2cv special 1985
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
2cv special 1985
Hallo,
Nog niet zo lang geleden een vraag gesteld op dit forum. De reacties waren super! EN ik zal regelmatig kijken of ik ook een bijdrage (ben geen echte technicus) kan leveren om de 2CV rollende te houden.
Sinds mei van dit jaar in het bezit van een 2cv special. Ja, hij ziet eruit als een Charleston maar hij is helemaal dramatisch onder handen genomen. Doel is hem zelf volledig in originele staat terug te brengen dus ook de mooie strakke licht grijze glanzende kleur etc. etc. en ja helemaal zelf!
Als logboek heb ik een website gemaakt waar alle vorderingen worden bijgehouden. Dit zal niet wekelijks zijn want er moet ook gewerkt worden.
http://persoonroger.wix.com/donald
groet,
Roger
Nog niet zo lang geleden een vraag gesteld op dit forum. De reacties waren super! EN ik zal regelmatig kijken of ik ook een bijdrage (ben geen echte technicus) kan leveren om de 2CV rollende te houden.
Sinds mei van dit jaar in het bezit van een 2cv special. Ja, hij ziet eruit als een Charleston maar hij is helemaal dramatisch onder handen genomen. Doel is hem zelf volledig in originele staat terug te brengen dus ook de mooie strakke licht grijze glanzende kleur etc. etc. en ja helemaal zelf!
Als logboek heb ik een website gemaakt waar alle vorderingen worden bijgehouden. Dit zal niet wekelijks zijn want er moet ook gewerkt worden.
http://persoonroger.wix.com/donald
groet,
Roger
Leuk project hoor. De auto ziet er lang niet slecht uit. Maar idd wel een beetje doe het zelf charleston. In je verslag schrijf je dat de eerste demler maar met 1 bout vast zat, maar de 1e demper hoeft helemaal nergens aan vast. De 2 bouten waarmee je hem aan de versnellingsbak vast zet gebruik je alleen bij de montage. De demper zit alleen met de klemmen vast aan de kachelpotten en de tussenpijp naar de 2e demper. Je hangt de demper op aan de bouten en als je de klemmen erop hebt, maar nog niet vast, dan haal je de bouten eruit. De demper hangt dan los. Het is dan ook een stuk gemakkelijker om de klemmen gasdicht te krijgen, anders wringt het nogal.
- R. Persoon
- Beginner
- Berichten: 11
- Lid geworden op: di 1 sep, 2015 14:13
- Locatie: Hoensbroek
- Contacteer:
- DucKKnutsel
- Regelmatige poster
- Berichten: 388
- Lid geworden op: do 22 mar, 2012 08:31
- Locatie: Zwolle