gebruikte 2 cv koetsen weggooien of ??

Alles in, over, rond en op de koets.
azuiper
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door azuiper » vr 8 mei, 2015 15:59

Oke Wusten-Fuchs - namens de forum-lezers bedankt voor de (althans voor mij) duidelijke uitleg - ik begrijp je zakelijke beweegredenen voor wat betreft de oude ongerestaureerde koetsen, moeilijke afweging.

Vraag : is de nieuwe zincor-koets ook leverbaar ZDZ (zonderderdezijruit) ??
BARE METAL CAR

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wusten-fuchs » vr 8 mei, 2015 16:44

nee niet zonder meer de zdz panelen zijn volgens mij aleen nog sporadisch in argentinie te koop dan zou je er speciaal een moeten laten maken mogelijk is dat ,, aleen dan zal er wel een ander prijskaartje aan hangen

ps een nieuwe rechter zijkant zdz heb ik hier nog staan
wat niet kan doen we lekker toch

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » vr 8 mei, 2015 20:28

Ik denk dat er altijd animo voor gebruikte koetsen zal blijven. Er zijn bosjes-mensen die zelf lekker willen klooien; sorry lassen en netjes maken. Maar ik heb laatst nog een goede koets voor 50 euro gekocht... Dus dan blijf je (vooralsnog) zitten met 350 euro koetsen..

Andersom redenerend heb ik voor 5500 euro 10 opknap koetsen. Die alle zo'n 8 jaar meegaan Dan bereik ik pas na 80 jaar een omslagpunt Als je begrijpt wat ik bedoel...

DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door DucKKnutsel » za 9 mei, 2015 10:12

This maar net wat je wil je zou dus 100 man blij kunnen met een koets voor weinig die dan gegarandeerd terug komen en vol lof over je bedrijf spreken.
Je kan ook een paar nieuwe verkopen aan een paar azijn zeikers die het wel heel veel geld vinden voor hun boodschappen karretje in de zomer en die je vervolgens nooit meer terug ziet of de blijven spammen met stom gezeik.
Sorry hoor maar ben iemand die al dik 25 jaar dagelijks met een a type rond rij. Zal me zeer verbazen als ik hier de enige in ben maar bij de woorden weggooien en oud ijzer gaan bij mij de nekharen overeind staan.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wusten-fuchs » za 9 mei, 2015 11:03

DucKKnutsel schreef:This maar net wat je wil je zou dus 100 man blij kunnen met een koets voor weinig die dan gegarandeerd terug komen en vol lof over je bedrijf spreken.
Je kan ook een paar nieuwe verkopen aan een paar azijn zeikers die het wel heel veel geld vinden voor hun boodschappen karretje in de zomer en die je vervolgens nooit meer terug ziet of de blijven spammen met stom gezeik.
Sorry hoor maar ben iemand die al dik 25 jaar dagelijks met een a type rond rij. Zal me zeer verbazen als ik hier de enige in ben maar bij de woorden weggooien en oud ijzer gaan bij mij de nekharen overeind staan.

dus mensen die een nieuwe /verzinkte koets kopen zijn allemaal ,,azijnzeikers,, ?? dat betekent dus dat ik 250 ,,azijnzeikers,, als klant heb
shit !
nooit wat van gemerkt tot nu toe, maar ik zal er eens scherper op letten

even zonder gekheid , als er op advertentie,s voor 350 euro voor een gebruikte koets niet EEN reactie komt , komen er zeker geen 100 man !
bovendien heb ik juist de omgekeerde ervaring. juist die lui die wat in hun eend investeren , zetten ook daadwerkelijk wat fatsoenlijks rijdend op de weg
al die gasten die denken dat je een eend kan restaureren voor 500 euro gooien altijd halverwege het project de handoek in de ring , en dan is er weer een eend van de straat !

maar ik ben er al uit voorlopig laat ik ze nog even staan !

ps ook ik rijd dagelijks in een eend zomer en winter sinds 1988 daarvan al 23 jaar in dezelfde eend ,, en dat zonder ooit weer er aan gelast te hebben

LPGo
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Contacteer:

Bericht door LPGo » za 9 mei, 2015 18:36

wusten-fuchs schreef:ps ook ik rijd dagelijks in een eend zomer en winter sinds 1988 daarvan al 23 jaar in dezelfde eend ,, en dat zonder ooit weer er aan gelast te hebben
Kijk dat is nu het verschil, ik ben meestal na 5 jaar of zo mijn eend beu en begin aan een nieuwe (oude)...

wusten-fuchs
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door wusten-fuchs » zo 10 mei, 2015 16:45

nee dank je dat moet ik 5 dagen in de week al mijn eigen auto,s zijn zo gebouwd dat ik er zo weinig mogelijk onderhoud aan heb en het moet zo lang mogelijk mee gaan ,, ik heb geen tijd om elke 5 jaar weer wat nieuws te bouwen , al is het wel zo ,, afwisseling van spijs doet eten ,, :)

GerritB
Beginner
Beginner

Bericht door GerritB » zo 10 mei, 2015 21:31

heb je nog een gebruikte koets liggen waar geen laswerk aan zit?
gr Gerrit

Bull Frog Bleu
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bull Frog Bleu » zo 10 mei, 2015 21:45

Die koetsen zonder laswerk zijn vast allemaal al verzinkt :)

En die 350 is geen slechte prijs als er wat laswerk aan zit.
Vorig jaar eentje kunnen verkopen voor het dubbele. Okee, er zat dan ook minimaal laswerk aan. Zelf de bodemplaten waren nog gaaf op een plekje na.

Absoluut bewaren als ze nog eenvoudig te lassen zijn.
Als er echt de wereld aan laswerk aan zit dan weg doen. Dus de kaf van koren schijden.

Okee mag dan wel niet origineel meer zij zo'n nieuwe koets maar je kan nu een bijna nieuwe eend bouwen. En geen last meer van die vieze kit die citroen gebruikte en plakkerige tectyl. En ja de prijs...denk dat het nog wel mee valt. Reken is al het nieuwe plaatwerk bij restauratie van oude koets, uren lassen, materiaal enz.
ik vind het een mooi initiatief! Zodra azu koetsje leverbaar is koop ik er een :)
Citroén rolls better than a Rolls!

Handjes
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Re: gebruikte 2 cv koetsen weggooien of ??

Bericht door Handjes » ma 11 mei, 2015 10:14

wusten-fuchs schreef:mijn vraag is volgende : is er in eendrijden nedeland en daarbuiten nog intresse in redelijke koetsen met werk of gaan we allemaal voor een nieuwe ??
Ja, hoor! Ik ben op zoek naar een goede koets. En niet zo een van (vanaf!) 4000 euro, maar eentje die gewoon erg goed is voor veel jaren plezier. Showroom-staat hoeft niet.

Waar bied je ze aan dan? Want ik heb ze nergens voorbij zien komen.
La vie est belle.

captain obvious
Beginner
Beginner

Bericht door captain obvious » ma 11 mei, 2015 10:34

Ze staan helaas in ieder geval niet op de markt van 2cv.nl, maar ik heb je een pm gestuurd met de link omdat ik niet weet of deze op het forum geplaatst mag worden :)
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”

Plaats reactie