Allereerst voor het beeld:
2cv6 Club S6 uit 1987 met een Solex 26 36 CS10 carburateur.
Een jaar geleden zijn bougiekabels, bobine en startmotor vervangen door nieuwe exemplaren. Gisteren zijn de bougies vervangen en is een 123 ontsteking geplaatst.
Sinds een tijdje is de 2cv in alle gevallen alleen te starten wanneer het gas vol ingetrapt wordt en blijft de eerste seconden alleen lopen als het gaspedaal ingetrapt blijft. Het klinkt alsof hij heel nukkig wakker wordt, zachtjes rommelt, dan wakker schrikt, ineens op het pedaal reageert en dan normaal in zijn toeren komt.
Voorbeeld: https://youtu.be/MHzI9otCL44
Daarnaast moet ik bij het wegrijden veel gas geven om de motor aan te houden. Hij draait stationair normaal rustig maar als ik het gaspedaal half intrap rommelt hij iets en slaat af. Net alsof hij dan ineens verzuipt. Als ik het pedaal verder intrap lijkt hij daarover heen te stappen, rommelt wat, en laat de motor dan toch in zijn toeren komen. Dit probleem had hij al iets, maar is sinds inbouw van de 123 wat erger geworden.
Vanmorgen de carburateur uit elkaar gehaald, alles gereinigd en doorgeblazen, maar geen verschil.
Ik weet het nu niet meer en vind het een raar probleem. Verder heeft de 2cv altijd goed gereden en afgelopen 5 zomers heel Frankrijk doorgereden. De bedoeling is dat dit over 2 weken weer gaat gebeuren, maar dan wil ik wel weer vertrouwen hebben in het Eendje en zorgen dat deze problemen verholpen zijn.
Wie kan mij helpen?