2cv start moeizamer maar rijd daarnaast uitstekend.
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
2cv start moeizamer maar rijd daarnaast uitstekend.
Sinds enkele maanden start mijn 2cv moeizamer. Ik probeer mijn auto te starten en vanaf het moment dat ik te lang vind duren en de sleutel weer los laat dan start hij vaak pas. Hij heeft altijd perfect gestart. Zelfs in midden winter startte hij uitstekend zonder choke.
Is er misschien iets aan vervanging toe?
Is er misschien iets aan vervanging toe?
2cv special 1986
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
- shorttrack
- Regelmatige poster
- Berichten: 194
- Lid geworden op: vr 1 aug, 2014 12:24
- Locatie: Sint Niklaas
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1921
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
een accu die 9V geeft is al helemaal op
of helemaal leeg
meet even de spanning op de accu met draaiende motor, iets verhoogd toerental.
Dan hetzelfde maar met groot licht aan.
Beide moet ca 14.5 V zijn.
als dat zo is, en je 'open ' spanning is 9V, gelijk een nieuwe accu halen.
Gr Rob
of helemaal leeg
meet even de spanning op de accu met draaiende motor, iets verhoogd toerental.
Dan hetzelfde maar met groot licht aan.
Beide moet ca 14.5 V zijn.
als dat zo is, en je 'open ' spanning is 9V, gelijk een nieuwe accu halen.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 318
- Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
- Locatie: Netherlands
mijn ervaring in de loop van jaren : als je merkt dat een accu minder wordt dan gaat het in sneltreinvaart minder en opeens is de accu zo dood als een pier - en de wet van MURPHY - ALTIJD OP HET VERKEERDE MOMENT !!
advies : enkel de open spanning meten van de accu met een voltmeter (moet ca. 12V zijn) zegt niet alles - meet of laat meten met een accu conditiemeter voor een goede diagnose van je accu - indien slecht - vervangen van de accu, zeker nu de winter begonnen is en door de lage temperaturen de capaciteit van de accu lager is.
voorbeeld van een accu-tester / accu-conditiemeter :
http://www.bccp.nl/shop2/contents/media/4184.jpg
advies : enkel de open spanning meten van de accu met een voltmeter (moet ca. 12V zijn) zegt niet alles - meet of laat meten met een accu conditiemeter voor een goede diagnose van je accu - indien slecht - vervangen van de accu, zeker nu de winter begonnen is en door de lage temperaturen de capaciteit van de accu lager is.
voorbeeld van een accu-tester / accu-conditiemeter :
http://www.bccp.nl/shop2/contents/media/4184.jpg
BARE METAL CAR