Na een halve seconde niks meer.....
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Na een halve seconde niks meer.....
Vanochtend probeerde ik mijn Dyane te starten bij een buitentemperatur van 0°C.
Een halve seconde draaide de startmotor rond en daarna was het helemaal over.
Er was daarna helemaal niks meer, de lampjes op het dashbord deden ook niets meer.
Toen ben ik maar in de Peugeot naar mijn werk gegaan.
Wat zou dit kunnen zijn?
Accu mankeert niks aan trouwens.
Een halve seconde draaide de startmotor rond en daarna was het helemaal over.
Er was daarna helemaal niks meer, de lampjes op het dashbord deden ook niets meer.
Toen ben ik maar in de Peugeot naar mijn werk gegaan.
Wat zou dit kunnen zijn?
Accu mankeert niks aan trouwens.
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1907
- Lid geworden op: wo 10 sep, 2003 19:33
- Locatie: Brielle
- Contacteer:
hoe weet je dat de accu nog goed is?
deed je gewone verlichting het nog wel dan?
normaal is het zo dat de startmotor zoveel vraagt dat de lampjes op het dash idd uit gaan....
dat de accu goed is wil niet zeggen dat die ook volgeladen wordt ofzo?
stapsgewijs te werk gaan werkt hier het makkelijkst denk ik?
deed je gewone verlichting het nog wel dan?
normaal is het zo dat de startmotor zoveel vraagt dat de lampjes op het dash idd uit gaan....
dat de accu goed is wil niet zeggen dat die ook volgeladen wordt ofzo?
stapsgewijs te werk gaan werkt hier het makkelijkst denk ik?
www.spookeend.nl
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
Spookeend V2.0 = Fantôme 2cv Rouge
Spookeend V1.5 = Tuin speelgoed
Spookeend V1.0 = Crashed
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Helaas vanavond niet aan toe gekomen.
De accu is het niet, er moet ergens iets los liggen.
Vorige week had ik hetzelfde probleempje maar deed hij het opeens weer na wat rommelen aan de bedrading.
Maar zelf verdenk ik sterk het contactslot.
Nu is de Peugeot mijn enige rijdende auto en dat vind ik een beetje eng.
Ik heb er altijd graag nog 1 achter de hand.
Van de Peugeot deed vanmiddag opeens 1 knipperlicht het niet de remlichten bleven steeds branden.
Die twee storingen bleken niks met elkaar te maken te hebben maar toch....
De accu is het niet, er moet ergens iets los liggen.
Vorige week had ik hetzelfde probleempje maar deed hij het opeens weer na wat rommelen aan de bedrading.
Maar zelf verdenk ik sterk het contactslot.
Nu is de Peugeot mijn enige rijdende auto en dat vind ik een beetje eng.
Ik heb er altijd graag nog 1 achter de hand.
Van de Peugeot deed vanmiddag opeens 1 knipperlicht het niet de remlichten bleven steeds branden.
Die twee storingen bleken niks met elkaar te maken te hebben maar toch....
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
je kan beginnen met schoonmaken en anders een nieuwe contactrol (let op, je zou dan dus alleen de contactrol hoeven te vervangen)
en snelle manier om de contactrol te testen is om een bypass te maken. dit doe je door twee stukken draad in 1 kabelschoentje (mannetje te steken en aan te knijpen. aan de twee einden knijp je ook zo'n stekkertje. nu trek je de drie draden los van je contactrol en zoekt uit waar de constante plus op zit. hier steek je een van de stekkertjes in (let op dat de andere stekkertje niets raken want dan krijg je kortsluiting. zorg ook dat de versnelling in z'n vrij staat) nu steek je het andere stekkertje in 1 van de andere draden. nu kan of de startmotor beginnen te draaien en in dat geval haal je dat stekkertje weer los of je maakt contact. dat laat je zo. nu start je door het andere stekkertje tegen het derde draadje te houden.
als de auto start weet je dat de contactrol blijkbaar de boosdoener was
en snelle manier om de contactrol te testen is om een bypass te maken. dit doe je door twee stukken draad in 1 kabelschoentje (mannetje te steken en aan te knijpen. aan de twee einden knijp je ook zo'n stekkertje. nu trek je de drie draden los van je contactrol en zoekt uit waar de constante plus op zit. hier steek je een van de stekkertjes in (let op dat de andere stekkertje niets raken want dan krijg je kortsluiting. zorg ook dat de versnelling in z'n vrij staat) nu steek je het andere stekkertje in 1 van de andere draden. nu kan of de startmotor beginnen te draaien en in dat geval haal je dat stekkertje weer los of je maakt contact. dat laat je zo. nu start je door het andere stekkertje tegen het derde draadje te houden.
als de auto start weet je dat de contactrol blijkbaar de boosdoener was
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
Er zit een soort ringetje om de contactrol. Als je die loshaalt komt ie los. Je snapt wel wat ik bedoel als je er kijkt. Het is alleen de onderste drie cm die los hoeft. Maar voor die bypass hoeven alleen de stekkers los. (Maak even een foto hoe het zit voor je de stekkers los trekt)
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
Tijdje terug hetzelfde euvel bij de eend van een kennis van me gehad. Bleek dat er vocht in de contactrol is gekomen en deze was van binnen flink geoxideerd. Schoongemaakt en daarna geen probleem meer.
Contactrol loshalen is simpel, gewoon dat dunne bandje lospielen. Wel goed kijken hoe de bedrading zat voordat je t lostrekt.
Zou het best eens kunnen zijn, maar je probleem klinkt me ook wel als een accu die niet meer wil. Hoe zeker weet je dat deze goed is? Bij twijfel laten doormeten met een accutester.
Contactrol loshalen is simpel, gewoon dat dunne bandje lospielen. Wel goed kijken hoe de bedrading zat voordat je t lostrekt.
Zou het best eens kunnen zijn, maar je probleem klinkt me ook wel als een accu die niet meer wil. Hoe zeker weet je dat deze goed is? Bij twijfel laten doormeten met een accutester.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987