Ik heb het zo gekocht, volgens de verkoper (die het blok en bak met ongeveer een hele eend als gestrand project had gekocht) Was de bak gereviseerd en is de motor uit een rijdende visa gehaald, maar ja dat is dus al 3e hands informatie. In ieder geval was de bak netjes met wat nieuwe boutjes in de deksel. Maar zonder ringen tegen het blok gebout, ik kon toen dus niet meteen voelen of het blokje los was.
Maar het blok is dus wel los, maar had verdomd weinig compressie (en daar komen we zo op terg)

Wat losse spullen, afgedraaid vliegwiel, €25 van marktplaats.

Stukje dyane luchttunnel voor een home made turbopijp.

Maar toen. In ene kan ik het blok niet meer helemaal ronddraaien, het blijf steken, waarom? Omdat er een enorme lading troep en gruis in de cilinder is gevallen echt niet normaal. En daarom dus ook niet zoveel compressie, er zit ook wat troep tussen de kleppen (getest met wat benzine, de (uitlaat)kleppen sluiten op dit moment niet perfect af.

Dus blok op de werkbank en koppen eraf, maar een visa, dus ook klepstoters enz Maar als je er een kop afhaald trek je dus per ongeluk de cilinder ook een stukje mee, waardoor de voetpakking in tweeen breekt, dus helaas ook de cilinder er maar af.

Dit was eigenlijk helemaal niet de bedoeling, maar met een kapotte pakking gaat het ook niet echt lukken. Moet nu wel even op zoek naar een zuigerverenklem. Voor zover ik het kan beoordelen ziet de motor er van binnen wel netjes uit, ik kan op krukas of drijfstangen nergens speling voelen en de zuiger en cilinder zien er ook nog redelijk uit. Maar mocht iemand met meer kennis zich geroepen voelen om er eens live naar te kijken, graag!!!!
Een mening van een meer ervaren motorsleutelaar zou erg welkom zijn, tenslotte is de laatste motor die ik uit elkaar heb gehaald van mijn kreidler brommer geweest.

Heel voorzichtig met de staalborstel de binnenkant van de kop schoongemaakt, er zat veel aanslag op, net als op de kop van de zuiger, ik denk dat ik die het beste met een staalwolletje kan doen.