Eindelijk is het dan zover, het moment is daar dat ik eindelijk weer een eendje ga kopen. Ik heb een paar eendjes op het oog, maar 1 in het bijzonder.
Maar nu het probleem. Ik heb contact gehad met de verkoper ( nog niet zelf gekeken of wat dan ook omdat het te ver weg is om even te gaan kijken ) en die wist te melden dat de eend een 'klap' had gemaakt op een zandpad en dat daardoor het chassis licht 'geknikt' is maar volgens hem verder hard is, niet verder doorbuigt en nog jaren mee kan als je het recht trekt en er een versteviging op last. Ik vertrouw eigenlijk op de verkoper ( zo te zien bezitter van meer eendjes ) want ja, zo zit ik nu eenmaal in elkaar

Ik heb al gevraagd om close up foto's van de stuurstang waar deze door de koets gaat en de 'knik' zelf om een beetje te kunnen oordelen hoe zeer ze 'geknikt' is dus die moet ik nog even afwachten.
Mijn vraag is eigenlijk,
als het chassis inderdaad hard blijkt te zijn is het dan noodzakelijk om het recht te ( laten ) trekken of gewoon zo laten en er eventueel een verstevigingsplaatje op lassen en mag dit ook voor de APK ( over 1.5 jaar pas ) ?
Het recht trekken ( indien nodig ) probeer ik dan ook wel zelf door onder de knik op te krikken en even op de bumper te dansen of zoiets

Groetjes,
Een aankomende eend (her)bezitter.