kleur van de koeltunnel

Alles in, over, rond en op de koets.
Plaats reactie
Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

kleur van de koeltunnel

Bericht door Denny » di 2 dec, 2014 21:54

Wie kan mij vertellen welke kleur de koeltunnel heeft ( die bruinachtige kleur) ook de koelkappen van de remschijven hebben deze kleur. Graag een kleurnummer. Gr Denny

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » di 2 dec, 2014 22:48

Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » wo 3 dec, 2014 06:27

weet je dat zeker? er staat op de spuitbus chocolat bruin en dat is volgens mij te bruin.Gr Denny

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5114
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 3 dec, 2014 08:15

Het lijkt me ook te licht. Iets meer richting bordeaux of puur chocolade..zou ik zo zeggen. Maar sommige exemplaren zijn ook gewoon zwart.
diverse Citroens, wat anders.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » wo 3 dec, 2014 08:46

Is eerder besproken en de ral kleur is 8017 (wel zo goedkoop en gemakkelijk, bij iedere bouwmarkt te laten maken voor een paar euro )

Dat is exact de kleur van de koeltunnel, de motorkapsteun en de remkoelers (bij schijven natuurlijk).

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » wo 3 dec, 2014 18:03

Dankjewel voor de reacties ik ga in het weekend een spuitbus halen gr Denny

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » wo 3 dec, 2014 20:04

Heb laatst ook koelbeplating staan spuiten. 3 dunne laagjes hoogglans lak erop en had 2 spuitbussen nodig (motip 500ml) totaal. Nu gaat er best wat naast op de kranten eromheen, maar 1 bus lijkt me te krap.

Ik heb voor zwart gekozen omdat ik die spuitbussen voor een habbekrats kon krijgen. Bruin is wel onwijs strak en mooi.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

CitroenAZU
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1460
Lid geworden op: do 13 mar, 2003 16:13
Locatie: Citroville
Contacteer:

Bericht door CitroenAZU » wo 3 dec, 2014 22:07

Ik zou zijdeglans nemen, hooglans wordt niet mooi voor je koeltunnel.
Spuitbussen van Duplicolor vond ik erg fijn spuiten.
Citrogroeten,
Martijn

Het besteleendregister:
www.citroenazu.nl

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3067
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 3 dec, 2014 22:14

Wanneer is de koeltunnel dan zwart en wanneer bruin?
Bij rubber is het in iedergeval zwart.

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » do 4 dec, 2014 22:33

Veruit de meeste koeltunnels zijn van origine bruin, maar jarenlange vervuiling en hitte heeft zijn werk gedaan.
Als je ze poetst zie je vaak dat ze erg donkerbruin zijn in plaats van zwart.
De rubber beplating rond de cilinder is idd zwart, maar zijn hedendaags vaak verteerd.
Bovendien is er vaak zoveel vuil en olie in aangekoekt, dat ze ook enigszins een stank veroorzaken als de verwarming aanstaat.

pieterc
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 55
Lid geworden op: za 25 feb, 2012 15:00
Locatie: Halderberge

Bericht door pieterc » za 6 dec, 2014 20:30

Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.
Niets heeft zoveel haast, dat het onveilig kan

Denny
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 448
Lid geworden op: zo 16 feb, 2014 11:02
Locatie: stevensweert

Bericht door Denny » za 6 dec, 2014 21:58

goed schuren dan stofvrij maken en ontvetten met wasbenzine of terpentine

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » za 6 dec, 2014 23:52

pieterc schreef:Ik wil de koeltunnel en het spruitstuk van de motor van een nieuw verfje voorzien. Ik heb geen kleine straalkast maar wat is dan de beste manier om die spullen goed schoon en spuitklaar te krijgen.

http://www.youtube.com/watch?v=I21qb_Su0CI
Blast It Clean - Soda Blasting

Gebruikersavatar
TB
Moderator
Berichten: 3478
Lid geworden op: ma 17 mei, 2004 21:47
Locatie: Zuid Holland

Bericht door TB » zo 7 dec, 2014 11:59

Schuren kan inderdaad, maar dat is veel werk. Ik heb ervoor gekozen de beplating te stralen. Heb zelf geen straalcabine, maar bij mij in de buurt zit een bedrijf waar je per kwartier een straalcabine kunt huren. Uurtje werk en alles was schoon en strak.

Daarna in de epoxy primer gespoten. En vervolgens 3 dunne lagen lak erop. Strak eindresultaat.

Wel of geen hoogglans lijkt me een persoonlijke voorkeur. Ik heb zijdeglans al eens eerder geprobeerd en vond dat juist niet mooi, vandaar hoogglans.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987

achtpeter
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 845
Lid geworden op: za 6 feb, 2010 16:35
Locatie: Woerden

Bericht door achtpeter » ma 8 dec, 2014 15:58

Denny schreef:goed schuren dan stofvrij maken en ontvetten met wasbenzine of terpentine
Altijd vóór het schuren ontvetten :D

Plaats reactie