Tankvlotter
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Tankvlotter
ik moet mijn tankvlotter vervangen bij de 2 cv.
Ik heb reeds een nieuwe in bezit. Ik zou graag een controle lampje in het dashbord willen waarop ik kan zien dat er nog ca 5 liter benzine in de tank zit!
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan realiseren?
Lijkt mij wel handig.
Ik heb reeds een nieuwe in bezit. Ik zou graag een controle lampje in het dashbord willen waarop ik kan zien dat er nog ca 5 liter benzine in de tank zit!
Heeft iemand een idee hoe ik dat kan realiseren?
Lijkt mij wel handig.
Link hoor! een simpele elektro-mechanische oplossing met een microschakelaar of iets dergelijks bungelend in een bijna lege tank lijkt me gevaarlijk. Je zou dus een gevorderde elektronicus moeten vragen om een schakeling buiten de tank die zo'n lampje kan aansturen. Maar waarom zou je zo'n Yaris-frats in je eend willen?
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
De meter in het dashboard
Het is een stroommeter: Gestabiliseerde spanning, dan een stroommetertje, dan een variabele weerstand (je vlotter) en dan de massa
Als de weerstand veranderd dan veranderd de stroom en dus de uitslag op je tankmeter. Als de spanning op je dynamo veranderd dan veranderd er niets want de spanning die zorg dat er een stroompje door je meter en vlotter lopen is gestabiliseerd.
Ik heb me er nog nooit in verdiept hoe deze stabilisatie er bij een eend uitziet, maar hij zit in of bij het metertje in het dashboard.
Gr Rob
Het is een stroommeter: Gestabiliseerde spanning, dan een stroommetertje, dan een variabele weerstand (je vlotter) en dan de massa
Als de weerstand veranderd dan veranderd de stroom en dus de uitslag op je tankmeter. Als de spanning op je dynamo veranderd dan veranderd er niets want de spanning die zorg dat er een stroompje door je meter en vlotter lopen is gestabiliseerd.
Ik heb me er nog nooit in verdiept hoe deze stabilisatie er bij een eend uitziet, maar hij zit in of bij het metertje in het dashboard.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
-
- Veelvuldig poster
- Contacteer:
Het probleem is opgelost!
Op de meter in het dashbord ontbrak het koperen lipje waarop de massa kabel had gemoeten.
Ik had dus geen massakabel aan de meter!
Bij demontage zat die er ook niet op, heb dus na de restauratie alles weer aangesloten zoals het voorheen zat.
En dan lees je telkens, dat het aan een slechte massa zou moeten liggen.
Dus nooit hier aan gedacht!
Geluk dat ik niet eerst de tank er onderweg had gehaald maar de nieuwe vlotter tussen de kabel had getest.
Op de meter in het dashbord ontbrak het koperen lipje waarop de massa kabel had gemoeten.
Ik had dus geen massakabel aan de meter!
Bij demontage zat die er ook niet op, heb dus na de restauratie alles weer aangesloten zoals het voorheen zat.
En dan lees je telkens, dat het aan een slechte massa zou moeten liggen.
Dus nooit hier aan gedacht!
Geluk dat ik niet eerst de tank er onderweg had gehaald maar de nieuwe vlotter tussen de kabel had getest.