Zo.. dat is weer een tijd geleden! Ondertussen al weer een paar weken terug van vakantie, maar ik moet natuurlijk nog wel even melden hoe het gegaan is.
In 2,5 week tijd 4200 kilometers onder de Michelins door laten glijden. Van Parijs via de Nationale 7 naar de Cote d'Azur, langs de kust naar Spanje tot boven Barcelona, en via midden Frankrijk langs Limoges, Chambord, Orléans en Versailles weer naar het noorden. Fantastische tocht, alleen in België en Nederland op de snelweg gereden. Eendje heeft alles perfect doorstaan, behalve de 2e vakantiedag.
Uur gereden en naast Parijs met veel kabaal stil komen te staan. Motorkap open en meteen duidelijk dat de rechter bougiekabel los hangt met de bougie er nog in.. inclusief schroefdraad. Pal voor een Citroën dealer gestrand, maar daar hadden ze geen tijd voor me. Toen de ANWB maar gebeld. Helaas moest ik door een interne miscommunicatie 4,5 uur wachten op de sleepdienst. ..op de parkeerplaats van de Citroën dealer, dat dan weer wel

Daarna weggesleept en in Villeneuve-Saint-Georges zijn ze korte tijd bezig geweest. Mocht € 193,- aftikken en kon dezelfde middag weer verder rijden. Daarna geen enkel probleem meer gehad. Ondanks de hitte had het Eendje ook weinig dorst. Met volle bepakking in 2e versnelling bergen opkruipen en aan het einde van de dag nog een verbruik van 1:17. Top auto!
Stiekem lijkt een vakantie met m'n XM ook leuk, maar waarschijnlijk wordt het volgend jaar toch weer de Eend!

Het is ondertussen al 6 jaar verslavend..