Batterijsleutel versus contactsleutel.

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » vr 3 apr, 2015 19:59

heb dergelijke sleutel om de massa te onderbreken.
gebruik het telkens ik stilsta, is na een tijdje een reflex geworden.

geen leeglopende batterij, geen risico op kortsluiting (heb je nog wel als je de plus onderbreekt)


en extra handig want toen mijn contactslot stuk was legde ik hem hiermee stil
Mehari '78

Gebruikersavatar
daniël
Beginner
Beginner
Berichten: 33
Lid geworden op: zo 3 jun, 2007 19:23
Locatie: Berkel en Rodenrijs

Bericht door daniël » za 4 apr, 2015 10:58

guido schreef:

en extra handig want toen mijn contactslot stuk was legde ik hem hiermee stil
Bij mij leg ik de motor niet stil hoor, als ik de massa schakelaar uit zet. De dynamo blijft namelijk nog voldoende vermogen leveren om je ontsteking te voorzien van stroom. Al schijnen dit de dynamo/spanningsregelaar niet echt fijn te vinden.
AZ 1959; AZU250 1976; 2cv 4x4 Barbour met BMW R1100 RS motorblok; Citroën AC4 1929; Solex 3800; Touareg-Trail 2008

guido
Gebruiker
Gebruiker
Berichten: 115
Lid geworden op: do 1 mar, 2007 14:54
Locatie: Leopoldsburg

Bericht door guido » za 4 apr, 2015 12:20

tja, ben geen kei in electriciteit maar de mijne onderbreekt de massakabel aan de batterij.

motortje valt onmiddellijk stil bij onderbreking
Mehari '78

Maus0611
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 383
Lid geworden op: vr 13 mar, 2009 22:54
Locatie: Rotterdam

Bericht door Maus0611 » do 30 apr, 2015 20:03

Je kunt er ook nog voor kiezen om alleen de plus van de elektronica (lampen dash etc) te schakelen. De startmotorkabel origineel laten. Gaan er geen grote stromen doorheen.

Plaats reactie