motorolie bedrijfstemperatuur in de winter

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1193
Lid geworden op: zo 12 apr, 2009 23:11
Contacteer:

Bericht door LPGo » ma 9 feb, 2015 22:25

Wat houdt je dan nog tegen.. sensor naar relais/ relais naar ventiel thats it..

2 knelfittingen (azuiper een knelfitting is een wartel die je over de leiding schuift daarna een tulletje, door de wartel aan te draaien op de aansluiting wordt het tulletje afgeklemd op de leiding... dit zit bomvast en gaat nooit meer los... gebeurd ook zo bij lpg-leidingen en daar zit maar zo'n 30 bar druk op...) en je bent klaar :lol: :lol:

succes...
azuiper schreef:bij magneetventielen - ook solenoids genaamd - heb je 2 typen :

- NC ofwel normally closed, gesloten indien er geen spanning op staat
- NO ofwel normally open, open indien spanningsloos

beide types zou je kunnen gebruiken afhankelijk hoe je de leidingen aansluit natuurlijk. Zoals LPGO terecht opmerkt is de situatie waarbij zonder spanning de olie wel door de oliekoeler loopt te prevereren - mocht er iets mis zijn met de schakeling, sensor en/of stroomtoevoer dan loopt de olie te allen tijde door de oliekoeler.
Ik heb op mijn olie adaptorplaat / sensorflens nog enkele vrije aansluitingen waar een thermostaatschakelaar op gemonteerd kan worden ......

CitRoel
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1229
Lid geworden op: ma 21 feb, 2005 19:06
Locatie: Tolkamer

Bericht door CitRoel » zo 15 mar, 2015 19:46

Ik heb op mijn voormalige 2cv6 een oliethermostaat gemaakt. De slangen en thermostaat via Patron.

Afbeelding

Werkt(e )prima!
AZAM6 '67 Orange Mandarine. 12-93-DN
Two-cilinder bleus, going on and going strong!p

Plaats reactie