Al heel wat jaartjes geleden lid geworden van het forum en ook toen al vol voornemens om een eend te restaureren. Ook al een aantal malen wat opgestart maar steeds door vanallesennogwatwatookaandachtverdiend niet afgemaakt of doorgezet.
Kort samengevat heb ik 7 jaar geleden een (donor)eend kunnen kopen van een vriend voor het astronomische bedrag van €100,-. Deze netjes in de schuur gezet en af en toe wat gedemonteerd. Ik had buiten mn eigen charleston staan en deze was elk jaar minder te redden, dus de keus gemaakt om van 2 1 te maken. En nu na 7 jaar afgelopen zomer '14 begonnen met doorzetten.
Een deadline gesteld van pinksterweekend '15, dit omdat we jaarlijks met een familie aan citrofielen dan een weekend kamperen. En zodoende heb ik nog een kleine 2 maand voorbereiding op de wereldmeeting in Polen.
Gelukkig al een boel sleutelervaring met mn eigen eend gehad en 3 broers die lassen voor hun werk. Samen kan dit een boel werk en geld schelen denk ik zo.
Genoeg gezeur, snel even wat plaatjes;
De charleston zoals ik er deze zomer aan begon;

na enig sleutelwerk;

Een motortje wat de teller uitliep op de snelweg!

De ophanging heeft al wat liefde gehad en is inmiddels weer gespoten en opgebouwd;

De donorkoets heeft bijna een volledig nieuwe bodem gekregen;

En ik ben een eind onderweg met de opbouw van het nieuwe gegalvaniseerde onderstel;

Nu druk bezig met bestellen van kleine onderdeeltjes, plaatwerk netjes krijgen,
en daarna een goede spuiter vinden die snel tijd heeft!
ik heb nog wel wat vraagjes en losse eindjes waar ik slecht verder kom, maar die stel ik een andere keer wel.
graag jullie reacties!