Benzinemeter blijft op nul staan

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Benzinemeter blijft op nul staan

Bericht door shorttrack » zo 16 nov, 2014 16:39

Hallo,

Ik weet dat dit een veel voorkomend topic is. Ik kan het antwoord alleen niet goed vinden.

Mijn benzinemeter stijgt tot de nul wanneer ik mijn eend op contact zet. Als ik de groene draad meet die onder de achterbank naar de tank gaat meet ik spanning. Betekent dit dat de vlotter kapot is of zijn er andere mogelijke problemen.

Ik haal de tank er liever niet onderuit.

Misschien dat iemand anders hetzelfde probleem heeft gehad en de oplossing weet.

alvast bedankt.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » zo 16 nov, 2014 17:54

mogelijk een een massaprobleem op de tank?
diverse Citroens, wat anders.

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 17 nov, 2014 09:40

ff systematisch. Als je de groene draad waaraan je spanning hebt gemeten tegen de massa tikt, slaat de meter dan wel uit? Zo nee, benzinemeter kapot. Zo ja, check alles wat verderop zit. Te beginnen de massadraad die van het vlotterdeksel naar ergens aan je chassis zit. Als die het niet is, zul je toch de tank moeten laten zakken.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 17 nov, 2014 12:21

Het laatste is meestal het geval: een slechte massadraad vanaf de tank......

Misschien niet te lang tobben?
Toch ff de tank eronder uit :wink:

succes iig!

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » ma 17 nov, 2014 12:31

Eerst even leegrijden scheelt wat gedoe met een zware tank...

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » di 18 nov, 2014 13:22

Ik zal dan toch de tank er maar een onderuithalen. Ik probeer dit soort werk een beetje te vermijden aangezien ik thuis niet echt de geschikte middelen heb om de auto goed omhoog te zetten.

Maarja. op deze manier kan ik alles nog een goed nakijken. misschien de vlotter wat onderhoud geven als dat nodig is.

Bedankt voor de reacties
2cv special 1986

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » di 18 nov, 2014 15:02

Adviesje:

draai de boutjes die in de achterabuis zitten er niet helemaal uit, alleen een beetje los.
Tank kun je er zo onderuit trekken.
Scheelt je een hoop gepiel om ze weer terug te krijgen als je op zijn rug onder de auto ligt.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 18 nov, 2014 17:57

en een lege tank werkt makkelijker want hij is toch wel zwaar vol. Mijn broer kan erover mee praten toen hij bij de demontage een volle tank op zijn hoofd kreeg :D
diverse Citroens, wat anders.

Titatommeke
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 150
Lid geworden op: zo 13 okt, 2013 16:26
Locatie: Oostvoorne

Bericht door Titatommeke » di 18 nov, 2014 21:03

leeg halen is ook vrij simpel(zoals zo veel bij een eend 8) ) vooraan bij het linker spatbord de bezine leiding loshalen en in een jerrykan stoppen. Vervolgens kan of aan zuigen of door mede van een ompressor een overdruk creëren in de tank. Als het een maal loopt dan blijft het ook lopen. Succes!

Spookeend
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1907
Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
Locatie: Brielle
Contacteer:

Bericht door Spookeend » di 18 nov, 2014 22:25

gewoon ff op de vulopening blazen werkt ook goed.

(ook top tip om een lange tijd stilstaan weer op te heffen met betrekking tot leeglopen benzine pompje....)
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed

Kulio
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 769
Lid geworden op: vr 28 mar, 2008 08:26
Locatie: Condezaygues, Frankrijk

Bericht door Kulio » wo 19 nov, 2014 08:11

Als je hem omhoog gekregen heb zet er dan assteunen onder. Een auto die van de krik glijdt kop je niet even terug!
Geen injectie
Geen elektronica (behalve 123)
Geen turbo
Geen problemen!

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » wo 19 nov, 2014 18:24

Iedereen bedankt voor de tips.

Ik ga er dit weekend aan beginnen. Ik rijd dan even naar mijn schoonvader. die heeft een boerderij. Dus alle ruimte om er rustig aan te werken ;)

Ik houd jullie op de hoogte.
2cv special 1986

Gebruikersavatar
shorttrack
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 194
Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
Locatie: Sint Niklaas

Bericht door shorttrack » zo 23 nov, 2014 16:26

Update.

Ben er een middag aan bezig geweest. Ik merkt dat het draadje wat van de tank naar het chassi loopt behoorlijk verroest was bij de aansluiting op de tank. Bij het doormeten kwam er maar weinig stroom doorheen. Alles eens flink opgeschuurd en weer terug aangesloten.

Maar helaas dit was niet het probleem.

Omdat ik de tank er niet goed onderuit kreeg kon de vlotter er niet uit halen en heb het maar even zo gelaten. Bij mijn vader thuis licht nog een extra tank en ga wanneer ik bij hem thuis ben er weer aan werken.

Zoals ik al zij kreeg ik de tank er niet goed onderuit. Wellicht dat ik iets niet goed heb gedaan? De tank bleef hangen tussen het chassi. Ik heb veel zitten duwen en trekken maar ik kreeg hem er echt niet onderuit. Is hier misschien een handigheidje of trucje voor?
2cv special 1986

Gebruikersavatar
TomvanRooijen
Beginner
Beginner
Berichten: 28
Lid geworden op: zo 11 mei, 2014 19:14
Locatie: Emmeloord

Bericht door TomvanRooijen » zo 23 nov, 2014 16:56

Ergens in de buurt van de achteras zitten dacht ik nog 2 boutjes, heb je die ook losgehaald?
Ceci n'est pas une voiture, ... c'est un art de vivre!

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1913
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » ma 24 nov, 2014 09:54

heb je de vulpijp wel losgehaald? Daar blijft ie anders ook aan hangen.

den is het inderdaad 4 boutjes en moet ie loskomen.

Gr rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Plaats reactie