Motor warmte afvoeren??????
Motor warmte afvoeren??????
FF in het kort wat ik allemaal gedaan heb:
1Visa motor ingebouwd met eend- luchtfilter: Op de teller 130, en trekt goed.
2Openlucht filter gemonteerd:Trekt iets beter boven de 100 is dat over en haalt nog maar 110 op de teller.
:roll:3 Mengselschroef 1 slag bij gegeven: Helpt niets.
4En nou komt het; Kachelpot slangen naar de spatborden gemonteerd ( Deze hebben er bij mij nooit opgezeten): Kachel potten worden nu zo warm dat ze 5 minuten staan na te tikken. Is dit normaal?
Verder rijdt hij zeker niet beter met die afvoerslangen erop (zoals het hoort)Het lijkt ook een stuk warmer onder de motor kap.
Vraag is dus; wat zouden jullie doen? extra warmte afvoeren maken en een gedeelte van open luchtfilter dicht tappen, of alles zetten zoals het bij punt 1 stond.
1Visa motor ingebouwd met eend- luchtfilter: Op de teller 130, en trekt goed.
2Openlucht filter gemonteerd:Trekt iets beter boven de 100 is dat over en haalt nog maar 110 op de teller.
:roll:3 Mengselschroef 1 slag bij gegeven: Helpt niets.
4En nou komt het; Kachelpot slangen naar de spatborden gemonteerd ( Deze hebben er bij mij nooit opgezeten): Kachel potten worden nu zo warm dat ze 5 minuten staan na te tikken. Is dit normaal?
Verder rijdt hij zeker niet beter met die afvoerslangen erop (zoals het hoort)Het lijkt ook een stuk warmer onder de motor kap.
Vraag is dus; wat zouden jullie doen? extra warmte afvoeren maken en een gedeelte van open luchtfilter dicht tappen, of alles zetten zoals het bij punt 1 stond.
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
Gebeld met leverancier open lucht filter
Die vroeg meteen wat ik met dat kleine gaatje boven op de carb gedaan had. Ik heb hem met een slangetje op het elleboogje aangesloten.
Dat was dus niet goed Als je dat slangetje eraf laat krijgt hij meer benzine, dus een rijker mengsel, dus blijft hij koeler.( ik dacht omdat je vlotter dan hoger gaat staan)
Ik ben dat meteen gaan proberen naar mijn werk en terug. Helaas is dit alleen maar 80 weg, maar het rijdt een stuk beter.
Ok heb ik tijdelijk de drie hoeken eraf gelaten ivm na0-tikken van mijn kachel potten, dit lijkt ook iets te helpen.
Dat was dus niet goed Als je dat slangetje eraf laat krijgt hij meer benzine, dus een rijker mengsel, dus blijft hij koeler.( ik dacht omdat je vlotter dan hoger gaat staan)
Ik ben dat meteen gaan proberen naar mijn werk en terug. Helaas is dit alleen maar 80 weg, maar het rijdt een stuk beter.
Ok heb ik tijdelijk de drie hoeken eraf gelaten ivm na0-tikken van mijn kachel potten, dit lijkt ook iets te helpen.
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
klooien met luchtfilters en warmte
130 op een eende luchtfilter?
knappe jongen of optimistsche teller.
maar enfin, om te beginnen zet je vlotter nivo eens naar 17 of 18mm.
Visa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk.
stationaire afstelling doet er geen reet toe.
verder, de kachelpotten zijn WARMER als je de slangen monteerd?
lijkt mij nogal onlogisch en meestal betekend onlgisch dat er ergens iets fout zit.
Een "open" luchtfilter is leuk maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat ie ook een beetje koude lucht kan ademen.
knappe jongen of optimistsche teller.
maar enfin, om te beginnen zet je vlotter nivo eens naar 17 of 18mm.
Visa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk.
stationaire afstelling doet er geen reet toe.
verder, de kachelpotten zijn WARMER als je de slangen monteerd?
lijkt mij nogal onlogisch en meestal betekend onlgisch dat er ergens iets fout zit.
Een "open" luchtfilter is leuk maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat ie ook een beetje koude lucht kan ademen.
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Re: Gebeld met leverancier open lucht filter
Als je die er af haalt, kan de warmte dus minder goed weg! Heeft met aerodynamica en onderdruk e.d. te maken. Mooi laten zitten dus.morbin schreef:Ok heb ik tijdelijk de drie hoeken eraf gelaten ivm na0-tikken van mijn kachel potten, dit lijkt ook iets te helpen.
Als je motor te heet wordt, is er vaak iets anders aan de hand (kleppen, ontsteking, olie, oliekoeler, etc).
La vie est belle.
Re: klooien met luchtfilters en warmte
Ik dacht dat alle eende tellers optimistisch waren Ga morgen die vlotter hoogte proberen.Maar hoe zit dat dan met dat gaatje boven op de carb?catscit schreef:130 op een eende luchtfilter?
knappe jongen of optimistsche teller.
maar enfin, om te beginnen zet je vlotter nivo eens naar 17 of 18mm.
Visa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk.
stationaire afstelling doet er geen reet toe.
verder, de kachelpotten zijn WARMER als je de slangen monteerd?
lijkt mij nogal onlogisch en meestal betekend onlgisch dat er ergens iets fout zit.
Een "open" luchtfilter is leuk maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat ie ook een beetje koude lucht kan ademen.
Open laten, of aansluiten. Open met (voor de veilige eventuele afvoer) een slangetje scheelt een boel.
-
- Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt
- Berichten: 931
- Lid geworden op: zo 9 mar, 2003 20:59
- Locatie: limburg.NL
- Contacteer:
met of zonder slangetje
het feit dat het met een niet volledig aangesloten slangetje beter werkt betekent dat je enorme onderdruk hebt in je luchtfilter.
Da's niet goed en betekend dat het luchtfilter slecht of verstopt is.
Bij mijn auto's maakt het wel f niet monteren van het slangetje weinig uit behalve de benzien stank als je flink optrekt.
is toch iets niet helemaal lekker daaro
Da's niet goed en betekend dat het luchtfilter slecht of verstopt is.
Bij mijn auto's maakt het wel f niet monteren van het slangetje weinig uit behalve de benzien stank als je flink optrekt.
is toch iets niet helemaal lekker daaro
Altijd onstuitbaar, toch abrupt gestopt.
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
12 november 1975 - 18 juli 2007
http://www.cats-citroen.net
Re: met of zonder slangetje
Ik zou niet weten wat er niet helemaal goed is dan. Onsteking valt niets aan te stellen, kleppen staan goed, luchtfilter is nieuw van het merk J.R. Visa blokje heeft 135.000 gelopen, verbruikt nog geen olie en heeft een goede compressie.catscit schreef:het feit dat het met een niet volledig aangesloten slangetje beter werkt betekent dat je enorme onderdruk hebt in je luchtfilter.
Da's niet goed en betekend dat het luchtfilter slecht of verstopt is.
Bij mijn auto's maakt het wel f niet monteren van het slangetje weinig uit behalve de benzien stank als je flink optrekt.
is toch iets niet helemaal lekker daaro
Maar ik ga nu aan de gang met die vlotter hoogte. Met de Visa-vraagbaak erbij moet dat wel lukken. Je leest snel meer
Re: klooien met luchtfilters en warmte
Dat koudere lucht ademen leek mij beter te lukken met de drie hoeken eraf, maar dat doen we maar niet.catscit schreef:130 op een eende luchtfilter?
knappe jongen of optimistsche teller.
maar enfin, om te beginnen zet je vlotter nivo eens naar 17 of 18mm.
Visa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk.
stationaire afstelling doet er geen reet toe.
verder, de kachelpotten zijn WARMER als je de slangen monteerd?
lijkt mij nogal onlogisch en meestal betekend onlgisch dat er ergens iets fout zit.
Een "open" luchtfilter is leuk maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat ie ook een beetje koude lucht kan ademen.
Ik net de vlotterhoogte gemeten en die was 15.
Ga hem nu op 18 zetten en fijn een stukje rijden
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.
Re: klooien met luchtfilters en warmte
Het is voormekaar Trekt heerlijk en haalt inieder geval weer 120 op de teller.morbin schreef:Dat koudere lucht ademen leek mij beter te lukken met de drie hoeken eraf, maar dat doen we maar niet.catscit schreef:130 op een eende luchtfilter?
knappe jongen of optimistsche teller.
maar enfin, om te beginnen zet je vlotter nivo eens naar 17 of 18mm.
Visa's zijn daar nogal gevoelig voor namelijk.
stationaire afstelling doet er geen reet toe.
verder, de kachelpotten zijn WARMER als je de slangen monteerd?
lijkt mij nogal onlogisch en meestal betekend onlgisch dat er ergens iets fout zit.
Een "open" luchtfilter is leuk maar je moet er inderdaad wel voor zorgen dat ie ook een beetje koude lucht kan ademen.
Ik net de vlotterhoogte gemeten en die was 15.
Ga hem nu op 18 zetten en fijn een stukje rijden
Ik ben dus erg tevreden nu
Dus met slangetje los, luchtfilter open en de vlotter stand naar 18 gebracht.Bedankt voor de tips allemaal
Liever knutselen en trots rijden, dan niets doen en lijden.