kopeinden chassis dichtmaken?

Reparaties, modificaties en onderhoud
Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 10 jun, 2005 13:26

Anonymous schreef:HAMMERITE IS COMMERCIELE TROEP! Het wordt helaas door veel 2cv rijders gebruikt doodzonde. Owatrol is het middel.
"anonymous", jammer :roll:
Ami 8 break

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » vr 10 jun, 2005 13:30

etjen schreef:In de olie...
Water drijft op olie, daardoor ben je dus niet verlost van roest.
Hammerite is %^&*^ spul. NOOIT gebruiken. Het roestproces (mocht dat al begonnen zijn) gaat onder hamerite gerwoon door. Owatrol enzo is beter, slimmer en goedkoper.
water drijft op olie, ofwel olie gaat onder t water zitten, want olie is zwaarder dan water :D

dus, kijk maar eens op het renault 4 forum, zijn een heleboel enthousiasten die elk jaar lijnolie erin gieten, geen roestproblemen...

ik vindt dit soort discussies trouwens knap waardeloos worden als "gasten" wazig in de rondte gaan lopen brullen, onderbouw je verhaal gewoon. Als de onderbouwing fout is is dat een ander verhaal maar dan probeer je het tenmisnte en dat stellen veel mensen op prijs :)
Ami 8 break

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » vr 10 jun, 2005 14:03

ahum...

volgens mij drijft olie toch echt op water en niet andersom. Daarom is het heel belangrijk dat een chassis kurkdroog is wanneer je het behandelt.
afgewerkte olie in je chassis gieten is niet erg verstandig. De olie wordt in een motor namelijk zuur!

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » vr 10 jun, 2005 14:49

Toch vind ik t opvallend dat bij het strippen van mijn eend mijn chassis zo-n beetje overal doorgerot was, behalve op de plekken waar mijn lekke blok lekker olie eroverheen had gespetterd. Wordt ook een beetje moe van de draadjes op het forum over hoe je roest het beste kan voorkomen, want iedereen heeft hierover een eigen mening. Iedereen moet dus vooral doen wat hem of haar het beste lijkt, en tips zijn natuurlijk altijd welkom, maar af en toe lees ik zo'n veroordelend ondertoontje. Wat dat betreft ben ik het dus met Evan eens. Onderbouw aub je argument om een bepaald middel wel of niet te gebruiken. Daar kunnen we wat mee als we zelf er aan toe zijn om een chassis te behandelen.
Ikzelf gebruik trouwens owatrol. Is gewoon makkelijk te verwerken in zon goedkope rode spuitbeker van kinzo die je op de compressor hangt. In de holle ruimtes van de mini van een kennis hebben we een soortgelijk middel van Epifanes gespoten. Dit heet easyflow. Ruikt ongeveer hetzelfde als owatrol en ziet er ook ongeveer hetzelfde uit.
Het zal wel niet het allerbeste middel zijn, maar ik hoef dit spul tenmiste niet op te warmen om het te kunnen verwerken. En dan een keer het jaar gewoon wat erbij spuiten om de ontstane barsten op te vullen. Volgens mij houdt mn chassis het dan wel weer een paar jaartjes vol. :wink:

Bullit
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door Bullit » za 11 jun, 2005 16:16

het spijt me wanneer ik belerend overkwam, was niet mijn bedoeling, heb er zelf ook een hekel aan, maar...

ik kan er niet zo goed tegen wanneer iemand overtuigd van zichzelf onzin verkoopt en tegelijk roept dat andere gasten hun 'gebrul' niet onderbouwen.

BlueDuck
Regelmatige poster
Regelmatige poster

Bericht door BlueDuck » za 11 jun, 2005 18:15

Hee bullit, ik doelde niet op jou, sterker nog, ben het geheel met je eens!! :wink:

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » di 14 jun, 2005 09:51

Bullit schreef:het spijt me wanneer ik belerend overkwam, was niet mijn bedoeling, heb er zelf ook een hekel aan, maar...

ik kan er niet zo goed tegen wanneer iemand overtuigd van zichzelf onzin verkoopt en tegelijk roept dat andere gasten hun 'gebrul' niet onderbouwen.
ehm ja foutje :)

ff niet nagedacht, zal wel gekomen zijn door dat feestje wat de avond daarvoor nogal lang duurde :oops:

maargoed om op dat water terug te komen, ik bedoelde toen volgens mij meer te zeggen dat olie en water elkaar niet lief vinden en niet mengen. heb je dus een olie(verbinding) op je chassis aangebracht, dan zal het water dus niet erbij gaan zitten ;)

uiteindelijk gaat het om de praktijk en die ervaringen lijken me het beste een leidraad te geven welke roestbehandeling er toegepast zou moeten worden.

Dan gaat het er natuurlijk om de kwaliteit van het product, maar ook de "kwaliteit" van het aan/opbrengen van het product. (ofwel degene die het spul in je chassis spuit moet er wel de tijd voor nemen en alle gaatjes "vullen" ;)
Ami 8 break

Punky
Addicted user
Addicted user
Contacteer:

Bericht door Punky » di 14 jun, 2005 18:52

Daarbij wil ik nog even aanvullen. De frequentie waarmee het wordt aangebracht. Volgens mij moeten alle middelen om de paar jaar gewoon herhaald worden voor een goed resultaat. :wink:
PuNk RoCK LosEr

2CV, GSA, & Solex. Allemaal franse eenvoud!

Evan
Veelvuldig poster
Veelvuldig poster

Bericht door Evan » wo 15 jun, 2005 14:21

Die was ik inderdaad nog vergeten, wat Punky zegt klopt helemaal :)
Ami 8 break

Freek
Gebruiker
Gebruiker

Bericht door Freek » ma 27 jun, 2005 23:21

Als het IETS mag kosten, dan liever geen afgewerkte olie! Dat bevat zuren, en tast je chassis aan.

Plaats reactie