Op 15-2-2015 is e.e.a. geinstalleerd, (pick-up op de juiste plek op het vliegwiel gelast, sensor bracket op het spruitstuk gelast, vacuum aansluiting op de carburateur gemaakt, temperatuur sensor op de warmtewisselaar gemonteerd en uiteraard 'het kastje' aangesloten) , en loopt de eend op 12-spark. Nu nog fine tunen.
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
Update.
Gisteren met Geo een goed uur aan de afstelling van de vervroegingstabellen gewerkt.
Paar rondjes snelweg rond K'rade, bergje op en bergje af. We denken dat we nu de optimale afstlling van de ontsteking hebben.
Nu het verbruik in de gaten houden. Ik ben blij, zeker nu ik weet dat mijn motortje in goede staat verkeert (ik denk dat Geo dat wel kan beoordelen ).
Auto start met minimaal choke, goede trekkracht, en zeer soepele loop in het gehele toerengebied. Voor je 't weet rij je 110, en dan is er nog ruimte, maar 110/115 is zeer comfortabel.
Klaar voor jaren rijplezier!
Gisteren met Geo een goed uur aan de afstelling van de vervroegingstabellen gewerkt.
Paar rondjes snelweg rond K'rade, bergje op en bergje af. We denken dat we nu de optimale afstlling van de ontsteking hebben.
Nu het verbruik in de gaten houden. Ik ben blij, zeker nu ik weet dat mijn motortje in goede staat verkeert (ik denk dat Geo dat wel kan beoordelen ).
Auto start met minimaal choke, goede trekkracht, en zeer soepele loop in het gehele toerengebied. Voor je 't weet rij je 110, en dan is er nog ruimte, maar 110/115 is zeer comfortabel.
Klaar voor jaren rijplezier!
Groet, Rob
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
2CV6 uit 1980,Verte Embrun
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 526
- Lid geworden op: do 4 jan, 2007 10:53
- Locatie: Overpelt, België
@LPGo
Heb je dit gezien?
123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs
Heb je dit gezien?
123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs
TimVS schreef:@LPGo
Heb je dit gezien?
123 Tune+ 2CV
instelbare 123 met smartphone app.
https://www.youtube.com/watch?v=DOQhHSBRwTs
toen ik dit las dacht ik in eerste instantie héhé eindelijk heeft 123 het voor mekaar. Ik heb het net even opgezocht maar ondertussen rijd ik al zo'n 5 jaar met mijn eigen programmeerbare ontsteking...
Ik ga het nu ook niet afkraken (ik vind 123 geen slecht product laat dat voorop staan)
Maar... Als ik het filmpje bekijk zie ik dat hij toch nog op veel punten steken laat vallen.
Ik werk met ware 3D tabellen vervroeging = map x toerental verdeeld over 144 punten waartussen linieer gerekend wordt..
123 werkt nog steeds alleen maar met 2D tabellen; vervroeging = toerental of vervroeging is druk...... Hiermee kun je nog steeds niet het maximale uit je ontsteking halen en b.v. turbo's compressors of injectie gaat niet werken..
Ook kun je verder (nog) niets tunen... en alleen maar toepasbaar met een zwarte bobine....
Maar het is zeer zeker een stap in de goede richting voor Jan die net iets meer uit zijn motortje wil halen....
p,s. Lijkt me ook lullig als je de "antidiefstal" modus inschakeld en je telefoon raakt leeg,,,,,,,,,