2cv special 1985

Plaats hier je verslagen over je restauraties of verbouwingen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
R. Persoon
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

2cv special 1985

Bericht door R. Persoon » ma 14 sep, 2015 21:57

Hallo,
Nog niet zo lang geleden een vraag gesteld op dit forum. De reacties waren super! EN ik zal regelmatig kijken of ik ook een bijdrage (ben geen echte technicus) kan leveren om de 2CV rollende te houden.
Sinds mei van dit jaar in het bezit van een 2cv special. Ja, hij ziet eruit als een Charleston maar hij is helemaal dramatisch onder handen genomen. Doel is hem zelf volledig in originele staat terug te brengen dus ook de mooie strakke licht grijze glanzende kleur etc. etc. en ja helemaal zelf!
Als logboek heb ik een website gemaakt waar alle vorderingen worden bijgehouden. Dit zal niet wekelijks zijn want er moet ook gewerkt worden.

http://persoonroger.wix.com/donald

groet,

Roger

Gebruikersavatar
schermer
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1153
Lid geworden op: di 1 nov, 2011 00:27
Locatie: Ursem

Bericht door schermer » di 15 sep, 2015 10:16

Leuk project hoor. De auto ziet er lang niet slecht uit. Maar idd wel een beetje doe het zelf charleston. In je verslag schrijf je dat de eerste demler maar met 1 bout vast zat, maar de 1e demper hoeft helemaal nergens aan vast. De 2 bouten waarmee je hem aan de versnellingsbak vast zet gebruik je alleen bij de montage. De demper zit alleen met de klemmen vast aan de kachelpotten en de tussenpijp naar de 2e demper. Je hangt de demper op aan de bouten en als je de klemmen erop hebt, maar nog niet vast, dan haal je de bouten eruit. De demper hangt dan los. Het is dan ook een stuk gemakkelijker om de klemmen gasdicht te krijgen, anders wringt het nogal.

Gebruikersavatar
AZL57
Addicted user
Addicted user
Berichten: 5116
Lid geworden op: zo 2 sep, 2007 22:08
Locatie: kerkrade

Bericht door AZL57 » di 15 sep, 2015 16:57

die bouten zitten er niet voor niks... zonder krijg je al je trillingen op je spruitstuk...ook geen goed idee..
diverse Citroens, wat anders.

Rossero
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 1947
Lid geworden op: za 26 mei, 2007 00:16

Bericht door Rossero » di 15 sep, 2015 21:35

Volgens mij horen ze er inderdaad ook gewoon in, echter is de pasvorm van de eerste demper over het algemeen niet geweldig op dit vlak...

Gebruikersavatar
R. Persoon
Beginner
Beginner
Berichten: 11
Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
Locatie: Hoensbroek
Contacteer:

Bericht door R. Persoon » di 15 sep, 2015 23:24

Pasvorm was ook niet geweldig. Links iets moeten bij buigen anders kreeg ik rechts niet goed aangesloten. Pas op het laatst de 2 bouten vastgezet. Leek mij steviger en minder trillingen..

Gebruikersavatar
DucKKnutsel
Regelmatige poster
Regelmatige poster
Berichten: 388
Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
Locatie: Zwolle

Bericht door DucKKnutsel » wo 16 sep, 2015 21:14

Soms is de pasvorm zo belabberd dat je dan beter de bouten onder aan de bak weg te laten. Niet de eerste x dat de aansluit flens naar de 2e demper dan scheurt.
Maximaal knutsel plezier.Wat niet kan is nog nooit gebeurt

#Ducks_Classics

Gebruikersavatar
David
Heavy user
Heavy user
Berichten: 3331
Lid geworden op: vr 21 mar, 2008 07:20

Bericht door David » ma 21 sep, 2015 23:35

Als je zware en goede uitlaatklemmen gebruikt heb je die bevestiging aan de bak niet nodig.

verkuilm
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster
Berichten: 525
Lid geworden op: za 7 feb, 2009 14:12
Locatie: Zeist

Bericht door verkuilm » di 22 sep, 2015 22:47

Hij hoort wel vast te zitten aan de bak. Zo is het bedoeld iig.
Zonder kan wel inderdaad.

Ik buig die lipje in de juiste vorm en zet het dan alles weer vast.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980

Plaats reactie