2cv6 Club 1987 - Motorproblemen

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » zo 5 jul, 2015 09:13

Het nukkig op toeren komen duidt op een te rijk mengsel. hoe zoiets plotseling kan ontstaan weet ik ook niet :roll:
Dat is dan wel weer tegenstrijdig aan het gedrag van je benzinepomp, als daar na 8 seconden starten nog geen benzine uit komt, is er wel iets mis.
2CV6club1983-acadiane1985-azu1962

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » zo 5 jul, 2015 09:20

Heb net het hele topic nog eens doorgelezen, heb je hier al na gekeken:
André Post schreef:Ook nog even de vraag, is het gaatje onder in het spruitststuk wel vrij?
Zoals je het starten omschrijft klinkt het toch echt als een verzopen motor.
En eigenlijk ben ik ook wel benieuwd naar wat voor maat sproeiers er nu in de carburateur zitten.

Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjon1991 » zo 5 jul, 2015 10:50

Vanmorgen weer aan de gang geweest en op verschillende momenten getest. Koude motor, warme motor enz. Schijnbaar pakt hij hem nu wel steeds goed op, want zodra de sleutel om gaat komt er direct benzine uit de slang naar de carburateur.

Het gaatje in het spruitstuk is inderdaad vrij. De benzine loopt daar ook nog steeds weg als hij teveel krijgt.

De maat sproeiers weet ik zo niet. Overigens zit nog steeds de gereviseerde carburateur erin die ik afgelopen week ingebouwd heb.

Nu het benzineslangprobleem uitgesloten is, zal het startprobleem toch liggen aan een te rijk mengsel. Iets anders zou ik nu ook niet meer weten. Ik krijg 'm alleen steeds maar niet goed afgesteld. Of het mengsel is te rijk, of hij blijft stationair niet lopen. Hopelijk deze week iemand vinden die daar wat handiger in is en nog tijd heeft om dit goed te krijgen..
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Blauwe 2cv - Groene Mehari

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » zo 5 jul, 2015 10:55

Ik heb niet gelezen dat je ook al een andere carburateur geplaatst hebt :oops: , maar als je uit de oude carburateur en de nieuwe carburateur de sproeiers verwijderd en ze vergelijkt; hoe groter de getallen zijn die er op staan, hoe rijker het mengsel.
Origineel is primair 102, secundair weet ik niet.......

Lees net dat je een leen carburateur hebt, niet zo netjes he, om die dan uit elkaar te halen :D

Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjon1991 » zo 5 jul, 2015 11:41

Haha, dat zou niet netjes zijn nee! Maar de carburateur is ondertussen wel van mij, dus dat scheelt :D
Even zien of er vanmiddag nog tijd is. Dan zal ik de sproeiers eens vergelijken. Ben benieuwd!

Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjon1991 » do 9 jul, 2015 13:22

Et voila! Ze doet het weer :D
Ik kreeg het steeds maar niet goed en was in de veronderstelling dat alles geprobeerd was. Afspraak gemaakt bij Garage Ruimzicht en daar vanmorgen naartoe gereden. Niet erg prettig, aangezien hij steeds inhield en ik met moeite tot de 90 km/h kwam. Dus steeds maar achter een vrachtwagen blijven plakken..

Bij aankomst was het al duidelijk dat dat absoluut niet gezond klonk. Hij bleek ook ineens op slechts 1 cilinder te lopen. De eerste conclusie was: kleppen stellen of overleden motor. Dus spatborden gedemonteerd en de kleppen bekeken. Naar mijn idee waren de kleppen een tijd terug al een keer gesteld. Maar blijkbaar is er één toen veel te strak gezet. Nu zijn ze allemaal weer opnieuw gesteld en hij loopt als een zonnetje! :) Daarnaast heeft hij nog nooit zo snel gestart.

Het vertrouwen is dus weer terug :) Nu nog de vakantiespullen inpakken en zondag richting het zuiden 8)

schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door schermer » do 9 jul, 2015 16:16

Zoooo hee, dat is lekker! En dat het dan zoiets simpels was als verkeerd gestelde kleppen :oops:

Bertje Beige
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Bertje Beige » do 9 jul, 2015 19:32

Zo, dat is goed nieuws :D
En een goede vakantie gewenst :!: :wink:

Sjon1991
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Sjon1991 » ma 17 aug, 2015 23:33

Zo.. dat is weer een tijd geleden! Ondertussen al weer een paar weken terug van vakantie, maar ik moet natuurlijk nog wel even melden hoe het gegaan is.

In 2,5 week tijd 4200 kilometers onder de Michelins door laten glijden. Van Parijs via de Nationale 7 naar de Cote d'Azur, langs de kust naar Spanje tot boven Barcelona, en via midden Frankrijk langs Limoges, Chambord, Orléans en Versailles weer naar het noorden. Fantastische tocht, alleen in België en Nederland op de snelweg gereden. Eendje heeft alles perfect doorstaan, behalve de 2e vakantiedag.

Uur gereden en naast Parijs met veel kabaal stil komen te staan. Motorkap open en meteen duidelijk dat de rechter bougiekabel los hangt met de bougie er nog in.. inclusief schroefdraad. Pal voor een Citroën dealer gestrand, maar daar hadden ze geen tijd voor me. Toen de ANWB maar gebeld. Helaas moest ik door een interne miscommunicatie 4,5 uur wachten op de sleepdienst. ..op de parkeerplaats van de Citroën dealer, dat dan weer wel :wink: Daarna weggesleept en in Villeneuve-Saint-Georges zijn ze korte tijd bezig geweest. Mocht € 193,- aftikken en kon dezelfde middag weer verder rijden. Daarna geen enkel probleem meer gehad. Ondanks de hitte had het Eendje ook weinig dorst. Met volle bepakking in 2e versnelling bergen opkruipen en aan het einde van de dag nog een verbruik van 1:17. Top auto!

Stiekem lijkt een vakantie met m'n XM ook leuk, maar waarschijnlijk wordt het volgend jaar toch weer de Eend! :) Het is ondertussen al 6 jaar verslavend..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Plaats reactie