invoeren/op kenteken zetten zonder cart gris

Heb je hulp nodig bij een lastige klus? Kun je een helpende hand bieden bij problemen? Open hier een topic (niet commercieel!)!
Plaats reactie
Lawaai
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 jun, 2015 14:59
Locatie: 's-Gravenzande

invoeren/op kenteken zetten zonder cart gris

Bericht door Lawaai » wo 24 jun, 2015 15:10

Eenden liefhebbers,
Ik ben bezig met de aankoop een Renault Dauphine uit 1958, ik rijdt zelf in een schitterende 2cv6. Maar de carte gris ontbreekt bij de renault, kan ik hem bij de RDW een kenteken voor de auto aanvragen en hoe moet dat. Er zijn nl nogal wat uiteenlopende meningen hierover. Wellicht is er iemand die dit heeft gedaan en dus weet wat te doen

Ik hoor het graag.

Lawaai

Geert
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1652
Lid geworden op: do 4 feb, 2010 16:47

Bericht door Geert » wo 24 jun, 2015 16:34

Waarom bel je niet met de RDW?
Die zullen het toch moeten weten .

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5214
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » wo 24 jun, 2015 16:46

ik weet niet of renault een historische service heeft maar bij citroen kun je met een attest van het conservatoire een kenteken aanvragen in NL.
diverse Citroens, wat anders.

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3076
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » wo 24 jun, 2015 16:50

Hierin ben ik ervaringsdeskundige.
Mijn Pony had ook ehelemaal geen papieren.
Het is dus mogelijk en wat ik mij heb laten vertellen zijn er 2 trajecten:

1. Er wordt toch nog gezocht naar gegevens in het land van herkomst en aan de hand daarvan wordt een kentkeen verstrekt.

2. De auto moet APK-klaar worden aangeleverd voor de RDW-keuring en met een beetje geluk krijg je dan een kenteken. Zorg voor zo veel mogelijk documentatie. Vooral wat betreft het bouwjaar willen ze graag alles weten.

Zo werkt het ongeveer.
Hier staat wel een minimale leeftijd voor. Met een moderne auto lukt dit niet.

Zie ook:

http://forum.2cv.nl/viewtopic.php?t=13584&start=0

Lawaai
Beginner
Beginner
Berichten: 2
Lid geworden op: wo 24 jun, 2015 14:59
Locatie: 's-Gravenzande

Bericht door Lawaai » do 25 jun, 2015 13:43

Dat heb ik gedaan, 3 keer gebeld en 3 keer een ander antwoord ik laat de uitkomst weten zodra ik een eensluidend antwoord heb

RobM
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1937
Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Bericht door RobM » do 25 jun, 2015 13:57

Je vraag kan ik niet beantwoorden, maar wel een opmerking over kontakt met de RDW:

Ik heb bij twee eenden een chassiswissel gedaan en dus eea met hen te maken gehad. Als ik belde kreeg ik de meest fantastische antwoorden, die weinig met de realiteit van doen hadden. Mooi voorbeeld: meneer, u hoeft de auto pas ná de chasiswissel te laten schouwen. (als ik dat gedaan had was ik het kenteken kwijt geweest)

Tip: ga langs bij de RDW, zoek een keurmeester en maak een praatje.
Opmerking van een keurmeester nav bovenstaande; tja, die mensen aan de telefoon hebben er geen verstand van.

Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3076
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 25 jun, 2015 16:53

Ik sluit me aan bij Rob.

Wanneer je belt met de RDW krijg je de mensen van de technische helpdesk.
Deze mensen weten absoluut niet waar ze mee bezig zijn.
Mocht je wel willen bellen dan moet je doorvragen totdat je een echte keurmeester aan de telefoon hebt.

Langs gaan bij een vestiging is ook een mogelijkheid.

Overigens zijn de antwoorden per keurmeester ook niet altijd eenduidig.


Maar uiteindelijk is je te bewandelen traject niet heel moeilijk hoor.

Gebruikersavatar
Boudewijn
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1941
Lid geworden op: wo 6 jun, 2007 10:13
Locatie: Wijchen
Contacteer:

Bericht door Boudewijn » do 25 jun, 2015 17:40

Ik heb eens proberen te mailen met de RDW, een simpele vraag maar je krijgt dan allerlei teksten uit het regelement toegestuurd, maar niets wat met je vraag te maken heeft.
Bij het RDW station zelf wel zeer goed geholpen.
Schultenbräu das ist mein Bier !

Thijs
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3076
Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
Locatie: Drachten en omkriten

Bericht door Thijs » do 25 jun, 2015 23:48

Ik heb eens proberen te mailen met de RDW, een simpele vraag maar je krijgt dan allerlei teksten uit het regelement toegestuurd, maar niets wat met je vraag te maken heeft.
Dat is dus de 'technische helpdesk'.
Die hebben geen idee wat ze aan het doen zijn.

Plaats reactie