verkuilm schreef:
een giga nadeel. Die schuiframen.
Ander nadeel, sleutelen. Die spatborden verwijderen meer werk namelijk.
ik vind die schuifruiten juist zoveel fijner! je kunt de lucht die binnenkomt veel beter doseren en sturen.
Ook vind ik het verwijderen van die spatborden niet noemenswaardig meer werk als je het als volgt doet:
verwijder deur (gewoon omhoog uit de scharnieren trekken) drie schroeven van de driehoekjes los, bout van de reservewielsteun los en de bouten waarmee de schermen aan de voorzijde zitten losmaken. zo haal je het geheel los. en zet je naast de auto neer zodat je de stelkabels van de koplampen kan laten zitten.
Hans B schreef:En probeer maar eens snel een lamp te vervangen aan de voorkant met een Dyane...

chromen ring los (met de hand)en met een schroevendraaier wip je zo de koplamp los (even een doekje tussen koets en schroevendraaier).
plaatwerk is niet echt moeilijk te vinden, een achterklep inderdaad wel.
verder vind ik dat een dyane tenminste een "smoel" heeft. begrijp me niet verkeerd 2cv's zijn ook leuk, rij er al jarebn in, maar een dyane heeft gewoon wat. een 2cv is zo "gewoon". verder vond ik de wegligging van een 2cv minder dan die van een dyane, maar ik zou niet weten waardoor dat zou komen en of ik daar nou gelijk in heb. ik vond mijn dyane strakker rijden. en iig veel meer solide. deuren die niet kieren bij windkracht 6 etc.
die anarchistische ente, 2cv6 special '85, rijdend.
la soixanteneuf, dyane 6 '69 still under construction