invoeren/op kenteken zetten zonder cart gris
invoeren/op kenteken zetten zonder cart gris
Eenden liefhebbers,
Ik ben bezig met de aankoop een Renault Dauphine uit 1958, ik rijdt zelf in een schitterende 2cv6. Maar de carte gris ontbreekt bij de renault, kan ik hem bij de RDW een kenteken voor de auto aanvragen en hoe moet dat. Er zijn nl nogal wat uiteenlopende meningen hierover. Wellicht is er iemand die dit heeft gedaan en dus weet wat te doen
Ik hoor het graag.
Lawaai
Ik ben bezig met de aankoop een Renault Dauphine uit 1958, ik rijdt zelf in een schitterende 2cv6. Maar de carte gris ontbreekt bij de renault, kan ik hem bij de RDW een kenteken voor de auto aanvragen en hoe moet dat. Er zijn nl nogal wat uiteenlopende meningen hierover. Wellicht is er iemand die dit heeft gedaan en dus weet wat te doen
Ik hoor het graag.
Lawaai
-
- Heavy user
Hierin ben ik ervaringsdeskundige.
Mijn Pony had ook ehelemaal geen papieren.
Het is dus mogelijk en wat ik mij heb laten vertellen zijn er 2 trajecten:
1. Er wordt toch nog gezocht naar gegevens in het land van herkomst en aan de hand daarvan wordt een kentkeen verstrekt.
2. De auto moet APK-klaar worden aangeleverd voor de RDW-keuring en met een beetje geluk krijg je dan een kenteken. Zorg voor zo veel mogelijk documentatie. Vooral wat betreft het bouwjaar willen ze graag alles weten.
Zo werkt het ongeveer.
Hier staat wel een minimale leeftijd voor. Met een moderne auto lukt dit niet.
Zie ook:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=13584&start=0
Mijn Pony had ook ehelemaal geen papieren.
Het is dus mogelijk en wat ik mij heb laten vertellen zijn er 2 trajecten:
1. Er wordt toch nog gezocht naar gegevens in het land van herkomst en aan de hand daarvan wordt een kentkeen verstrekt.
2. De auto moet APK-klaar worden aangeleverd voor de RDW-keuring en met een beetje geluk krijg je dan een kenteken. Zorg voor zo veel mogelijk documentatie. Vooral wat betreft het bouwjaar willen ze graag alles weten.
Zo werkt het ongeveer.
Hier staat wel een minimale leeftijd voor. Met een moderne auto lukt dit niet.
Zie ook:
http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=13584&start=0
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar wel een opmerking over kontakt met de RDW:
Ik heb bij twee eenden een chassiswissel gedaan en dus eea met hen te maken gehad. Als ik belde kreeg ik de meest fantastische antwoorden, die weinig met de realiteit van doen hadden. Mooi voorbeeld: meneer, u hoeft de auto pas ná de chasiswissel te laten schouwen. (als ik dat gedaan had was ik het kenteken kwijt geweest)
Tip: ga langs bij de RDW, zoek een keurmeester en maak een praatje.
Opmerking van een keurmeester nav bovenstaande; tja, die mensen aan de telefoon hebben er geen verstand van.
Gr Rob
Ik heb bij twee eenden een chassiswissel gedaan en dus eea met hen te maken gehad. Als ik belde kreeg ik de meest fantastische antwoorden, die weinig met de realiteit van doen hadden. Mooi voorbeeld: meneer, u hoeft de auto pas ná de chasiswissel te laten schouwen. (als ik dat gedaan had was ik het kenteken kwijt geweest)
Tip: ga langs bij de RDW, zoek een keurmeester en maak een praatje.
Opmerking van een keurmeester nav bovenstaande; tja, die mensen aan de telefoon hebben er geen verstand van.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Heavy user
Ik sluit me aan bij Rob.
Wanneer je belt met de RDW krijg je de mensen van de technische helpdesk.
Deze mensen weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Mocht je wel willen bellen dan moet je doorvragen totdat je een echte keurmeester aan de telefoon hebt.
Langs gaan bij een vestiging is ook een mogelijkheid.
Overigens zijn de antwoorden per keurmeester ook niet altijd eenduidig.
Maar uiteindelijk is je te bewandelen traject niet heel moeilijk hoor.
Wanneer je belt met de RDW krijg je de mensen van de technische helpdesk.
Deze mensen weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Mocht je wel willen bellen dan moet je doorvragen totdat je een echte keurmeester aan de telefoon hebt.
Langs gaan bij een vestiging is ook een mogelijkheid.
Overigens zijn de antwoorden per keurmeester ook niet altijd eenduidig.
Maar uiteindelijk is je te bewandelen traject niet heel moeilijk hoor.