[quote]Afspoelen heeft geen enkele zin. Dat zout wat erin zit is zo klein en dringt zelfs tot de kleinste plekjes door. Dat kun je met water niet verhelpen.
Als je je motor zou blussen dan kun je het bij wijze van ook nder het dashboard terug vinden.[/quote]
En normale verzonken auto's? Hebben die er dan ook zo'n last van?
Beste plaats brandblusapparaat?
Bij gebruik van een blusser gevuld met '"sproeischuim" (ook AFFF genaamd) heb je veel minder bijverschijnselen en schade aan de auto, vaak volstaat inderdaat afspoelen. De brandmeester waarvan ik mijn B(edrijfs) H(hulp) V(erlener) lessen kreeg noemde die dingen Dreft-blussers, en was er zeer enthousiast over. Afs je dus een blusser gaat aanschaffen, kun je het beste een nemen gevuld met AFFF. Is ook beter houdbaar.pellewaes schreef:En normale verzonken auto's? Hebben die er dan ook zo'n last van?Afspoelen heeft geen enkele zin. Dat zout wat erin zit is zo klein en dringt zelfs tot de kleinste plekjes door. Dat kun je met water niet verhelpen.
Als je je motor zou blussen dan kun je het bij wijze van ook nder het dashboard terug vinden.
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Het probleem zit hem vaak bij poederblussers in de elektronica. Bij een moderne wagen zal deze worden aangevreten door roest en na een half jaar na het blussen zou je wagen hierdoor kunnen uitvallen. Dan moet je dus alles vervangen, of een andere kopen.
Zag pas een Ferarri staan die had geblust met een poederblusser. Deze wagen is dus zo goed als rijp voor de sloop over een jaar of wat.
Zag pas een Ferarri staan die had geblust met een poederblusser. Deze wagen is dus zo goed als rijp voor de sloop over een jaar of wat.

PuNk RoCK LosEr
2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!
-
- Regelmatige poster
-
- Regelmatige poster
Brandblusser
Heb je originele stoelen er in zitten?
Wie een kuil graaft voor een ander, houdt zand over!!!
- Punky
- Addicted user
- Contacteer:
Re: Brandblusser
Aan wie vraag je dit???lordmaster1 schreef:Heb je originele stoelen er in zitten?
Ik in iedergeval niet. Ik heb BX stoelen. (voor meer info zie topic over BX-stoelen.)
PuNk RoCK LosEr