Toen ik vanochtend mijn Dyane wilde starten draaide eerst de startmotor gewoon rond. De auto sloeg niet aan en ik liet de sleutel los.
Bij de tweede poging gebeurde er helemaal niets meer.
Alles was dood...
Zelfs de verlichting en benzinemeter deden niets meer.
Ik zal vanavond eens op zoek maar wie heeft er een tip?
Dit is wel mijn vervoer naar de Wereldmeeting....
Ai, dat wordt een gevalletje van systematisch de bedrading nalopen. Meet je nog wel ruim 12 Volt aan de accupolen? Zit de dikke min goed vast op het versnellingsbakdeksel? Zelf had ik ooit vergelijkbare verschijnselen als gevolg van een ouderwetse kachelslang met aluminium onder het papier. Dat ding ragde tegen de dikke aansluiting achterop de startmotor. Daaaagen gezocht voor ik het door had...
Sterkte
De accu mankeert niks.
De polen zitten ook goed vast en zijn schoon.
De massakabel zal ik inderdaad even nalopen.
Eigenlijk zoek ik het meer in het contactslot.
Alleen snap ik niet dat de verlichting het dan ook niet doet.
Thijs schreef:De accu mankeert niks.
De polen zitten ook goed vast en zijn schoon.
De massakabel zal ik inderdaad even nalopen.
Eigenlijk zoek ik het meer in het contactslot.
Alleen snap ik niet dat de verlichting het dan ook niet doet.
Precies. Het contactslot is dus niet de eerste optie.
Helaas was ik erg laat thuis dus heb ik er niet naar kunnen kijken.
Ik heb nog wel een poging gedaan om te starten maar er gebeurt helemaal niks.
De startmotor zou inderdaad ook een probleem kunnen zijn.
Maar dan zou er toch wel iets moeten werken.
De claxon doet ook niks.
Misschien is het relais blijven hangen in de startmotor. Even een tik met een hamer geven. Het is maar een idee. Of er is een stekertje los bij het contactslot.
Jullie waren aardig warm.
De dikke pluskabel was in de ringkabelschoen bijna door midden gebroken.
Dus even een nieuwe kabel gemaakt en het werkte weer.
Bedankt voor het meedenken.