zekering manocontact ...
zekering manocontact ...
Hallo,
vandaag elektronische ontsteking van de ene in de andere eend gebouwd, dus originele puntjes in de ene eend terug.
Nu , draait ok, start ok, doet alles heel goed behalve dat de zekering van manocontact steeds meer doorsmelt vanaf dat ik het contact aanleg.(rood lichtje brandt niet op dashbord)
Heb gemeten op het bruine stekkertje die uit de kabelboom komt en naar de na contact aanleggen heb ik daar 12 volt, echter het bruine draadje die vanaf het manocontact komt dit ligt aan de massa..???
Klopt dit?
Thank's!
vandaag elektronische ontsteking van de ene in de andere eend gebouwd, dus originele puntjes in de ene eend terug.
Nu , draait ok, start ok, doet alles heel goed behalve dat de zekering van manocontact steeds meer doorsmelt vanaf dat ik het contact aanleg.(rood lichtje brandt niet op dashbord)
Heb gemeten op het bruine stekkertje die uit de kabelboom komt en naar de na contact aanleggen heb ik daar 12 volt, echter het bruine draadje die vanaf het manocontact komt dit ligt aan de massa..???
Klopt dit?
Thank's!
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan
De oliedrukschakelaar geeft massa als de motor stilstaat (geen druk, lampje op instrumentenpaneel brandt) en helemaal niets als de motor draait. Bij dit soort vraagstukken heb je geen multimeter nodig, een proeflampje volstaat. Dat je 12 V meet aan dat draadje dat uit de kabelboom komt, betekent alleen dat je multimeter een hoge inwendige weerstand heeft. Je zet die meter immers in serie met het oliedruklampje. Dus: bruin draadje aan massa: oliedruklampje moet branden (en zekering moet heel blijven). Proeflampje tussen accu plus en manocontact: aan als motor stilstaat, uit als motor draait.
- Bertje Beige
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1216
- Lid geworden op: za 24 feb, 2007 12:14
- Locatie: West Fryslan