Niet harder dan 80 a 90 km/u? - Compressie meten vraagje...
Maar dat verklaart nog steeds niet het compressie probleem... Ik ben net in ieder geval naar huis gereden, anders kan ik helemaal niets. Ik had gelukkig stevige wind mee op de N-weg, dus ik ben nagenoeg gasloos met 60 naar Swifterbant gesukkeld.
Maar als mijn rechter cilinder een compressie heeft van 7:1 dan moet sowieso de boel uit elkaar toch? Anders wacht ik daar nog even mee... Was van plan vanavond de boel te gaan demonteren
Maar als mijn rechter cilinder een compressie heeft van 7:1 dan moet sowieso de boel uit elkaar toch? Anders wacht ik daar nog even mee... Was van plan vanavond de boel te gaan demonteren
Je schrijft dat je kleppen te strak stonden.. Hierdoor kan (meestal de uitlaat) een klep verbrand zijn waardoor hij lekt en nu minder compressie heeft..
Als het compressie verschil niet al te groot is kun je er nog wel mee rijden.... maar uiteraard dit kan niemand voor je inschatten...
Als het compressie verschil niet al te groot is kun je er nog wel mee rijden.... maar uiteraard dit kan niemand voor je inschatten...
Laatst gewijzigd door LPGo op do 17 dec, 2015 18:07, 1 keer totaal gewijzigd.
dat heb ik ook al eens gehad. Ook een kapotte zuigerveer had ook zo'n effect hoewel minder. Ook heb ik bij een 18pk eens hangende kleppen gehad. De motor hield dan na een paar km autoweg en hoe je ook gas gaf hij ging dan steeds langzamer. Na enkele minuten stationair draaien op de vluchtstrook deed ie het dan weer de rest van de dag???
Succes.
Succes.
diverse Citroens, wat anders.
Okay, dat viel mee, de hele bende ligt uit elkaar... Maar nu
Ik zal eerlijk zeggen, in en uit elkaar bouten gaat mij best wel goed af, lassen en simpele techniek ook wel, alleen motor/bak/carburateur deins ik altijd nog wel een beetje voor terug... Dus alle hulp is welkom!

Dit zijn de kleppen van binnen, ziet er op het eerste gezicht niet gek uit volgens mij? Wel een beetje zwart die ene, maar dat is normaal geloof ik...

En hier de kop van de zuiger, ook niet veel vreemds volgens mij, maar ook wat zwart (as):


Ik heb de zuiger nog even in de cilinder laten zitten om het gepruts met de veren nog maar even uit te kunnen stellen mochten jullie wel al iets zien. Is er een goede manier om te controleren of de kleppen nog o.k. zijn?


Dit zijn de kleppen van binnen, ziet er op het eerste gezicht niet gek uit volgens mij? Wel een beetje zwart die ene, maar dat is normaal geloof ik...

En hier de kop van de zuiger, ook niet veel vreemds volgens mij, maar ook wat zwart (as):


Ik heb de zuiger nog even in de cilinder laten zitten om het gepruts met de veren nog maar even uit te kunnen stellen mochten jullie wel al iets zien. Is er een goede manier om te controleren of de kleppen nog o.k. zijn?
Lektest gedaan en de benzine zakt een millimeter per paar minuten, maar dat kan ook gewoon het verdampen zijn? Ookal is het wel weer wat snel voor verdampen. Het loopt in ieder geval niet zichtbaar weg...
Cilinder van de zuiger getrokken, geen noemenswaardige krassen in de cilinder, geen vastgesmolten zuigerringen of iets dergelijks. Wel twee zwarte roetplekken achter de zuigerringen, maar dat is ook alles wat ik er aan kan zien, is dit normaal?
De cilinder:

Met andere belichting:

Hier op hoge resolutie (zoombaar): http://s197.photobucket.com/user/rosser ... 4.jpg.html
En de zuiger:


Cilinder van de zuiger getrokken, geen noemenswaardige krassen in de cilinder, geen vastgesmolten zuigerringen of iets dergelijks. Wel twee zwarte roetplekken achter de zuigerringen, maar dat is ook alles wat ik er aan kan zien, is dit normaal?
De cilinder:

Met andere belichting:

Hier op hoge resolutie (zoombaar): http://s197.photobucket.com/user/rosser ... 4.jpg.html
En de zuiger:


Allereerst omdat ik je bericht niet heb gezien omdat deze op de vorige pagina terecht kwam terwijl ik al een nieuw bericht aan het plaatsen was
(zat 2min tussen)
Maar daarnaast heb ik de compressie gemeten en bij de rechter cilinder was die niet o.k., dus lekt hij ergens, toch? Of is een compressie van 7 bar wel goed genoeg? Ik lees erg verschillende verhalen, van "ik rijd al jaren met 6 bar" tot alles onder de 8,5 is voor een aca blokje onder de maat...
Wel zou een benzine toevoer probleem het in snelheid terugzakken kunnen verklaren als hij bij te lage toeren en vol gas de buffer in de carburateur leeg heeft getrokken. Maar dan nog zou hij in eerste instantie toch makkelijk boven de 80/90 km/u uit moeten komen, wanneer hij nog genoeg brandstof heeft?

Maar daarnaast heb ik de compressie gemeten en bij de rechter cilinder was die niet o.k., dus lekt hij ergens, toch? Of is een compressie van 7 bar wel goed genoeg? Ik lees erg verschillende verhalen, van "ik rijd al jaren met 6 bar" tot alles onder de 8,5 is voor een aca blokje onder de maat...
Wel zou een benzine toevoer probleem het in snelheid terugzakken kunnen verklaren als hij bij te lage toeren en vol gas de buffer in de carburateur leeg heeft getrokken. Maar dan nog zou hij in eerste instantie toch makkelijk boven de 80/90 km/u uit moeten komen, wanneer hij nog genoeg brandstof heeft?
Dat zwart langs de zuiger komt doordat er verbrandingsgassen langs komen. Is niet erg schokkend, want dat zie je vaker bij een blok dat al een tijd meegaat.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar de andere cilinder. Als hier ook niets raars te zien is dan kun je dat vrijwel uitsluiten en verder zoeken naar de oorzaak.
Nu ben ik ook wel benieuwd naar de andere cilinder. Als hier ook niets raars te zien is dan kun je dat vrijwel uitsluiten en verder zoeken naar de oorzaak.
2cv6 Club S6 - vert jade - 1987
Rossero schreef:Allereerst omdat ik je bericht niet heb gezien omdat deze op de vorige pagina terecht kwam terwijl ik al een nieuw bericht aan het plaatsen was(zat 2min tussen)
Maar daarnaast heb ik de compressie gemeten en bij de rechter cilinder was die niet o.k., dus lekt hij ergens, toch? Of is een compressie van 7 bar wel goed genoeg? Ik lees erg verschillende verhalen, van "ik rijd al jaren met 6 bar" tot alles onder de 8,5 is voor een aca blokje onder de maat...
Wel zou een benzine toevoer probleem het in snelheid terugzakken kunnen verklaren als hij bij te lage toeren en vol gas de buffer in de carburateur leeg heeft getrokken. Maar dan nog zou hij in eerste instantie toch makkelijk boven de 80/90 km/u uit moeten komen, wanneer hij nog genoeg brandstof heeft?
Jammer dat je mijn berichtje gemist hebt.. Had je mogelijk al dit werk gespaard..
Zo op de fotos kan ik niets verkeerds zien... Ik zou wel nieuwe zuigerveren plaatsen en de kleppen opnieuw inslijpen.. en nieuwe klepseals... ook de cilinders opnieuw honen kan geen kwaad... nu toch alles uit elkaar hebt.. Als je geld genoeg hebt kunnen niuwe zuigers en cilinders nooit kwaad.. maar dan zou ik eerst de krukas (laten) controleren...
Vandaag bij eendimport geweest met de hele handel, de inlaatklep was inderdaad lek. Verder vond hij alles er netjes uitzien en was zijn advies, als het goed is, niets aan doen. Helaas op de korte termijn geen tijd meer, maar 'volgend jaar' maar eens de kleppen opnieuw inslijpen, leer ik dat ook weer
Als alles weer gemonteerd is inderdaad maar eens kijken of de brandstofpomp het doet en opzoeken waar die backfire vandaan kwam.
In ieder geval is de conclusie dat ik gelukkig niet voor niets het hele zaakje uit elkaar heb gehaald

In ieder geval is de conclusie dat ik gelukkig niet voor niets het hele zaakje uit elkaar heb gehaald
