Nieuwe Accu kapot (?)
Nieuwe Accu kapot (?)
Beste leden,
Sinds enkele jaren ben ik eigenaar van een mooie rode 2cv6 uit "85 (mijn eerste auto). Ik gebruik hem recreatief maar maak zo nu en dan ook lange afstanden van het westen van het land naar het oosten, en weer terug. Regelmatig kijk ik op dit forum en kom dan vaak handige tips en leuke, herkenbare, verhalen tegen.
Momenteel zit ik met een vraag waar ik graag de hulp van ervaringsdeskundigen bij kan gebruiken.
Afgelopen Maart is er een nieuwe accu in mijn auto gegaan. Drie dagen geleden ging ik een stukje rijden om iets bij een garage op te halen. Toen ik daar weer wou vertrekken hoorde ik alleen een klik na het omdraaien van de contactsleutel. De lampen deden het wel, maar in de volle zon was het lastig zien of ze volledig branden. Een paar tikken tegen de startmotor losten het probleem niet op.
Gelukkig was er iemand met ervaring in de buurt en hij dacht gelijk aan de accu. Bij nameten bleek er slechts 9V op de accu te staan welke zakte naar c.a. 2V wanneer ik probeerde te starten. Een nieuwe accu is erin gegaan en alles liep weer als vanouds.
Nu vraag ik me af, wat kan de oorzaak zijn dat een nieuwe accu zo snel kapot is gegaan? Is er misschien ergens kortsluiting geweest?
Alvast bedankt voor de hulp!
Sinds enkele jaren ben ik eigenaar van een mooie rode 2cv6 uit "85 (mijn eerste auto). Ik gebruik hem recreatief maar maak zo nu en dan ook lange afstanden van het westen van het land naar het oosten, en weer terug. Regelmatig kijk ik op dit forum en kom dan vaak handige tips en leuke, herkenbare, verhalen tegen.
Momenteel zit ik met een vraag waar ik graag de hulp van ervaringsdeskundigen bij kan gebruiken.
Afgelopen Maart is er een nieuwe accu in mijn auto gegaan. Drie dagen geleden ging ik een stukje rijden om iets bij een garage op te halen. Toen ik daar weer wou vertrekken hoorde ik alleen een klik na het omdraaien van de contactsleutel. De lampen deden het wel, maar in de volle zon was het lastig zien of ze volledig branden. Een paar tikken tegen de startmotor losten het probleem niet op.
Gelukkig was er iemand met ervaring in de buurt en hij dacht gelijk aan de accu. Bij nameten bleek er slechts 9V op de accu te staan welke zakte naar c.a. 2V wanneer ik probeerde te starten. Een nieuwe accu is erin gegaan en alles liep weer als vanouds.
Nu vraag ik me af, wat kan de oorzaak zijn dat een nieuwe accu zo snel kapot is gegaan? Is er misschien ergens kortsluiting geweest?
Alvast bedankt voor de hulp!
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Het eerste waar ik aan denk, doet de dynamo het wel.
Om dat te controleren moet de spanning over de accu gemeten worden met draaiende motor, liefst wat verhoogt toerental.
Dan moet de spanning oplopen tot ongeveer 14Volt.
Om dat te controleren moet de spanning over de accu gemeten worden met draaiende motor, liefst wat verhoogt toerental.
Dan moet de spanning oplopen tot ongeveer 14Volt.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- Bartjes2cv
- Gebruiker
- Berichten: 82
- Lid geworden op: vr 20 sep, 2013 22:58
- Locatie: Uithoorn