Pruttelende motor en nu niks meer

Startproblemen? Vraag hier om je oplossingen.
Plaats reactie
sven007
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 14:06
Locatie: Arc-wattripont

Pruttelende motor en nu niks meer

Bericht door sven007 » wo 11 feb, 2015 14:12

Laatst reed ik met de geit en begon die te pruttelen, niks meer van vermogen.
Stationair draaide ze normaal, bij gas geven pruttelend en geen vermogen meer.
Nu wil ik hem terug aan de praat krijgen maar nu doet ze totaal niks meer.
Vonken heb ik en de benzine komt ook toe. ondertussen de batterij leeg gestart. Wat ik wel merk, als ik probeer te starten met choke dat er benzine loopt onderaan uit het spruitstuk (dit zou normaal zijn). Hoe krijg ik mijn schatje terug aan de praat.
2CV6 Special 1986

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1390
Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
Locatie: Culemborg

Bericht door Bull Frog Bleu » wo 11 feb, 2015 17:12

Het verhaal lezende gok ik dat nieuw setje contactpunten wonderen gaat doen.
Citroén rolls better than a Rolls!

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1893
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » wo 11 feb, 2015 17:21

Benzine onder het spruitstuk is normaal, komt van de acceleratiepomp.
Loopt de motor nu wel stationair? en wat gebeurt er als je gas geeft als hij in zijn vrij staat?
Schultenbräu das ist mein Bier !

sven007
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 14:06
Locatie: Arc-wattripont

Bericht door sven007 » wo 11 feb, 2015 21:09

Boudewijn, nu krijg ik mijn schatje totaal niet meer aan de praat. Zou het kunnen dat de batterij niet meer genoeg geeft en dat de vonk niet sterk genoeg meer is?
Bull Frog Bleu, contact punten vervangen, zijn dit dan de vise platinees zoals ze zeggen bij ons? Zou ik dan niet beter een 123 ontsteking plaatsen?

blanc/rouge2cv
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 632
Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
Locatie: utrecht

Bericht door blanc/rouge2cv » wo 11 feb, 2015 22:17

misschien de kleppen stellen ??

azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 318
Lid geworden op: wo 22 feb, 2012 20:30
Locatie: Netherlands

Bericht door azuiper » wo 11 feb, 2015 22:40

systematisch alles controleren één voor één ;

- ontsteking, contactpuntjes controleren, tijdstip controleren, bougies
- klepspeling
- brandstoftoevoer, brandstoffilter in de leiding, filtertje in de carburateur, sproeiers doorblazen.

Uiteindelijk heb je een brandbaar mengsel, compressie en een ontstekingsvonk op het juiste tijdstip nodig. Accu volledig opladen niet vergeten en als de motor loopt controleer dan nog of deze voldoende oplaad. Succes !
BARE METAL CAR

sven007
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 14:06
Locatie: Arc-wattripont

Bericht door sven007 » vr 13 feb, 2015 17:15

Joepie, vandaag mijn schatje terug aan de praat gekregen! Met een startbooster, zal waarschijnlijk de batterij geweest zijn die niet fel genoeg meer was.

sven007
Beginner
Beginner
Berichten: 17
Lid geworden op: wo 11 feb, 2015 14:06
Locatie: Arc-wattripont

Bericht door sven007 » vr 13 feb, 2015 17:18

Wat ik wel nog heb is, dat hij af en toe een protje laat als hij terugkomt uit hoog toerental en dat hij stinkt naar een slechte verbranding.weinig vermogen ook. Zou dit beiden met mekaar kunnen te maken hebben? Door goed af te regelen dat hij dan geen pootjes meer laat, hoe begin ik eraan?

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5122
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » vr 13 feb, 2015 17:31

kan zijn dat ie iets te weinig benzine krijgt.
diverse Citroens, wat anders.

Plaats reactie