recentelijk een oude 2cv6 uit de schuur gehaald met een ami6 blok er in. Bougies, carburateur en cilinders functioneren perfect maar de brandstofpomp schijnt niet te werken.
Eerst heb ik het benzinefilter in de tank gecontroleerd, dit zit niet verstopt en werkt naar behoren. Vervolgens alle slangetjes vochtig geprobeerd te maken ( klein beetje benzine er in zodat ze nat worden).
Het gedeelte boven de benzinepomp spuit bij het draaien van de startmotor een minimale hoeveelheid benzine uit. ( het gedeelte wat ik in de slang had gedaan)
Na een tijdje laten draaien van de startmotor komt echter het deeltje benzine dat in de slang tussen de benzinepomp en de tank zat, er niet uit.
Dus moest de benzinepomp niet goed werken was mijn conclusie.
Benzine pomp los en open gehaald. Maar deze ziet er perfect uit.
Achterin bleken nog 2 andere benzine pompjes te liggen en deze waren ook in tact.
Deze er in gezet en wederom het zelfde euvel.
Uit wanhoop heb ik zelfs gedacht dat er dan een verstopping in de leiding zat, dus deze heb ik een keer met de compressor doorgeblazen. Dit gaf geen oplossing want de benzine spoot er nu bij de carburateur uit (resterende benzine in de leiding)
Als je aan de kant van de benzinepomp je vinger op het slangetje houd, voel je amper dat hij zuigt. Aan de kant van de carburateur voel je amper druk.
Wat zou er mis kunnen zijn ?
Want ik ben ten einde raad
Benzinepomp problemen
-
- Heavy user
je schrijft dat je de benzine slang "nat" hebt gemaakt, maar heb je m ook echt helemaal gevuld met benzine? als ie het deeltje benzine dat jij er zelf in hebt gedaan eruit pompt, lijkt de pomp goed. de pomp moet echter vloeistof aanzuigen. Lucht werkt niet. Dus de leiding echt helemaal vullen. evt kun je de leiding los halen onder de benzine pomp om te controleren of hier benzine uit stroomt. is dit niet het geval kun je een doek in/over de vulpijp van de tank plaatsen met een lucht pistool (of, maar dat is viezer, op de vulpijp blazen) om de benzine uit de tank de leiding in te blazen.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction
De benzinepomp testen met je vingertop? Probeer het liever eens met een bakje benzine en een kort stukje slang. Enne: heb je gecontroleerd op valse lucht in het aanzuigtraject? Vooral het stukje rubberen slang bovenop de tank is berucht.
Bij wijze van quick fix kun je ook proberen een paar pufjes remmenreiniger rechtstreeks in het keeltje van de carburateur te spuiten. De motor slaat dan hopelijk lang genoeg aan om de benzinepomp te helpen een luchtbel in de benzineleiding weg te werken.
Wel oppassen voor steekvlammen e.d.
Bij wijze van quick fix kun je ook proberen een paar pufjes remmenreiniger rechtstreeks in het keeltje van de carburateur te spuiten. De motor slaat dan hopelijk lang genoeg aan om de benzinepomp te helpen een luchtbel in de benzineleiding weg te werken.
Wel oppassen voor steekvlammen e.d.