Chassisnummer

Reparaties, modificaties en onderhoud
Plaats reactie
Gebruikersavatar
mathieu
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 aug, 2014 10:33
Locatie: destelbergen

Chassisnummer

Bericht door mathieu » zo 3 mei, 2015 23:01

Beste

Ik zit met het volgend probleem van mijn chassisnummer. ik heb een chassis 2dehands gekocht gegalvaniseerd waar nog geen nummer in heeft gestaan van de vorige eigenaar ik ben op zoek naar iemand die dit kan doen met een attest. zelf heb ik geen papier van aankoop van het chassis van de vorige eigenaar waar dit in de tijd is aangekocht. mijn oud chassis was volledig doorroest op bepaalde plaatsen, daar heb ik het nummer nog van. het is nu probleem om het nummer in mijn gegalvaniseerd chassis te slaan. wie kan mij helpen of raad geven?

Groeten Mathieu

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 4 mei, 2015 08:30

De enige die een chassisnummer mag inslaan is de rdw je moet je eend eerst laten schouwen bij de rdw, dan mag je het chassis vervangen. Daarna ga je terug naar de rdw met de papieren van de schouwing en dan slaan zij het nummer in je nieuwe chassis. Dat is de enige legale manier. Klein probleempje voor jou is dat je geen papieren hebt bij je nieuwe chassis, dus ik weet niet of de rdw dat goedkeurd. Staat er ook nergens iets op het chassis waaruit blijkt waar het vandaan komt en welke firma het heeft gemaakt? Of kun je aan de vorige eigenaar vragen waar hij het vandaan heeft? Wellicht kun je zo aan de benodigde papieren komen, de rdw wil namelijk dat je een goedgekeurd chassis gebruikt. Een nummer zelf inslaan is niet toegestaan. Je kan het wel doen en zo gaan rijden, maar in feite is de eend dan onverkoopbaar, illegaal en waardeloos geworden.

GJ2CV
Beginner
Beginner
Berichten: 42
Lid geworden op: do 5 sep, 2013 14:51
Locatie: Spijkenisse

Bericht door GJ2CV » ma 4 mei, 2015 09:16

Hallo Mathieu

Schermer heeft gelijk en hetzelfde adviseer ik ook
Maar nu het probleem dat je niet weet welk chassis je hebt
Post een foto dan kunnen we zien welke het is
Als het een van der schuur chassis is staat er een v gelast op de balk achter de beugel van de handremhevel
Als het een franzose is staat er in het midden van de motorbalk een productienr
Bij franzose kan je dan een nieuw attest opvragen met een foto van dat nr
Bij een van der schuur idem maar voor gegevens moet je even een pb sturen
Succes GJ
2cv6 (5x) '70 '83 (2x) '84 (2x)

JustARoadster
Beginner
Beginner
Berichten: 27
Lid geworden op: za 3 jan, 2015 16:30
Locatie: Houten

Bericht door JustARoadster » ma 4 mei, 2015 09:21

Volgens mij is het veranderd, je hebt geen papieren meer nodig bij een nieuw chassis. Als het op een chassis van een eend lijkt, dan is het goed.
Citroën 2CV6 Spécial '87
Citroën 2CV6 Club '80
Citroën Méhari '70
Harley-Davidson 883 Roadster '11
Solex OTO '67

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 510
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » ma 4 mei, 2015 09:25

Volgens mij komt de vraag steller uit belgie.
Daar is het allemaal wel anders!
Hoe dat zit weet ik niet.

In NL is inderdaad makkelijker. Je hebt geen aankoopbon of certifikaat nodig.
Als je dat niet hebt, is het oordeel aan de RDW keurmeester.
Met certifikaat of aankoopbon is het dus wel makkelijker.
Van de week over gesproken met de RDW keurmeester.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1147
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » ma 4 mei, 2015 09:29

Oh ja, zie nu ook woonplaats. Dat is een ander verhaal. Geen idee hoe het precies moet in belgie. Maar er zitten genoeg belgen op het forum.

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » ma 4 mei, 2015 09:33

Dit is voor België ? Daar mag je toch maar 1 exemplaar niet origineel monteren (Wheels chassis dacht ik) zelf inslaan mag daar toch helemaal niet. Ned ook niet maar met apk word daar niet op gelet. Maar blijft illegaal.
In Ned mag er alles onder als het maar op een chassis van een eend lijkt, je mag 'm zelfs zelf maken. De officiële weg is dan zoals schemer schrijft met als enige dat je in ned geen certificaat nodig hebt. Vandaar dat ik er 1 over heb.
Heb dus evt een certificaat hier liggen van een gegalvaniseerd exemplaar maar ben bang dat je daar in België ook weinig aan hebt.

Heb nog wel een origineel nieuw Citroën chassis liggen met kent. :) mag je die van jou wel op inruilen
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

voeteir
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 386
Lid geworden op: do 29 aug, 2013 08:53
Locatie: meetjesland

Bericht door voeteir » ma 4 mei, 2015 14:46

Dit nummer moet officieel heringeslagen worden door de invoerder van citroen of zijn mandataris. Voor zover ik weet is dit dus de invoerder en citroparts. Maar deze laatste mag/wil dit enkel doen voor een chassis dat bij hen aangekocht is.

Als ik van jou was dan ging ik eens mijn licht opsteken bij Citroen BELUX in Gent (ledeberg).

Yannick
De Forumbelg
De Forumbelg
Berichten: 1513
Lid geworden op: wo 19 okt, 2005 17:05
Locatie: Mechelen-België

Bericht door Yannick » ma 4 mei, 2015 15:11

Ik sluit me aan bij Wouter hierboven. Best eens informeren of ze wel een nummer in een chassis met onbekende herkomst willen slaan want daar heb ik toch mijn twijfels over..
Dyane 6 1972, 2cv AZL3 1963

Gebruikersavatar
mathieu
Beginner
Beginner
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 15 aug, 2014 10:33
Locatie: destelbergen

Re: Chassisnummer

Bericht door mathieu » ma 4 mei, 2015 22:08

Beste

Bedankt voor jullie reactie's! Ik ben ondertussen te weten gekomen dat een chassis van wheels is. Nu zou ik contact moeten kunnen opnemen met de firma van wheels om een attest om dan het chassis nummer te kunnen inslaan. Kan dat er een invoerder is in Brussel weet er iemand dat?

st@f
Beginner
Beginner
Berichten: 35
Lid geworden op: do 31 jan, 2013 20:08
Locatie: Lier

Bericht door st@f » di 5 mei, 2015 01:26

de wheels chassis worden reeds een aantal jaren niet meer gemaakt in engeland
de voormalige invoerder voor belgie, de firma AMIS in brussel is sindsdien fabrikant & verdeler van deze chassis
als je een chassis bij hen besteld moet je een fotokopie van je inschrijvingsbewijs binnenbrengen en slagen zij het chassisnummer in voor het geleverd wordt
zij geven je ook de nodige attesten voor de autoinspectie waar je ook het stuk van je oude chassis met het chassisnummer moet inleveren
indien jou chassis werkelijk een wheels is zonder chassisnr is het waarschijnlijk een chassis dat nog in engeland is gemaakt en niet via de officiele invoerder in belgie is geraakt
als je AMIS wilt contacteren of ze alsnog voor een attest en het inslagen van het chassisnr willen zorgen wel even je beste frans bovenhalen, hun kennis van het nederlands is heel beperkt

Plaats reactie