Veerpotten ami vs 2cv
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Veerpotten ami vs 2cv
Wie weet wat de lengte is tussen de ophangpunten van een 2cv en ami8.
Zou graag de veerpotten vervangen door nieuwe rvs (2cv) exemplaren. Buiten dat de diameter anders is is ook de lengte anders?
Zou graag de veerpotten vervangen door nieuwe rvs (2cv) exemplaren. Buiten dat de diameter anders is is ook de lengte anders?
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
sja snapte het voordeel ook al niet helemaal.
Zekereen groot verschil in sterkte van de veer, daar kunnen dan natuurlijk zwaardere in, maja dan
is toch veel makkelijker om zelf dan een rvs pot te maken met de ami veren.
Die diameter is vast te krijgen in de handel anders laten walsen.2 deksels erop en klaar ben je.
Zekereen groot verschil in sterkte van de veer, daar kunnen dan natuurlijk zwaardere in, maja dan
is toch veel makkelijker om zelf dan een rvs pot te maken met de ami veren.
Die diameter is vast te krijgen in de handel anders laten walsen.2 deksels erop en klaar ben je.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Als ik het goed begrijp wil je een 2cv koets op een Ami chassis zetten
Als dat zo is moet je evengoed de koets aanpassen.
De bevestigingspunten van de carrosserie die in de vloerplaten zitten zijn
korter bij een 2cv dan bij een Ami dit ivm de langere veerpotten van de Ami
Als ik het mij goed herinner komen de voorste steunen van de 2cv carrosserie overeen
met die op het Ami chassis en kom je achter in de problemen omdat de steunen van de 2cv carrosserie boven de veerpotten komen te zitten.
Als dat zo is moet je evengoed de koets aanpassen.
De bevestigingspunten van de carrosserie die in de vloerplaten zitten zijn
korter bij een 2cv dan bij een Ami dit ivm de langere veerpotten van de Ami
Als ik het mij goed herinner komen de voorste steunen van de 2cv carrosserie overeen
met die op het Ami chassis en kom je achter in de problemen omdat de steunen van de 2cv carrosserie boven de veerpotten komen te zitten.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
Bestaan er eigenlijk alleen maar dikke en dunne veerpotten? De dunne zitten dan alleen onder (azu/250 bestel)eenden, mehari's en dyane's, maar de Ami's, AK 350/400 en de acadiane hebben dikke veerpotten. Die dunne zijn voor zover ik weet allemaal gelijk, maar is dat met de dikke ook zo? Of heeft de acadiane als enige langere trekstangen?
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962
En de Azam heeft ook de Ami veerpotten. (Althans voor zover ik weet...)Bertje Beige schreef:Bestaan er eigenlijk alleen maar dikke en dunne veerpotten? De dunne zitten dan alleen onder (azu/250 bestel)eenden, mehari's en dyane's, maar de Ami's, AK 350/400 en de acadiane hebben dikke veerpotten. Die dunne zijn voor zover ik weet allemaal gelijk, maar is dat met de dikke ook zo? Of heeft de acadiane als enige langere trekstangen?
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Leuke wetenswaardigheden. Niet eerder zo in verdiept.
De mehari 4x4 heeft ook nog dikke veerpotten.
Naast de diameter van de veerpotten zijn ook de centreerbussen anders volgens mij.
In het verleden meende ik deze te hebben vastgezet met maat 46 vastgezet. Gelijk aan de 2cv.
Komt geen 2cv koets op want dan was het met twee bodemplaten van een azam6 opgelost maar een body met vlakke bodem van polyesther. Liefst houden we die vlak zonder er gaten in de zagen.
Weet iemand ook of de afstand tussen de buizen waar de draagarmen aan zitten dan ook anders is? Eerdere projecten op het forum met 2cv koetsen op ami basis geven enkel wijziging van de bodemplaten en de handremhevel weer.
De mehari 4x4 heeft ook nog dikke veerpotten.
Naast de diameter van de veerpotten zijn ook de centreerbussen anders volgens mij.
In het verleden meende ik deze te hebben vastgezet met maat 46 vastgezet. Gelijk aan de 2cv.
Komt geen 2cv koets op want dan was het met twee bodemplaten van een azam6 opgelost maar een body met vlakke bodem van polyesther. Liefst houden we die vlak zonder er gaten in de zagen.
Weet iemand ook of de afstand tussen de buizen waar de draagarmen aan zitten dan ook anders is? Eerdere projecten op het forum met 2cv koetsen op ami basis geven enkel wijziging van de bodemplaten en de handremhevel weer.
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Heavy user
- Berichten: 2930
- Lid geworden op: wo 4 feb, 2004 20:36
- Locatie: amsterdam
ja die afstand is anders.
ook vermeld het werkplaatshandboek verschillende veren (kleine veerpot) voor verschillende jaargangen van de dyane (niet verder gekeken of dit voor de 2cv ook zo is. het verschil zal wel meevallen denk ik.
ook vermeld het werkplaatshandboek verschillende veren (kleine veerpot) voor verschillende jaargangen van de dyane (niet verder gekeken of dit voor de 2cv ook zo is. het verschil zal wel meevallen denk ik.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction