Tandjes poetsen bij terug naar 1 of achteruit...
Tandjes poetsen bij terug naar 1 of achteruit...
Wie weet meer, ik heb met de dealer meegereden en toen niets gehoord bij het schakelen. Als ik nu zelf rijd en terugschakel naar z'n 1 (of achteruit), dan hoor ik even wat geluiden. Soms niet, soms een beetje, maar soms ook vrij hard. Ondanks dat ik de koppeling extreem hard intrap.
Moet ik iets doen voordat ik naar z'n 1 terug ga? Tussengas? Alleen bij stilstand. Eerst naar 2 terug? Ik zie hier niet zo gauw een antwoord nog. Steeds wegtrekken vanuit z'n 2 gaat wel, maar lijkt me niet de oplossing toch?
Moet ik iets doen voordat ik naar z'n 1 terug ga? Tussengas? Alleen bij stilstand. Eerst naar 2 terug? Ik zie hier niet zo gauw een antwoord nog. Steeds wegtrekken vanuit z'n 2 gaat wel, maar lijkt me niet de oplossing toch?
Het is belangrijk om de 1 pas in te schakelen wanneer je stil staat. En je moet de versnelling rustig inschakelen en niet geforceerd doen. Het moet een beetje op gevoel zegmaar.
Lukt dit niet dan kun je de vrije slag van het koppelingspedaal nakijken. Ook de verbindingsrubbertjes tussen de pook en de stang op de bak.
Lukt dit niet dan kun je de vrije slag van het koppelingspedaal nakijken. Ook de verbindingsrubbertjes tussen de pook en de stang op de bak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
en weg trekken uit z'n 2e gaat je koppeling er snel(ler) aan...
Kraken is natuurlijk ook niet goed, zoals TB zegt, met een beetje beleid, zonder dat gaat meestal alles fout.
Kraken is natuurlijk ook niet goed, zoals TB zegt, met een beetje beleid, zonder dat gaat meestal alles fout.
Laatst gewijzigd door gillis op zo 11 jan, 2015 23:08, 1 keer totaal gewijzigd.
onder druk wordt alles vloeibaar
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1391
- Lid geworden op: ma 17 mar, 2003 21:14
- Locatie: koudekerk ad rijn
Idd ook opletten wat Geert zegt,
RUSTIG SCHAKELEN! t is geen moderne auto, rustig, met gevoel, van de ene naar de volgende versnelling. als je em te snel en geforceerd van de ene naar de volgende versnelling 'ramt' is je bak zo aan revisie toe!
ook op tijd je bakolie laten vervangen voor bakolie met de juiste kwaliteit!
veel plezier met je eendje!
greetzzzzzzzzzz
Rusty
RUSTIG SCHAKELEN! t is geen moderne auto, rustig, met gevoel, van de ene naar de volgende versnelling. als je em te snel en geforceerd van de ene naar de volgende versnelling 'ramt' is je bak zo aan revisie toe!
ook op tijd je bakolie laten vervangen voor bakolie met de juiste kwaliteit!
veel plezier met je eendje!
greetzzzzzzzzzz
Rusty
PU eend project
chassis AK400,
koets AK400
chassis AK400,
koets AK400
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
voor je vanuit stilstand naar 1e of achteruit schakelt even heel kort in 2de zetten
==> gegarandeerd geen gekraak meer
dit zal je dealer dan ook gedaan hebben
vanuit beweging in 1e of achteruit ==> altijd gekraak. eerste versnelling is immers niet gesychroniseerd, en bij de achteruit draait vrijwel alles in de bak andersom (vandaar dat je die ook kan vastrijden in achteruit)
==> gegarandeerd geen gekraak meer
dit zal je dealer dan ook gedaan hebben
vanuit beweging in 1e of achteruit ==> altijd gekraak. eerste versnelling is immers niet gesychroniseerd, en bij de achteruit draait vrijwel alles in de bak andersom (vandaar dat je die ook kan vastrijden in achteruit)
Mehari '78