chassis verbogen
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
chassis verbogen
Hallo allemaal,
Eindelijk is het dan zover, het moment is daar dat ik eindelijk weer een eendje ga kopen. Ik heb een paar eendjes op het oog, maar 1 in het bijzonder.
Maar nu het probleem. Ik heb contact gehad met de verkoper ( nog niet zelf gekeken of wat dan ook omdat het te ver weg is om even te gaan kijken ) en die wist te melden dat de eend een 'klap' had gemaakt op een zandpad en dat daardoor het chassis licht 'geknikt' is maar volgens hem verder hard is, niet verder doorbuigt en nog jaren mee kan als je het recht trekt en er een versteviging op last. Ik vertrouw eigenlijk op de verkoper ( zo te zien bezitter van meer eendjes ) want ja, zo zit ik nu eenmaal in elkaar
Ik heb al gevraagd om close up foto's van de stuurstang waar deze door de koets gaat en de 'knik' zelf om een beetje te kunnen oordelen hoe zeer ze 'geknikt' is dus die moet ik nog even afwachten.
Mijn vraag is eigenlijk,
als het chassis inderdaad hard blijkt te zijn is het dan noodzakelijk om het recht te ( laten ) trekken of gewoon zo laten en er eventueel een verstevigingsplaatje op lassen en mag dit ook voor de APK ( over 1.5 jaar pas ) ?
Het recht trekken ( indien nodig ) probeer ik dan ook wel zelf door onder de knik op te krikken en even op de bumper te dansen of zoiets
Groetjes,
Een aankomende eend (her)bezitter.
Eindelijk is het dan zover, het moment is daar dat ik eindelijk weer een eendje ga kopen. Ik heb een paar eendjes op het oog, maar 1 in het bijzonder.
Maar nu het probleem. Ik heb contact gehad met de verkoper ( nog niet zelf gekeken of wat dan ook omdat het te ver weg is om even te gaan kijken ) en die wist te melden dat de eend een 'klap' had gemaakt op een zandpad en dat daardoor het chassis licht 'geknikt' is maar volgens hem verder hard is, niet verder doorbuigt en nog jaren mee kan als je het recht trekt en er een versteviging op last. Ik vertrouw eigenlijk op de verkoper ( zo te zien bezitter van meer eendjes ) want ja, zo zit ik nu eenmaal in elkaar
Ik heb al gevraagd om close up foto's van de stuurstang waar deze door de koets gaat en de 'knik' zelf om een beetje te kunnen oordelen hoe zeer ze 'geknikt' is dus die moet ik nog even afwachten.
Mijn vraag is eigenlijk,
als het chassis inderdaad hard blijkt te zijn is het dan noodzakelijk om het recht te ( laten ) trekken of gewoon zo laten en er eventueel een verstevigingsplaatje op lassen en mag dit ook voor de APK ( over 1.5 jaar pas ) ?
Het recht trekken ( indien nodig ) probeer ik dan ook wel zelf door onder de knik op te krikken en even op de bumper te dansen of zoiets
Groetjes,
Een aankomende eend (her)bezitter.
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
Ter hoogte van waar is hij geknikt. Waarschijnlijk met de voorbumper in een kuil gedoken en voorste deel omhoog geschoten.
Zou jaren kunnen zitten maar dan past het plaatwerk niet.
Wat maakt hem zo bijzonder? Als opbouw okee is kan je er nog een nieuw chassis onder zetten. Weet je zeker dat het goed zit.
Zou ook bij de andere eenden gaan kijken voor je voor een geknikte eend gaat
Zou jaren kunnen zitten maar dan past het plaatwerk niet.
Wat maakt hem zo bijzonder? Als opbouw okee is kan je er nog een nieuw chassis onder zetten. Weet je zeker dat het goed zit.
Zou ook bij de andere eenden gaan kijken voor je voor een geknikte eend gaat
Citroén rolls better than a Rolls!
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Ik moet nog even wachten op reactie met eventueel foto's van de verkoper. Wat de eend zo bijzonder maakt is het bouwjaar 1970, opgeknapt ak2 blokje, nieuwe rvs remleidingen, hrc, schoene, veren etc.. op foto's eerste gezicht redelijke koets, volgens kenteken registratie ( moet ik nog even zien natuurlijk ) chassinr ingeslagen op bodemplaat naast r. voorstoel dus eventueel latere chassiswissel geen gezeik met nieuw nummer inslaanBull Frog Bleu schreef:Ter hoogte van waar is hij geknikt. Waarschijnlijk met de voorbumper in een kuil gedoken en voorste deel omhoog geschoten.
Zou jaren kunnen zitten maar dan past het plaatwerk niet.
Wat maakt hem zo bijzonder? Als opbouw okee is kan je er nog een nieuw chassis onder zetten. Weet je zeker dat het goed zit.
Zou ook bij de andere eenden gaan kijken voor je voor een geknikte eend gaat
Ik ben er dus achter dat de verkoper een regelmatige poster is op dit forum en het met zijn kennis van zaken wel goed zit, dus ik vertrouw er op als hij zegt dat het chassis echt gewoon nog hard is.
Het plaatwerk lijkt goed te passen, zie op de foto's geen vreemde ruimtes bij de driehoekjes of de koplampsteunen. Dus ik denk dat het meevalt.
En als het idd meevalt is het dan verstandiger om het reacht te laten trekken of gewoon lekker laten zitten als het chassis inderdaad nog hard is ?
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Update:
Ik heb wat foto's gezien van het chassis en er zit een kleine vouw in ter hoogte waar de voorspatborden eindigen, verder geen roest of scheuren. Uit verdere foto's kan ik geen roest bespeuren aan de onderkant van het chassis.
Verder zit de stuurstang wat lager door het gat in de koets, deze loopt nog niet aan maar dit betekend dus wel dat het chassis inderdaad wat geknikt is.
Ik heb daarom na veel wikken en wegen besloten af te zien van de koop en verder te kijken, bedankt voor jullie mening.
Ik heb wat foto's gezien van het chassis en er zit een kleine vouw in ter hoogte waar de voorspatborden eindigen, verder geen roest of scheuren. Uit verdere foto's kan ik geen roest bespeuren aan de onderkant van het chassis.
Verder zit de stuurstang wat lager door het gat in de koets, deze loopt nog niet aan maar dit betekend dus wel dat het chassis inderdaad wat geknikt is.
Ik heb daarom na veel wikken en wegen besloten af te zien van de koop en verder te kijken, bedankt voor jullie mening.
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Verstandige keuze lijkt me. Er zijn er genoeg te koop met wel een recht chassis.
Als het allemaal wel meevalt, waarom laat de verkoper het chassis zelf niet repareren?
Heb helaas ook de ervaring verkopers niet volledig te vertrouwen omdat het om geld gaat. De verkoper heeft er belang bij het probleem zo klein mogelijk te houden.
Ik beweer niet dat het bij deze verkoper ook het geval is, maar ik zou het risico ook niet nemen. Of je moet 'm voor een habbekrats kunnen kopen zodat je er een ander chassis onder kunt doen wanneer het toch tegenvalt.
Als het allemaal wel meevalt, waarom laat de verkoper het chassis zelf niet repareren?
Heb helaas ook de ervaring verkopers niet volledig te vertrouwen omdat het om geld gaat. De verkoper heeft er belang bij het probleem zo klein mogelijk te houden.
Ik beweer niet dat het bij deze verkoper ook het geval is, maar ik zou het risico ook niet nemen. Of je moet 'm voor een habbekrats kunnen kopen zodat je er een ander chassis onder kunt doen wanneer het toch tegenvalt.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Ik geef het op, de één heeft een knik, de ander een opgelast chassis nummer, de meeste verkopers reageren niet op vragen of stoppen met reageren als je vraagt om foto's van het stuurstang gat of de driehoekjes etc...
Nu ga ik vloeken in de kerk, maar ik heb nu een kevertje uit 1971 op het oog
Nu ga ik vloeken in de kerk, maar ik heb nu een kevertje uit 1971 op het oog
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1390
- Lid geworden op: za 2 jul, 2005 14:06
- Locatie: Culemborg
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
haha, je mag de mijne wel kopen, hoor. Nieuw chassis en door de RDW ingeslagen nummer.
Wel goed dat je hier je ervaringen meld. Er komen toch geregeld restauratieprojecten voorbij waarbij het in twijfel wordt getrokken of een origineel ingeslagen chassinummer wel zo belangrijk is.
blijf zoeken; er zijn er echt wel te koop.
Gr Rob
Wel goed dat je hier je ervaringen meld. Er komen toch geregeld restauratieprojecten voorbij waarbij het in twijfel wordt getrokken of een origineel ingeslagen chassinummer wel zo belangrijk is.
blijf zoeken; er zijn er echt wel te koop.
Gr Rob
Laatst gewijzigd door RobM op di 19 mei, 2015 11:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Ik heb nog hoop, en ik weet dat ook in de kevertjes veel gerommeld en omgekat wordt TB
Mocht het onverhoopt toch een kevertje worden zullen jullie er in ieder geval een kever rijder bij hebben die gewoon enthousiast zit te zwaaien naar eendjes
(Met de raampjes open in de zomer terwijl jullie je dak lekker open hebben )
Iets wat ik ook heel veel tegenkom is de verkeerde kleur op het kenteken, niet schokkend en ook absoluut geen reden om niet te kopen maar het kan je een bekeuring opleveren terwijl een kleur wijziging door het RDW gewoon gratis is - https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Aa ... estaureren
Mocht het onverhoopt toch een kevertje worden zullen jullie er in ieder geval een kever rijder bij hebben die gewoon enthousiast zit te zwaaien naar eendjes
(Met de raampjes open in de zomer terwijl jullie je dak lekker open hebben )
Iets wat ik ook heel veel tegenkom is de verkeerde kleur op het kenteken, niet schokkend en ook absoluut geen reden om niet te kopen maar het kan je een bekeuring opleveren terwijl een kleur wijziging door het RDW gewoon gratis is - https://www.rdw.nl/Particulier/Lists/Aa ... estaureren
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
Je kunt ook een kever cabrio kopen .
Kleur van mijn eend heb ik laten wijzigen bij de rdw toen ik mijn eend aanbood voor herinslag. Alles in een keer geregeld.
Zou zonde zijn als je afziet van een leuke eend omdat je een paar porrelaars bent tegengekomen die het niet zo nauw nemen.
Kleur van mijn eend heb ik laten wijzigen bij de rdw toen ik mijn eend aanbood voor herinslag. Alles in een keer geregeld.
Zou zonde zijn als je afziet van een leuke eend omdat je een paar porrelaars bent tegengekomen die het niet zo nauw nemen.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
-
- Regelmatige poster
- Berichten: 214
- Lid geworden op: ma 12 dec, 2011 17:50
eend
niet zo moeilijk denken !!!
foto,s hebben meestal geen zin je moet een eend ,,live,, bekijken
er is genoeg te koop en ook wel goed spul het ligt er natuurlijk wel aan in welke prijsklasse je gaat shoppen, in de kategorie 2000 euro en zo dan moet je inderdaad eerst door een heleboel bagger ALS je uberhaupt al wat vind
en neem een kenner mee desnoods geef je ,m een paar knaken voor de moeite
succes
foto,s hebben meestal geen zin je moet een eend ,,live,, bekijken
er is genoeg te koop en ook wel goed spul het ligt er natuurlijk wel aan in welke prijsklasse je gaat shoppen, in de kategorie 2000 euro en zo dan moet je inderdaad eerst door een heleboel bagger ALS je uberhaupt al wat vind
en neem een kenner mee desnoods geef je ,m een paar knaken voor de moeite
succes
wat niet kan doen we lekker toch
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Het is in mijn ogen niet moeilijk denken, maar gewoon realistisch blijven. Geknikte chassis en gerommel met het identificatie nummer zijn voor mij serieuze redenen. ( deze verkopers waren dan nog open en eerlijk en meldden dit zelf al wat ik waardeer )
Ik weet zelf best dat 'live' bekijken en uitproberen het beste is, maar als ik tussen de 150 en 200 km of meer er voor moet rijden heb ik liever alvast wat belangrijke informatie en er zijn wat zaken waarbij je de staat van het chassis of de koets dmv een fototje kunt beoordelen en als na zo'n vraag niet meer gereageerd wordt weet je eigenlijk ook al genoeg.
Ik ben me ook bewust dat ik geen geen mooie of probleemloze eend kan kopen en dat is ook geen probleem, dat hoort bij een eend, Laswerk en het één en ander vervangen horen daarbij.
Ik heb al eens een eend gehad en heb daarmee met een half uitgeslepen vloerplaat ( aan de bijrijderskant ) met verzakte koets van Rotterdam naar Arnhem gereden om met een maatje alles weer in te lassen gereden, dus moeilijk denken, nee, ik denk het niet
Het enige wat ik zoek is een rijdende eend met een apk'tje er op zodat ik er mee kan rijden, geen geknikt of doorgerot chassis en geen gerommel met het officiële gebeuren. Wel met het nodige ontroest en laswerk, een redelijk dakje en geen al te beste stoelen of banken en het nodige lakwerk..
Voor 2000 euro mag je dit in mijn ogen verwachten,
voor 4000 mag je een eend verwachten die goed onderhouden en netjes is met een goed chassis en koets,
en boven de 6000 euro moet de eend wel heel goed zijn.
De eend met het geknikte chassis waar ik de vraag over stelde leek mij in eerste instantie goed en wilde ik even vragen of iemand ervaring had met het repareren van een licht geknikt chassis en of dit te repareren was.
En als je dan op kenteken op het rdw gaat zoeken zie je ook dat heel veel eenden ( en niet alleen eenden ) rondrijden met een hele andere kleur, voor mij geen probleem want dan geef ik het zelf door na de aankoop maar dan vraag ik me af waarom mensen dit niet doen, het kost niets en kan je gewoon een bekeuring schelen. meer niet. Zonde van je geld.
Ik weet zelf best dat 'live' bekijken en uitproberen het beste is, maar als ik tussen de 150 en 200 km of meer er voor moet rijden heb ik liever alvast wat belangrijke informatie en er zijn wat zaken waarbij je de staat van het chassis of de koets dmv een fototje kunt beoordelen en als na zo'n vraag niet meer gereageerd wordt weet je eigenlijk ook al genoeg.
Ik ben me ook bewust dat ik geen geen mooie of probleemloze eend kan kopen en dat is ook geen probleem, dat hoort bij een eend, Laswerk en het één en ander vervangen horen daarbij.
Ik heb al eens een eend gehad en heb daarmee met een half uitgeslepen vloerplaat ( aan de bijrijderskant ) met verzakte koets van Rotterdam naar Arnhem gereden om met een maatje alles weer in te lassen gereden, dus moeilijk denken, nee, ik denk het niet
Het enige wat ik zoek is een rijdende eend met een apk'tje er op zodat ik er mee kan rijden, geen geknikt of doorgerot chassis en geen gerommel met het officiële gebeuren. Wel met het nodige ontroest en laswerk, een redelijk dakje en geen al te beste stoelen of banken en het nodige lakwerk..
Voor 2000 euro mag je dit in mijn ogen verwachten,
voor 4000 mag je een eend verwachten die goed onderhouden en netjes is met een goed chassis en koets,
en boven de 6000 euro moet de eend wel heel goed zijn.
De eend met het geknikte chassis waar ik de vraag over stelde leek mij in eerste instantie goed en wilde ik even vragen of iemand ervaring had met het repareren van een licht geknikt chassis en of dit te repareren was.
En als je dan op kenteken op het rdw gaat zoeken zie je ook dat heel veel eenden ( en niet alleen eenden ) rondrijden met een hele andere kleur, voor mij geen probleem want dan geef ik het zelf door na de aankoop maar dan vraag ik me af waarom mensen dit niet doen, het kost niets en kan je gewoon een bekeuring schelen. meer niet. Zonde van je geld.
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”
-
- Beginner
- Berichten: 20
- Lid geworden op: zo 10 mei, 2015 18:02
Ah nee, lelijk met de kap dicht Eendjes zijn mooi, een kever cabrio is een lelijke wannabee eendTB schreef:Je kunt ook een kever cabrio kopen .
Kleur van mijn eend heb ik laten wijzigen bij de rdw toen ik mijn eend aanbood voor herinslag. Alles in een keer geregeld.
Zou zonde zijn als je afziet van een leuke eend omdat je een paar porrelaars bent tegengekomen die het niet zo nauw nemen.
“Everybody is a genius. But if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live its whole life believing that it is stupid.”