Nu wil ik voor niet teveel geld een acculader halen om mijn accu weer op te laden. Welke moet ik hier echter voor kiezen? Er zijn zoveel verschillende soorten en maten.
Acculader
Acculader
Ik wil mijn eend weer uit de stalling halen maar ik ben zo handig geweest om de accu in de auto te laten zitten.
Hierdoor is de accu volledig plat.
Nu wil ik voor niet teveel geld een acculader halen om mijn accu weer op te laden. Welke moet ik hier echter voor kiezen? Er zijn zoveel verschillende soorten en maten.
Nu wil ik voor niet teveel geld een acculader halen om mijn accu weer op te laden. Welke moet ik hier echter voor kiezen? Er zijn zoveel verschillende soorten en maten.
- Bartjes2cv
- Gebruiker

- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn
Gewoon even de start kabels van een andere auto erop en lekker een stukje gaan rijden.......lijkt me heerlijk !!! ( onze 2cv loopt weer na 15 jaar stilstand)
Citröen 2cv 1984(vrouw blij!)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)
Citröen 2cv 1973 te koop
AK400 1974 (project 1)
Citroën 2cv 1988 verkocht (vrouw boos!)
Citröen 2cv 1984 (project 2)
-
blanc/rouge2cv
- Veelvuldig poster

- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
-
Herman Frans
- Beginner

- Berichten: 9
- Lid geworden op: do 13 mar, 2003 22:01
- Locatie: Rijkevorsel België
accu
Een moderne lader past zijn laadstroom aan in functie van de laadtoestand van de accu en gaat als de accu volledig is opgeladen over op zgn druppellading die de accu opgeladen houdt. Deze laders zijn echt niet duur, ze hoeven immers voor ons eendje-geitje geen sterke laadstroom te kunnen geven. De meeste laders krijgen een volledig ontladen accu niet in gang, deze moet eerst met een andere accu "wakker" gemaakt worden.
-
blanc/rouge2cv
- Veelvuldig poster

- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
Met startkabels ga je ook lang moeten wachten , wat ik al eerder zei , even de ANWB bellen of vragen aan de buurman of die ANWB-lid is .
Zij hebben een krachtige snellader dan heb je binnen 10 minuten weer stroom , aangeraden wordt dan wel om even een stukje te gaan rijden zodat de accu goed oplaad .
Ik had ook een keer de lichten aan gelaten en de accu was helemaal leeg 0,0 stoom ANWB gebeld en ze kwamen eraan .
Zij hebben een krachtige snellader dan heb je binnen 10 minuten weer stroom , aangeraden wordt dan wel om even een stukje te gaan rijden zodat de accu goed oplaad .
Ik had ook een keer de lichten aan gelaten en de accu was helemaal leeg 0,0 stoom ANWB gebeld en ze kwamen eraan .
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster

- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle
Als je accu geen 3 maand z'n stroom kan vast houden heb je of ergens een lekstroom anders is je accu overleden.
Staat er geen co2 las apparaat in jou stalling? Een betere startbooster bestaat er niet
Ben wel benieuwt of de knutselaars op dit forum deze truc kennen.
Aarde klem aan de min. Je draad aanvoer rolletje los als je de lastoorts start mag er geen draad komen.
Je las toestel in ongeveer de zelfde stand als je ook aan je eend last. Dunne plaat lassen doe je ook met rond de 12 volt en tussen 40/60 amph. Gas cupje van de lastoorts af. Gas kraan dicht houden.
Je draait nu de sleutel om om te starten. Op het zelfde moment geef je de accu stroom door de contact pit van de lastoorts op de plus van de accu te drukken en je knopje op je lastoorts in te drukken.
Je start motor zal nu draaien als een malle.
Met je draad toevoer knop bepaalt nu je voltage. Zit natuurlijk geen meter op maar je kan wel horen hoe snel je startmotor rond gaat.
Dit heb ik niet zelf bedacht hoor maar dit is precies wat de anwb ook doet. Hun start hulp is tevens ook hun lasapparaat of was het andersom
Let wel op start niet te lang achter elkaar door, deze startbooster blijft wel zijn stroom constant afgeven.
Staat er geen co2 las apparaat in jou stalling? Een betere startbooster bestaat er niet
Ben wel benieuwt of de knutselaars op dit forum deze truc kennen.
Aarde klem aan de min. Je draad aanvoer rolletje los als je de lastoorts start mag er geen draad komen.
Je las toestel in ongeveer de zelfde stand als je ook aan je eend last. Dunne plaat lassen doe je ook met rond de 12 volt en tussen 40/60 amph. Gas cupje van de lastoorts af. Gas kraan dicht houden.
Je draait nu de sleutel om om te starten. Op het zelfde moment geef je de accu stroom door de contact pit van de lastoorts op de plus van de accu te drukken en je knopje op je lastoorts in te drukken.
Je start motor zal nu draaien als een malle.
Met je draad toevoer knop bepaalt nu je voltage. Zit natuurlijk geen meter op maar je kan wel horen hoe snel je startmotor rond gaat.
Dit heb ik niet zelf bedacht hoor maar dit is precies wat de anwb ook doet. Hun start hulp is tevens ook hun lasapparaat of was het andersom
Let wel op start niet te lang achter elkaar door, deze startbooster blijft wel zijn stroom constant afgeven.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt
#Ducks_Classics
#Ducks_Classics



