Mehari-Mek
Mehari-Mek
Ik zou enkele herstellingen willen doen aan de carrosserie van mijn Mehari. Ik dacht dit te doen met polyester doch op het Franse Mehariforum vind ik steeds de naam MEK terug. Is dit ook polyester of is dit een ander product? Graag advies i.v.m. MEK of een ander product om kleine herstellingen (barstjes, scheurtjes) uit te voeren aan de " plastieken " body van de Mehari.
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1915
- Lid geworden op: di 7 sep, 2010 09:17
- Locatie: Zwolle
- Contacteer:
de afkorting MEK ken ik niet. Uit de bootjeswereld weet ik dat nieuw polyester niet zo goed hecht op oud polyester. Wel hecht epoxy hier goed op. Bij repartaties aan poyester bootjes wordt verder geadviseerd om een weefsel te gebruiken en niet een legsel. Een weefsel heeft de glasdraden geweven aan elkaar, bij een legsel liggen de draden in een willekeurige richting op elkaar.
Als je op zeilersforum.nl kijkt bij 'onderhoud polyester' kan je een aantal reparaties vinden; van gaten tot scheuren en barsten.
Gr Rob
Als je op zeilersforum.nl kijkt bij 'onderhoud polyester' kan je een aantal reparaties vinden; van gaten tot scheuren en barsten.
Gr Rob
2CV 6 '82 rouge de castille
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
2CV AZAM '67 gris dandy, verkocht
2CV 6 '86, gesloopt
2CV 6 '86 verkocht
-
- Veelvuldig poster
- Berichten: 632
- Lid geworden op: wo 10 feb, 2010 19:56
- Locatie: utrecht
http://www.werkenmetmerken.nl/nl/methyl ... GwodPTYFyw
OMSCHRIJVING
Productomschrijving
MEK is een uitstekend oplosmiddel voor neopreenlijmen. Ook kunt u MEK gebruiken als hulpmiddel bij de verwerking van polyesters en u kunt MEK gebruiken als schoonmaakmiddel van matrijzen in de rubber- en kunststof industrie.
OMSCHRIJVING
Productomschrijving
MEK is een uitstekend oplosmiddel voor neopreenlijmen. Ook kunt u MEK gebruiken als hulpmiddel bij de verwerking van polyesters en u kunt MEK gebruiken als schoonmaakmiddel van matrijzen in de rubber- en kunststof industrie.
-
- Heavy user
- Berichten: 3067
- Lid geworden op: vr 14 jan, 2011 20:17
- Locatie: Drachten en omkriten
MEK gebruikten we in de spuiterij om te ontvetten.
Het stonk enorm en aan het begin beet het enorm in kleine worndjes in je handen.
Na een poosje houdt dat op...
Het plaatwerk van een Mehari is geen polyester maar ABS.
Dit is een kuststofsoort die ook veel voor dashboards gebruikt is.
Ik heb mij laten vertellen dat je dus een stukje ABS in MEK oplost en het daar dan mee dicht 'plamuurt'.
Maar ik heb er geen ervaring mee.
Het stonk enorm en aan het begin beet het enorm in kleine worndjes in je handen.
Na een poosje houdt dat op...
Het plaatwerk van een Mehari is geen polyester maar ABS.
Dit is een kuststofsoort die ook veel voor dashboards gebruikt is.
Ik heb mij laten vertellen dat je dus een stukje ABS in MEK oplost en het daar dan mee dicht 'plamuurt'.
Maar ik heb er geen ervaring mee.
- deusjevo
- Veelvuldig poster
- Berichten: 1883
- Lid geworden op: ma 10 mar, 2003 15:01
- Locatie: Omgeving Rotjeknor...
- Contacteer:
Probeer te vemijden dat je jezelf voor langere tijd aan MEK blootstelt, het is een stapelgif en een van waarschijnlijke veroorzakers van de schildersziekte.
Meer info: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Butanon
Meer info: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Butanon
Dyane 6 - 1968 - Blanc EWT
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Range Rover Classic - 1972 - Epsom Green
Een mehari is inderdaad van ABS plastic.
Repareren met polyester werkt niet. Dat pakt niet.
Niet aan beginnen
Inderdaad met MEK.
Je hebt nodig een stuk ABS plastic beste is in zelfde kleur.
Zonder verf.
Knip in kleine stukjes. Gooi het in een glazen pot. En dan MEK erbij
Dagje wachten en je hebt vloeibare mehari. Daar kun je dan mee plakken.
Op internet staat op veel plekken gedetaileerd uitgelegd.
Met aceton zou ook moeten kunnen, maar zelf geen ervaring mee. Wel veel gedaan met MEK.
Repareren met polyester werkt niet. Dat pakt niet.
Niet aan beginnen
Inderdaad met MEK.
Je hebt nodig een stuk ABS plastic beste is in zelfde kleur.
Zonder verf.
Knip in kleine stukjes. Gooi het in een glazen pot. En dan MEK erbij
Dagje wachten en je hebt vloeibare mehari. Daar kun je dan mee plakken.
Op internet staat op veel plekken gedetaileerd uitgelegd.
Met aceton zou ook moeten kunnen, maar zelf geen ervaring mee. Wel veel gedaan met MEK.
Mehari 4x4 1982
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
2cv6 club 1978
Vanclee mungo 1980
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Met aceton heb ik het vroeger wel geprobeerd maar dat wordt heel bros.
Maar ook met MEK is het niet ideaal en zal het na verloop van tijd toch weer gaan scheuren.
Ik moet nog eens gaan experimenteren met warmte, als het ware lassen met ABS.
Maar ook met MEK is het niet ideaal en zal het na verloop van tijd toch weer gaan scheuren.
Ik moet nog eens gaan experimenteren met warmte, als het ware lassen met ABS.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
- André Post
- Heavy user
- Berichten: 2172
- Lid geworden op: vr 8 apr, 2005 20:27
- Locatie: Beverwijk
Doe het in ieder geval in een afsluitbaar potje, dan blijft het langer "vloeibaar".
Het moet dus dik-vloeibaar zijn, dan kan je daar de scheuren mee opvullen.
Het lost het bestaande materiaal ook iets op waardoor het samen smelt.
Je moet het wel in meerdere fases aanbrengen, het krimpt bij uitharden.
Het kost dus meerdere dagen om een scheur of gaatje op te vullen.
Het moet dus dik-vloeibaar zijn, dan kan je daar de scheuren mee opvullen.
Het lost het bestaande materiaal ook iets op waardoor het samen smelt.
Je moet het wel in meerdere fases aanbrengen, het krimpt bij uitharden.
Het kost dus meerdere dagen om een scheur of gaatje op te vullen.
2CV 18PK 1970, Méhari 1972,
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
Berlingo 2001 multispace,
2CV6 1987 is naar mijn dochter gegaan.
Honda CX500C 1982 herboren.
-
- Gebruiker
- Berichten: 52
- Lid geworden op: za 22 aug, 2015 16:19