Voorremmen, nieuw, zitten vast...
Thijs en Rob, de remklauwen zijn nieuw. Blokken nieuw, remmerij achter nieuw, leidingen nieuw.
Alleen de hrc is de oude. Gisteren nog de aanvoerleidingen los gehaald, gecheckd, nieuwe groene rubbertjes er maar weer op en geen verschil.
Ik vrees toch echt dat het in de hrc niet goed zit. Misschien inderdaad zoiets als AK freak zegt..
Ik gan maar een nieuwe erop zetten. Nog tips waar ik deze het beste kan bestellen? Voor lhm dan..
Alleen de hrc is de oude. Gisteren nog de aanvoerleidingen los gehaald, gecheckd, nieuwe groene rubbertjes er maar weer op en geen verschil.
Ik vrees toch echt dat het in de hrc niet goed zit. Misschien inderdaad zoiets als AK freak zegt..
Ik gan maar een nieuwe erop zetten. Nog tips waar ik deze het beste kan bestellen? Voor lhm dan..
-
- Beginner
- Berichten: 16
- Lid geworden op: vr 9 jan, 2015 11:23
- Locatie: Antwerpen
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.Met lucht krijg je zeker geen geblokkeerde remmen, eerder het tegenovergestelde
Als de lucht warm wordt (door het remmen) gaat het uitzetten en lopen de remblokken vast.
Daardoor wordt het nog heter en gaat de boel nog meer aanlopen.
Na afkoelen loopt het wel weer even totdat er weer eens serieus geremd wordt. Dan zet de lucht weer uit, .... enz.
Ik heb zelf ook eens na het reviseren van de remklauwen dit euvel gehad en kont het niet meer goed krijgen aan 1 zijde.
Die klauw heb ik daarna weer voorzien van nieuwe rubbers en toen na goed ontluchten was ik eindelijk van de problemen af.
Dat rijdt nu al 10 jaar weer goed.
In afwachting van de bestelling ,de oude HRC er alvast maar uit gehaald
Zie er zo op het eerste oog niets geks aan, maar goed, dat weten we pas na het monteren van de nieuwe.
Wat ik wel wat vreemd vond is dat het niet zo makkelijk is om de remblokken terug te duwen.
Met alle druk eraf moet dat toch eenvoudig te doen zijn?
Zou er een verstopping in de klauwen zijn opgetreden? Ik krijg aan beide kanten 1 blok " los". De andere kanten blijven tegen de schijf hangen. Nou ja, overdreven want de wielen draaien nu wel vrij rond. Met de HRC nog asngesloten kwamen ze helemaal niet "los". Ik hebgechecked en aan 1 klauw een extra vulplaatje moeten monteren om ze netjes te centreren.
Nu bedenk ik me opeens....
Heb ik de leidingen wel goed?
Ik dacht dat, vanaf de bestuurderszitplaats gezien, de voorste aansluiting op de HRC naar de achterremmen gaat. De achterste aansluiting gaat bij mij naar de rechterremklauw. Dan via de tussenleiding naar de linker en op de uiterste linkerkant zit de ontluchter.
Heb ik misschien daar een fout zitten?
Alle hulp en ideeen zijn welkom!
Zie er zo op het eerste oog niets geks aan, maar goed, dat weten we pas na het monteren van de nieuwe.
Wat ik wel wat vreemd vond is dat het niet zo makkelijk is om de remblokken terug te duwen.
Met alle druk eraf moet dat toch eenvoudig te doen zijn?
Zou er een verstopping in de klauwen zijn opgetreden? Ik krijg aan beide kanten 1 blok " los". De andere kanten blijven tegen de schijf hangen. Nou ja, overdreven want de wielen draaien nu wel vrij rond. Met de HRC nog asngesloten kwamen ze helemaal niet "los". Ik hebgechecked en aan 1 klauw een extra vulplaatje moeten monteren om ze netjes te centreren.
Nu bedenk ik me opeens....
Heb ik de leidingen wel goed?
Ik dacht dat, vanaf de bestuurderszitplaats gezien, de voorste aansluiting op de HRC naar de achterremmen gaat. De achterste aansluiting gaat bij mij naar de rechterremklauw. Dan via de tussenleiding naar de linker en op de uiterste linkerkant zit de ontluchter.
Heb ik misschien daar een fout zitten?
Alle hulp en ideeen zijn welkom!
Dankbaar sleuteldagje gehad vandaag. Nieuwe HRC erin en alles lijkt oke nu.
Even een stukje gereden maar er kleeft niets meer aan en de remmen komen mooi vrij.
Nog wel lucht ergens, ondanks wederom intensief ontluchten...
Pedaal wordt de tweede keer trappen wat harder. Later nog maar eens alles doorpompen. Wat een gehannes, maar ja.
Voorlopig rijden we weer.
Allemaal erg bedankt voor de hulp!
Even een stukje gereden maar er kleeft niets meer aan en de remmen komen mooi vrij.
Nog wel lucht ergens, ondanks wederom intensief ontluchten...
Pedaal wordt de tweede keer trappen wat harder. Later nog maar eens alles doorpompen. Wat een gehannes, maar ja.
Voorlopig rijden we weer.
Allemaal erg bedankt voor de hulp!
Je kan eventueel ook de HRC eerst apart ontluchten, zodat je de eventuele lucht in de HRC niet je remleidingen in pompt.
http://m.youtube.com/watch?v=kEPXgDGU6_0
Ipv de oranje/rode nippels uit het filmpje heb ik 2 stukken van een remleiding (met nippels) gebruikt. Beide verlengd met een doorzichtig slangetje. En ik heb de HRC eerst gemonteerd en toen ontlucht.
Succes!
http://m.youtube.com/watch?v=kEPXgDGU6_0
Ipv de oranje/rode nippels uit het filmpje heb ik 2 stukken van een remleiding (met nippels) gebruikt. Beide verlengd met een doorzichtig slangetje. En ik heb de HRC eerst gemonteerd en toen ontlucht.
Succes!
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Dat is inderdaad een goeie Johrunt. Niet aan gedacht dat dat zo ook kon.
Hele systeem is nu aangesloten.
Dus dat laat ik nu maar zo, want het is zo'n geklier om die remleidingen er weer uit te trekken. Zitten vaak lekker vast door die rubbertjes.
Ik heb nog zo'n eezybleed apparaatje wat je op een wiel aansluit zodat er druk op blijft staan. Ga dat maar eens proberen denk ik.
Volgorde, eerst de leiding rechtsachter, dan linksachter en dan de remklauw linksvoor?
Of moet dat in een andere volgorde?
Hele systeem is nu aangesloten.
Dus dat laat ik nu maar zo, want het is zo'n geklier om die remleidingen er weer uit te trekken. Zitten vaak lekker vast door die rubbertjes.
Ik heb nog zo'n eezybleed apparaatje wat je op een wiel aansluit zodat er druk op blijft staan. Ga dat maar eens proberen denk ik.
Volgorde, eerst de leiding rechtsachter, dan linksachter en dan de remklauw linksvoor?
Of moet dat in een andere volgorde?
om die leidingen uit de HRC krijgen. Let er wel op dat je met ontluchten het rempedaal niet helemaal tot het eind indrukt ( wat die kerel in het filmpje ook aangeeft), maar met de eezybleed heb je daar geen last van:). Hou wel het reservoir met de LHM in de gaten anders pomp je lucht ipv LHM:).
Charleston '87
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69
Honda SS50 '77
Honda C50 '72
Zündapp C50 super (klotenstoter) '69